Canvas width houdt geen rekening met verticale task bar

Pagina: 1
Acties:

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Browser: Firefox 50.1.0
Resolutie: 1280x800
Hardware: Lenovo ThinkPad T500

Zoals je vast wel weet heeft Ubuntu de taskbar aan de linker zijkant. Maar kennelijk houdt het responsive design van Tweakers geen rekening met de schermbreedte die daardoor verloren gaat. Als ik de taskbar auto-hide zodat Firefox de volledige breedte van het scherm neemt, dan heb ik geen horizontale scrollbar, maar als ik de taskbar in beeld hou en Firefox dus zo'n 32 pixels smaller is, dan verschijnt die horizontale scrollbar opeens omdat het canvas 32 pixels te breed is.

Als ik Firefox smaller maak blijft het canvas ook die zelfde "full screen" breedte tot hij op een gegeven moment zo smal wordt dat hij zo te zien overspringt op de tablet layout en dan past het opeens weer allemaal binnen het scherm.

Ik weet eigenlijk niet of het een bug is of een feature, maar het is wel vrij irritant, dat canvas dat net 32 pixels te breed is, want ik zou de taskbar graag permanent in beeld willen hebben maar alleen vanwege Tweakers zet ik hem maar op auto-hide zodat ik niet die irritante horizontale scrollbar krijg. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat lijkt me dan toch een bug in Ubuntu. Ik heb geen flauw idee hoe we daar rekening mee zouden kunnen houden zonder in andere gevallen 32 pixels extra 'op te offeren'. Overigens heb ik de taskbar in Ubuntu gewoon onderin staan ;) Een andere optie is wellicht om de tracker te verbergen of rechts te plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 03-01-2017 09:19 ]

Intentionally left blank

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Lijkt me dan eerder een bug van Firefox dat die de schermbreedte niet goed doorgeeft?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mx. Alba schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:48:
Lijkt me dan eerder een bug van Firefox dat die de schermbreedte niet goed doorgeeft?
Dat zou ook nog kunnen. Ik kan het zelf nu echter even niet testen met een andere browser (zit hier op windows)...

Edit: ik vermoed dat het niet zozeer een (browser)bug is maar gewoon meer dat op een breedte van 1280 - 35 je ueberhaupt een scrollbar krijgt indien je de tracker ook open hebt staan...

[ Voor 24% gewijzigd door crisp op 03-01-2017 09:56 ]

Intentionally left blank

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:52:
[...]

Dat zou ook nog kunnen. Ik kan het zelf nu echter even niet testen met een andere browser (zit hier op windows)...

Edit: ik vermoed dat het niet zozeer een (browser)bug is maar gewoon meer dat op een breedte van 1280 - 35 je ueberhaupt een scrollbar krijgt indien je de tracker ook open hebt staan...
Klopt, ik heb het inderdaad net op mijn Windows computer ook gerepliceerd. De horizontale scrollbar krijg je vanaf het overspringen van "tablet layout" naar "desktop layout" tot het moment dat de breedte van het venster 1280 pixels is. Ook met de tracker verborgen is er trouwens een kleine range aan de "onderkant" van de "desktop layout" dat er een horizontale scroll bar verschijnt.

Wellicht dat dat op te lossen is door een extra "small desktop" layout om dat gat te vullen tussen de "tablet layout" en de "full width desktop layout"? Misschien door simpelweg automatisch de tracker te verbergen als de breedte van het scherm minder dan 1280 pixels is, zoals de tracker ook automatisch verborgen wordt in de "tablet layout"?

Handmatig de tracker verbergen is niet echt een optie. Ik heb altijd meerdere Tweakers tabs open staan, en volgens mij wordt het wel of niet laten zien van de tracker in de account informatie opgeslagen, waardoor ik met die methode continu bezig zal zijn om de tracker in- en uit te klappen als ik switch tussen mijn Linux en mijn Windows machine (die een hogere resolutie heeft)...

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 03-01-2017 10:48 ]

Verwijderd

Zou dit niet op te lossen zijn door je zoom aan te passen naar 90% oid?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Wellicht, maar zoomen ziet er belabberd uit. :)

Feit is dat er een range schermbreedtes is die door het responsive design niet ideaal wordt aangepakt (namelijk van de onderkant van de "desktop layout" tot aan 1280 pixels breedte), wat volgens mij wel als een bug aan te merken is... En volgens mij relatief eenvoudig op te lossen door in de desktop layout, wanneer de schermbreedte minder dan 1280 pixels is, de Tracker automatisch te verbergen.

[ Voor 93% gewijzigd door Mx. Alba op 03-01-2017 11:18 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mx. Alba schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:15:
Wellicht, maar zoomen ziet er belabberd uit. :)

Feit is dat er een range schermbreedtes is die door het responsive design niet ideaal wordt aangepakt (namelijk van de onderkant van de "desktop layout" tot aan 1280 pixels breedte), wat volgens mij wel als een bug aan te merken is... En volgens mij relatief eenvoudig op te lossen door in de desktop layout, wanneer de schermbreedte minder dan 1280 pixels is, de Tracker automatisch te verbergen.
De tracker is hier inderdaad de 'culprit'. Er is denk ik vanuit gegaan dat mensen op dergelijke resoluties de tracker wel inklappen of aan de rechterkant zullen plaatsen. Ik weet echter niet of automatisch inklappen cq verbergen wel de juiste oplossing is, maar het is wellicht wel een betere oplossing?

Intentionally left blank

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Inderdaad, als je altijd op zo'n tussenresolutie werkt, is de oplossing gewoon om de tracker handmatig te hiden, en klaar is Henk. Maar ik ben niet voor niets een Tweaker, ik werk op verschillende devices met verschillende resoluties. Tussen mijn ThinkPad L460, iPad en iPhone gaat dat perfect want het responsive design zorgt ervoor dat het overal netjes past. Alleen dus niet op die ThinkPad T500...

Stel dat het design zo zou worden aangepast dat de horizontale scrollbar pas onder de 1200 pixels tevoorschijn komt ipv 1280, dan zou ik al geholpen zijn, maar dat is een halve oplossing voor een enkele zeer specifieke situatie en dus niet Tweakers-waardig. ;)

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Oke, my two cents. Ik heb hetzelfde probleem bij de tracker als deze aan de rechterkant staat van de container.

Dit is op
- Microsoft Edge 38.14393.0.0
- Microsoft EdgeHTML 14.14393

Specifiek lag het probleem bij mij aan de breedte van de ".corner". (de afgeronde hoek staat aan beide kanten voor de linker en rechter tracker).
Wellicht valt dit op de lossen als je de ::before en ::after alleen aan zet voor de desbetreffende kant? Dus i.a.w.

.trackerRight .corner::after {
content: ''
}
:)

EDIT:

Oke dat werkt niet :F , maar wellicht kan je voor de rechterkant de width aanpassen aangezien er al een overflow op zit?

.trackerRight #tracker .fakeTop .toggleVisibility .corner {
width: 20px;
}

[ Voor 16% gewijzigd door Markie577 op 10-01-2017 10:24 ]

Pagina: 1