Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuw, modern systeem samenstellen voor dagelijks gebruik en actuele games (Assassins Creed, Planet Coaster. Daarna wil ik er voor training/studie doeleinden diverse VM's op kunnen draaien, ca 4 tegelijk in Hyper-V
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat € 800,- volstaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen huidige storage:
En nog een 500 Gb 2700 rpm HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had dit bij elkaar gezocht:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neuh.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een verantwoorde prijs-kwaliteit balans. Het moet een fatsoenlijk systeem zijn maar ik ga niet met geld smijten, dat geef ik liever in de toekomst uit aan upgrades.
Ga je overklokken?
Welnee.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik over de setup. Zie ik iets over het hoofd of zijn er beter keuzes te maken.
En advies over:
Ik wil een nieuw, modern systeem samenstellen voor dagelijks gebruik en actuele games (Assassins Creed, Planet Coaster. Daarna wil ik er voor training/studie doeleinden diverse VM's op kunnen draaien, ca 4 tegelijk in Hyper-V
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat € 800,- volstaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen huidige storage:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 51,95 | € 51,95 |
| Totaal | € 51,95 | ||
En nog een 500 Gb 2700 rpm HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had dit bij elkaar gezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 187,90 | € 187,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 60,16 | € 60,16 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Corsair VS450 | € 39,95 | € 39,95 |
| Totaal | € 631,91 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neuh.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een verantwoorde prijs-kwaliteit balans. Het moet een fatsoenlijk systeem zijn maar ik ga niet met geld smijten, dat geef ik liever in de toekomst uit aan upgrades.
Ga je overklokken?
Welnee.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik over de setup. Zie ik iets over het hoofd of zijn er beter keuzes te maken.
En advies over:
- De processor. Een i5-6500 levert iets meer Ghz op maar is is dat de moeite waard of bewaar ik beter mijn centen voor een Kaby Lake?
- Het moederbord: Het B150 chipset is vrij uitgebreid. Dual channel DDR4 is een must en ik wil een M2 slot achter de hand hebben. Maar voor een paar tientjes meer heb je een ASRock H170 Pro4 of Gigabyte GA-Z170-HD3 met een uitgebreider chipset. Toegevoegde waarde? Zeg het maar.
- Opslag. Hier sta ik het meest open voor suggestie. Ik overweeg nu om mijn 120 Gb SSD en 500 HDD over te nemen. De H170 en Z170 chipsets ondersteunen Intel Smart Response Technology waarbij ik de SSD in kan zetten als cache voor de HDD en het beste van beide heb. Briljant idee of niet?
Ik heb ook een M2/NVMe SSD overwogen maar momenteel vind ik alleen het high end spul verschil maken.
Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.