IP-camera's opstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hilbertknl
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-10-2023
Hallo Tweakers,

Ik ga binnenkort verhuizen en nou wil ik graag camera's gaan ophangen.
Tot op heden gebruik ik één IP-camera uit China en dat voldoet goed maar voor bij de nieuwe woning wil ik meerdere camera's gaan ophangen.
Het programma dat erbij geleverd werd is niet helemaal naar mijn zin, ook moest ik een speciale IP-range aanmaken om de camera op het netwerk te kunnen configureren.

Mijn vragen:
- Is er een desktop programma om meerdere IP-camera's uit te lezen en op te slaan op een hardeschijf, of een betere camera (met nachtzicht.)
- Aan welke regels moet ik mij houden bij het ophangen hiervan?

De camera die nu hangt:
Klik!

Wie o wie kan mij raad geven?, alvast bedankt.

Alle reacties

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 09:53
Wat heb je zelf al gevonden? :-)

Wat heb je thuis nog meer in huis?
Een Synology NAS met surveillance station is een optie, maar bijvoorbeeld Foscam heeft ook een netwerk-video-recorder.

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 10:20
NVR is waarschijnlijk de beste optie. Deze toont live maar ook terugkijken wordt dan een stuk aandoenlijker.
Als je een NAS hebt zal er vast een optie zijn in de camera dit weg te schrijven naar een Netwrok Drive.

Software om op een desktop te kijken zou je SmartPSS kunnen proberen deze is van dahua (ook chinees) en hierin kan de camera's toevoegen of een NVR/DVR.

Ga je de nieuwe camera's bekabeld doen met bijv,. een Poe switch of worden dat dan ook draadloze?

Dit is wat ik nu kan bedenken met de info die je geeft want die is beperkt.

• hilbertknl
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-10-2023
BSchinkel schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:41:
NVR is waarschijnlijk de beste optie. Deze toont live maar ook terugkijken wordt dan een stuk aandoenlijker.
Als je een NAS hebt zal er vast een optie zijn in de camera dit weg te schrijven naar een Netwrok Drive.

Software om op een desktop te kijken zou je SmartPSS kunnen proberen deze is van dahua (ook chinees) en hierin kan de camera's toevoegen of een NVR/DVR.

Ga je de nieuwe camera's bekabeld doen met bijv,. een Poe switch of worden dat dan ook draadloze?

Dit is wat ik nu kan bedenken met de info die je geeft want die is beperkt.
Dankjewel voor de informatie, de tweede camera wordt wederom een draadloze IP camera.

Er staat een PC met een gedeelde 750gb tweede hardeschijf die 24/7 kan worden ingezet

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:06
Kijk eens naar het programma Ispy.

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 10:20
In de advertentie van de camera zelf staat ook CMS. misschien dat het iets is.
Mogelijk kan je nog in de camera instellen dat hij video opslaat per X tijd in een aparte map.

Anders krijg je mogelijk wanneer je instelt dat hij bij motion opneemt per beweging/stilstand een folder of bestand. dat kijkt heel iritant terug kan ik je vertellen.
Pagina: 1