Voor KT7A-RAID gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-04 13:24
Heb net een nieuw systeem gebouwd met dit Abit moederbord, heb alleen een probleem, zodra ik m'n netwerkkaart (Sitecom) of modem (HSP Winmodem) erin zet loopt ie vast ergens tijdens het opstarten van Win98SE.

Welke modems en netwerkkaarten werken wel in dit mobo, bij jullie? Kan nl. niet zonder.

Verwijderd

In principe moeten ze allemaal werken hoor..
Lijkt me toch een ander probleem.

• finnyhut
Klopt heb het inmiddels zover uitgezocht dat als ik er meer dan 3 PCI kaarten in steek, loopt ie vast. Soms al als Windows wordt geladen soms als de 'nieuwe' hardware geinstalleerd wordt.

Dacht aan een IRQ probleem dus heb alle IRQ's die ik kon vrijmaken vrijgemaakt in het BIOS (USB en Serieele poorten). Maar geen verbetering.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik ben bijna door mijn ideeen heen...

Verwijderd

Kan je hem niet opnieuw installen maar dan met alle kaarten erin ?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 12:45

Rival24

I'll Be Back

Op maandag 02 juli 2001 01:35 schreef finnyhut het volgende:
Klopt heb het inmiddels zover uitgezocht dat als ik er meer dan 3 PCI kaarten in steek, loopt ie vast. Soms al als Windows wordt geladen soms als de 'nieuwe' hardware geinstalleerd wordt.

Dacht aan een IRQ probleem dus heb alle IRQ's die ik kon vrijmaken vrijgemaakt in het BIOS (USB en Serieele poorten). Maar geen verbetering.

Steek je toevallig die 3e kaart steeds in hetzelfde slot?? Als dat zo is dan kan het aan dat pci slot liggen. (vuil ofzow)
Je kunt proberen om die (netwerk)kaart in een ander slot te duwen

• finnyhut
Nee helaas als ik met alles d'r in probeer te formatteren loopt ie al vast (op 'Writing out file allocation table' gedeelte). Kwam er na uren achter dat als ik m'n kaarten weghaalde ik opeens wel kon formatten. Nou nu staat Win98SE er dus op, maar met meer dan 3 kaarten geeft ie telkens de pijp aan Maarten.

• finnyhut
Op maandag 02 juli 2001 01:39 schreef rival24 het volgende:

[..]

Steek je toevallig die 3e kaart steeds in hetzelfde slot?? Als dat zo is dan kan het aan dat pci slot liggen. (vuil ofzow)
Je kunt proberen om die (netwerk)kaart in een ander slot te duwen
Nee heb alles afgewisseld...

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 01:35 schreef finnyhut het volgende:

In het BIOS heb je een optie "Enhance chip performance" zet 'm op disabled en als het goed is moet ie het doen.
:)
Pagina: 1