Al enige jaren is mijn setup redelijk constant:
Om niet content te hoeven recoden en omdat na 6 jaar er wel eens wat nieuws mag komen, wil ik mijn htpc een upgrade geven met een nieuw moederbord. Omdat ik me eens in de 5 jaar hier weerin verdiep, loop ik dus hopeloos achter. Moet hier minimaal een i5 aan te pas komen of is een celeron voldoende? Of heeft nvidia inmiddels een nieuwe ion set die meer kan? De eisen zijn:
- 40" Philips 1080p televisie (40PFL8605)
- Denon receiver (AVR-X4000) in 2.1 opstelling (3.1 of 5.1 heeft problemen met de WAF)
- Zelfbouw HTPC op basis van ION bordje (ASUS AT3IONT-I)
- Films kijken
- Sabnzbd
- Netflix kijken in Kodi (als ik de configuratie tenminste eens werkend krijg)
Om niet content te hoeven recoden en omdat na 6 jaar er wel eens wat nieuws mag komen, wil ik mijn htpc een upgrade geven met een nieuw moederbord. Omdat ik me eens in de 5 jaar hier weerin verdiep, loop ik dus hopeloos achter. Moet hier minimaal een i5 aan te pas komen of is een celeron voldoende? Of heeft nvidia inmiddels een nieuwe ion set die meer kan? De eisen zijn:
- maximaal micro ATX formaat ivm de huidige kast MS-Tech MC-1200
- alle huidige video/audio formats (hardware-matig?) kunnen decoden en kunnen doorgeven aan de receiver
- fanless of ander heel erg stil, energie is niet echt een issue, hij staat geen hele dagen aan, daar heb ik een server voor
- DDR3 pc3-8500 compatible zou fijn zijn ivm hergebruik mem