Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 21:10
ik ben geïnteresseerd in de hp elitebook folio 1020 g1. nu zie ik op de websites van verschillende winkels dat de een 'm levert met touchscreen en de ander zonder touchscreen. omdat ik niet zo heel veel geef om met een laptop met touchscreen te werken, vroeg ik mij af of ik er niet beter eentje zonder touchscreen kan aanschaffen. dit zodat de accu minder snel leeg loopt. klopt deze aanname?

en een tweede vraag: een beeldscherm met een hogere resolutie (uhd), vergt dat meer accu dan een minder beeldscherm? ik ben al snel tevreden met een minder beeldscherm als dat ook accu bespaart.

Relevante software en hardware die ik gebruik
internetten, films kijken, word en excel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden? Even googlen naar "touch screen battery life" en "uhd vs hd battery life" lijkt mij toch behoorlijk verhelderend ;)

Kort: ja dat maakt uit, alles gebruikt tenslotte energie. Een laptop met uhd scherm zal over het algemeen meer verbruiken dan eenzelfde exemplaat met hd scherm. Het extra verbruik van een touchscreen valt daarintegen mee.

Je moet jezelf natuurlijk wel afvragen wat je nodig hebt en waarvoor je het gaat gebruiken. Een hogere resolutie dan hd vinden sommigen onnodig, anderen weer niet. Zelfde geldt voor touch.

Mijn glazenbol had vandaag een lege batterij dus als je echt goed advies wilt, wordt een beetje eigen inzet en wat meer informatie wel verwacht ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
kwibox, dat ga ik doen. ik vind de accutijd belangrijker dan het verschil tussen uhd of hd. jammer dan dat dit niet zo heel veel scheelt. een touch hoeft van mij ook niet als dat ook weer scheelt.

haha, de mijne is net opgeladen... : ). hartelijk dank voor de reactie en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Touchscreens kosten weinig energy, ongeveer net zo veel als een touchpad of toetsenbord...

Hogere resoluties daarentegen kosten wel veel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
johnkeates, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N. Meijer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:46
Waar je wel rekening mee moet houden is dat een touchscreen een vaak nogal glanzend scherm heeft.
Wat vervelend kan zijn met invallend zonlicht door het raam op je scherm.

Als je denkt hem niet te gaan gebruiken zou ik er 1 nemen zonder touch screen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
da's inderdaad erg vervelend. eentje zonder touchscreen en ik heb nu ook geleerd eentje met een niet hele hoge resolutie : ). met minder dan uhd ben ik al zeer tevreden.

dank!
Pagina: 1