Binnenkort krijg ik een 2e hands NETGEAR switch van een bedrijf wat z'n hardware recent heeft vervangen
Het gaat om een 7 jaar oude GS716T V2 Gigabit switch.
Omdat ik deze in een binnenhuis situatie wil gebruiken wil ik deze switch een stuk stiller maken door de 40mm fan die er in zit te vervangen door een stiller model (Noctua 40mm).
Echter na wat uitzoeken blijken 40mm rack fans in twee verschillende voltages gebruikt te worden.
Zowel 5V of 12V. Noctua heeft ook 2 modellen voor deze 2 standaarden, de 5V en de FLX (12V).
Heeft iemand toevallig ervaring met deze switches en de type fans die hierin gebruikt worden?
De site (en tech support) van NETGEAR geven geen duidelijk antwoord
omdat technisch gezien het de garantie van het apparaat zou laten verlopen, op youtube of reddit heb ik ook nog geen duidelijke conclusie gevonden.
Het gaat om een 7 jaar oude GS716T V2 Gigabit switch.
Omdat ik deze in een binnenhuis situatie wil gebruiken wil ik deze switch een stuk stiller maken door de 40mm fan die er in zit te vervangen door een stiller model (Noctua 40mm).
Echter na wat uitzoeken blijken 40mm rack fans in twee verschillende voltages gebruikt te worden.
Zowel 5V of 12V. Noctua heeft ook 2 modellen voor deze 2 standaarden, de 5V en de FLX (12V).
Heeft iemand toevallig ervaring met deze switches en de type fans die hierin gebruikt worden?
De site (en tech support) van NETGEAR geven geen duidelijk antwoord