Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 864727

Topicstarter
Mijn muis en toetsenbord werken niet meer na een update van de usb drivers van het moederbord. Ze werken ook niet in de bios. Ik zit dus helemaal vast. Mijn moederbord is de MSI Z97 Gaming 5. Ik heb al sinds ik deze pc heb moeite met het installeren van drivers. Nu lijkt er meer aan de hand te zijn.

Heeft iemand tips hoe ik misschien toch een clean install kan doen van misschien Windows 10 en kijken hoe dat uitpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Doen ze het wel buiten Windows? Dus in je BIOS en/of Linux?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:24

g0tanks

Moderator CSA
Room42 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:16:
Doen ze het wel buiten Windows? Dus in je BIOS en/of Linux?
Ik neem aan dat je een bepaalde toets moet indrukken om in de bios te komen, dat werkt dus wel?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan niet in de bios komen. Inderdaad een bepaalde toets indrukken om in de bios te komen en dat werkt niet. En ook niet in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Werken alle USB poorten niet of werken bijvoorbeeld alleen de USB poorten aan de achterkant niet? Kan je even uitsluiten of alle USB poorten getest zijn? Daarnaast zou je ergens goedkoop een PS2 converter kunnen halen om alsnog het eea te kunnen testen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alle USB poorten werken niet, PS2 ook geprobeerd, zowel toetsenbord als muis. Werken ook niet. Ik had een extra harde schijf los gekoppeld van mijn moederbord, pc aangezet en nu deed mijn toetsenbord en muis het wel. Alleen in de Bios. Ik heb een nieuwe flashdrive gemaakt met Windows 10, eens kijken of ik hem daarvan kan opstarten als ik hem nu opnieuw opstart. Grote kans dat mijn toetsenbord en muis het nu niet meer doen. Het lijkt dus wanneer ik iets los of weer aankoppel van mijn moederbord, die verandering, iets triggert waardoor het ineens wel weer werkt voor 1x tot ik het weer opnieuw opstart. Is het nog duidelijk zo..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok ik zit nu in mijn Windows 10 installatie, alleen ik wil eigenlijks geen Windows 10 gezien ik sounddesign en niet al mijn gebruikte software compatible is met Windows 10. Maar de 3x dat ik het geprobeerd heb met Windows 7 was ook geen succes. Iemand een idee hoe dat zit met de MSI Z97 Gaming 5 moederbord en Windows 7 en drivers etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe heb je Windows 10 kunnen installeren dan? Waarom doet daar het toetsenbord het wel, terwijl die het in de POST nog niet doet?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals je kunt lezen had ik een extra SATA harde schijf losgekoppeld, de computer gestart. Ik zag toen het lampje van mijn toetsendbord branden met opstarten. Toen had ik hem weer opnieuw gestart en werkte het niet. Uitgezet, harde schijf weer aangekoppeld, aangezet en lampje brandde weer dus kon ik in de BIOS komen en heb ik de computer gestart van mijn Flashdrive met installatie van windows 10. Alles werkte toen, muis en toetsenbord. Hoe vaag het ook is.. het werkt nu wel prima. Alle drivers lijken nu ook te werken in Windows 10. Uiteraard wil ik nog steeds weten waarom de USB poorten het eerder niet deden, dus als je een idee hebt hoor ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Welke bios versie is geïnstalleerd? Versie 1.7 heeft een fix voor USB keyboard compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BIOS v1.D0 is geïnstalleerd.
Pagina: 1