Hallo mede Tweakers, na 3 builds en 1 upgrade ga ik beginnen aan mijn 4e build. Niet voor mezelf maar voor een mede gamer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal met name voor het gamen worden gebruikt. Een belangrijk spel zal zijn H1Z1.
Recommended:
PU: Intel i5 Quad Core or higher / AMD Phenom II X6 or higher
CPU Speed: Info
RAM: 8 GB
Video Card: nVidia GeForce GTX 560 series or higher / AMD Radeon HD 6870 or higher
Daarnaast zal de persoon de PC gebruiken voor nieuwere titels. Er zal geen video worden bewerkt of iets dergelijks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale bedrag is €1000,-. Hierbij een compleet systeem inclusief software en randapparatuur, exclusief speakers.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorkeur gaat uit naar een SSD, mocht de persoon in kwestie meer geheugen willen gebruiken, dan zal er later een HDD worden bijgevoegd.
Ik heb ditmaal gekozen voor de I5-6500, waarschijnlijk is de 6400 voldoende voor de spellen die er gespeeld gaan worden, maar het leek mij geen slecht idee om iets hoger te zitten in het kader van future proof.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel boven AMD, goede ervaringen met Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik advies willen.
- Is de set goed op elkaar aangesloten?
- Is de processor overkill?
- RX 480 vs GTX 1060, wat is jullie voorkeur?
- zijn er onderdelen waarin ik kan bezuinigen?
Bij voorbaat dank!
Wesses
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal met name voor het gamen worden gebruikt. Een belangrijk spel zal zijn H1Z1.
Recommended:
PU: Intel i5 Quad Core or higher / AMD Phenom II X6 or higher
CPU Speed: Info
RAM: 8 GB
Video Card: nVidia GeForce GTX 560 series or higher / AMD Radeon HD 6870 or higher
Daarnaast zal de persoon de PC gebruiken voor nieuwere titels. Er zal geen video worden bewerkt of iets dergelijks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale bedrag is €1000,-. Hierbij een compleet systeem inclusief software en randapparatuur, exclusief speakers.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorkeur gaat uit naar een SSD, mocht de persoon in kwestie meer geheugen willen gebruiken, dan zal er later een HDD worden bijgevoegd.
Ik heb ditmaal gekozen voor de I5-6500, waarschijnlijk is de 6400 voldoende voor de spellen die er gespeeld gaan worden, maar het leek mij geen slecht idee om iets hoger te zitten in het kader van future proof.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel boven AMD, goede ervaringen met Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik advies willen.
- Is de set goed op elkaar aangesloten?
- Is de processor overkill?
- RX 480 vs GTX 1060, wat is jullie voorkeur?
- zijn er onderdelen waarin ik kan bezuinigen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC | € 287,59 | € 287,59 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 36,51 | € 36,51 |
| 1 | BenQ GW2270H Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty) | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 49,33 | € 49,33 |
| 1 | LG GH24NSD1 Zwart | € 12,95 | € 12,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 76,90 | € 76,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 971,98 | |
Bij voorbaat dank!
Wesses