Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netgear rack switch fans upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rvdm88
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Binnenkort krijg ik een 2e hands NETGEAR switch van een bedrijf wat z'n hardware recent heeft vervangen
Het gaat om een 7 jaar oude GS716T V2 Gigabit switch.

Omdat ik deze in een binnenhuis situatie wil gebruiken wil ik deze switch een stuk stiller maken door de 40mm fan die er in zit te vervangen door een stiller model (Noctua 40mm).

Echter na wat uitzoeken blijken 40mm rack fans in twee verschillende voltages gebruikt te worden.
Zowel 5V of 12V. Noctua heeft ook 2 modellen voor deze 2 standaarden, de 5V en de FLX (12V).

Heeft iemand toevallig ervaring met deze switches en de type fans die hierin gebruikt worden?

De site (en tech support) van NETGEAR geven geen duidelijk antwoord |:( omdat technisch gezien het de garantie van het apparaat zou laten verlopen, op youtube of reddit heb ik ook nog geen duidelijke conclusie gevonden.

Beste antwoord (via rvdm88 op 02-01-2017 22:33)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ga er maar vanuit dat er 12V fans gebruikt worden.

www.google.nl

Alle reacties

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Switch open, stroom er op, multimeter op de fan connector?
Meest betrouwbare methode :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In principe maakt het weinig uit wat netgear zegt, zodra je hem open maakt is de lifetime warranty weg.
Zodra je hem open hebt kan je de labels op de fans lezen en weet je wat er in zit. Je kan dan ook zien hoe ze aangestuurd worden en of ze feedback moeten teruggeven.

Acties:
  • Beste antwoord

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ga er maar vanuit dat er 12V fans gebruikt worden.

www.google.nl

• rvdm88
zodra je hem open maakt is de lifetime warranty weg.
Zodra dat ding werd doorverkocht voor een prikkie was dat ook al t geval ;)

[ Voor 8% gewijzigd door rvdm88 op 02-01-2017 22:04 ]

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 14:25
Ikzelf heb thuis een Avaya ERS4548GT switch staan en deze maakt ook verschrikkelijk veel lawaai.
Heb de ventilators vervangen door Noctua NF-A4x10 FLX (4 stuks) en de switch is nauwelijks hoorbaar op korte afstand en toch zijn de temperaturen acceptabel en binnen het bereik van de fabrikant. Deze switchen zijn dan eigenlijk ook niet bedoelt voor binnenhuis te draaien maar ergens in een patchkast waar geluid geen probleem is.

https://www.alternate.be/...an-/html/product/1036839?

Het enige wat ik heb moeten doen is 2 kabels in de connector wisselen (ik dacht zwart/geel) maar dat kan je makkelijk zien als je de huidige ventilator er uithaalt en ziet hoe de connector nu is aangesloten. Mogelijks is dit bij jou niet nodig maar controleer het even.

Let wel op als jouw switch Poe of Poe+ doet dat je voldoende airflow hebt met de nieuwe ventilator of deze zal er snel mee stoppen ;)

• rvdm88
Poe of Poe+ doet dat je voldoende airflow hebt met de nieuwe ventilator of deze zal er snel mee stoppen ;)
wat houd dat in? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door rvdm88 op 06-01-2017 14:45 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:53

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb ook de fans van mijn Netgear vervangen, maar de 3 pinnen zijn niet het zelfde als op een normale fan. Ik heb voorzichtig de metalen stekkertjes in de stekker omgedraaid. Houd daar ook rekening mee dat dit in jouw geval ook zo kan zijn.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 14:25
Poe of Poe+ is een protocol waarmee je ook "stroom" over de netwerkkabel stuurt richting de eindgebruiker. Meestal is dit een Voip telefoon, IP-camera of een Wifi accesspoint die dit ondersteund. Hierdoor moet je geen stroom voorziening hebben op de locatie van de eindgebruiker omdat dit mee over de UTP kabel kabel loopt.

Hierdoor heeft de switch wel meer componenten aan boord waardoor deze veel warmer word (zeker bij meerdere eindgebruikers die Poe vragen). Meer warmte --> meer luchtverplaatsing nodig om te koelen --> snellere ventilator rpm = meer lawaai. Als je dan fans gaat vervangen die minder debiet aan luchtverplaatsing doen en tragere rpm hebben dan gaat de switch in thermische beveiliging en is het over-en-uit.

Dit is trouwens de video die ik heb gevolg. Kijk naar de wissel van de draaden in de connector (indien dit bij jou nodig is).

Pagina: 1