Ultrabook +/- 900,-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voor het afronden van mijn studie zal ik de laptop voonamelijk gebruiken voor word, excel etc, maar ik zal af en toe ook zwaardere programmas zoals SPSS willen gebruiken op de laptop. Ook zal ik het het regelmatig gebruiken voor multimedia (films etc.). Ik snap dat dit over het algemeen redelijk simpele programma's zijn. Het gaat mij vooral om de snelheid waar ik deze programma's mee kan gebruiken.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt zo rond de 800,-1000,-. Ik begon met een budget van 800,-, maar kreeg het idee dat je voor dat budget geen complete laptop kunt krijgen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ben regelmatig onderweg en verwacht dat ik na mijn studie nog meer onderweg zal zijn, waar een portable laptop natuurlijk heel handig voor is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb op het moment de volgende laptops op het oog:

HP ENVY 13-D131ND (999,-) of de goedkopere versie HP ENVY 13-D170ND (849,-)
ASUS ZENBOOK UX305UA-FC024T (899,-)
APPLE MACBOOK AIR 13,3'' 8/128 GB - 1,6 GHZ (975,-)
LENOVO IDEAPAD 710S-13ISK 80SW006AMH (999,-)

Op dit moment heb ik een HP Pavilion g series. Ben dus bekend met windows, maar ben bereid om te switchen naar iOS mocht een Apple een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben naar jullie mening. Ik hoor graag welke laptops hierboven (of andere) jullie aanraden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
Wat is in jouw ogen een complete laptop? Welke specs moet het apparaat minimaal hebben?

Je zou kunnen kijken naar deze Asus: http://www.laptopshop.nl/...nbook-ux310ua-fc331t.html. Dat is een nieuwere versie van de UX305UA met een nieuwe processor en usb-c aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
draait spss of de licentie die je hebt ook op een apple platform?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Internetpepper

Complete laptop is inderdaad een vaag begrip. In mijn ogen is dit een laptop die ik zowel recreatief als 'professioneel' kan gebruiken. Minimaal i5 processor, 8gb en liefst 256 gb opslag ruimte. De suggestie die je doet voldoet dan ook precies, bedankt daarvoor! Helaas nog vrijwel nergens te krijgen, dus daar nog even op wachten.

@Koentjuh1987

Licentie gaat via de universiteit. Ik ga ervan uit dat deze ook op een apple geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:39:
@Internetpepper

Complete laptop is inderdaad een vaag begrip. In mijn ogen is dit een laptop die ik zowel recreatief als 'professioneel' kan gebruiken. Minimaal i5 processor, 8gb en liefst 256 gb opslag ruimte. De suggestie die je doet voldoet dan ook precies, bedankt daarvoor! Helaas nog vrijwel nergens te krijgen, dus daar nog even op wachten.
Zit zelf momenteel te zoeken met dezelfde specs ongeveer, en qua prijs-/kwaliteitsverhouding kwam ik op die laptop uit. Voor 50 euro meer heb je de convertible versie (http://www.campusshop.nl/...360ua-c4010t/details.aspx), die is ook nog 0,25 kg lichter dacht ik. Helaas niet de nieuwste versie processor, maar dat verschil is volgens velen te verwaarlozen.

Verder heb ik nog gekeken naar de Lenovo Yoga (pricewatch: Lenovo Yoga 710-14ISK 80V40049MH, maar die schijnt problemen te hebben met de fan en daarom durf ik het vooralsnog niet aan. De Ideapad lijn hoor ik wat mindere verhalen over, maar kan ook net zo goed persoonlijke ervaring zijn.

Ook zou je nog kunnen kijken naar de Dell Inspiron serie (http://www.dell.com/nl/p/...ron-13-5378-2-in-1-laptop). Dan heb je voor zo'n 720 euro een laptop met de specs die je wenst. Is overigens ook een convertible.

De HP's die je noemt lijken me degelijk. Heb nu zelf, net als jij overigens, ook een HP Pavilion en die heeft het altijd prima gedaan.

De macbook schijnt wel fijn te werken, maar de specs daarentegen zijn niet echt je-van-het voor het geld dat je betaalt. Buiten dat is de verwachting dat er binnen korte tijd een upgrade van de macbook komt, of dat 'ie helemaal van de markt verdwijnt. Mocht je daarentegen meerdere apparaten hebben van Apple kan het waardevol zijn in mijn ogen.

Zelf heb ik nog geen keuze kunnen maken, aangezien ik geen haast heb. Maar neig naar een Asus momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
@ Victoric: wat is het geworden voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment nog de volgende:

http://www.laptopshop.nl/...nbook-ux310ua-fc331t.html

Alleen even wachten totdat deze te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:03:
Op dit moment nog de volgende:

http://www.laptopshop.nl/...nbook-ux310ua-fc331t.html

Alleen even wachten totdat deze te koop is.
Zag net in een post van @CLB dat deze laptop onder een andere naam wel al beschikbaar is: pricewatch: Asus ZenBook BX310UA-GL478R heeft volgens mij gewoon exact dezelfde specs, is iets goedkoper en al beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 13:03
Ik heb een aantal exemplaren gehad van de Asus Zenbook, maar deze hadden allemaal een vorm van backlight bleeding. Het ligt waarschijnlijk aan het model van de laptop, dus houd hier rekening mee als je backlight bleeding belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik ben voor mijn vriendin ook opzoek naar een laptop in een net iets lager segment. Ik zit nu zelf naar de Acer Swift 3 te kijken. Misschien voor jou ook een leuke. Heeft tevens een beeldscherm grootte van 14 inch. Mooi tussenmaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 22:54
Die Swift 3 kwam ook bij mij op mijn netvlies. Een van de voordelen die ik zie is dat het scherm 180 graden geklapt kan worden. Zeker als je op de bank zit of in bed is het handig omdat anders het scherm niet ver genoeg omhoog kan. Daarnaast ben ik geen fan van glimmende schermen zoals op bijv. de HP. Dat je iets inlevert op dikte en gewicht vind ik zelf niet zon ramp.

En naar verwachting komt er op zeer korte termijn weer een BTW actie bij de mediamarkt. Dat scheelt toch snel weer 170 euro op een laptop van 1000 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door Playmaster op 10-01-2017 11:28 ]

Pagina: 1