anderhalf jaar autoverzekering gehad

Pagina: 1
Acties:
  • 1.895 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-02-2024
Beste Tweakers,

Januari is van de verzekeringen wijzigen.
Zo ook die voor mijn auto.

Ik ben van Insharead naar de Hema gegaan omdat dit gewoon 13 euro permaand ging schelen met de zelfde wa+ verzekering.

Ik heb inmiddels dus 1,5 jaar mijn auto verzekerd gehad bij Inshared en volgens hun site dus ook 1 schadevrije jaar opgebouwd.

Bij de hema heb ik ook netjes 1 jaar ingevuld omdat die ik ook echt heb.
Wat gebeurd er met die 5 maanden? telt de hema verder of beginnen die weer bij maand 1 waardoor ik alsnog 5 maanden "duurder" uit ben?

Ik hoor het graag!

mvg,
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:07
Heb je dit al voorgelegd aan de Hema / Inshared? Wat gaven zij als antwoord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
Mar.tin schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:36:
Heb je dit al voorgelegd aan de Hema / Inshared? Wat gaven zij als antwoord? :)
Die zijn nu gesloten XDD
Dus ik dacht wellicht weet iemand het hier haha _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:54
Al deze data staat in een centraal systeem, Roy Data. Daar kijken ze niet letterlijk naar jaren, maar houden ze gewoon bij hoe lang je verzekerd bent. Bij een overstap blijft die data gewoon doorlopen, dus behoud je je 5 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
endness schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:40:
Al deze data staat in een centraal systeem, Roy Data. Daar kijken ze niet letterlijk naar jaren, maar houden ze gewoon bij hoe lang je verzekerd bent. Bij een overstap blijft die data gewoon doorlopen, dus behoud je je 5 maanden.
Merci! _/-\o_

Dat zou inderdaad zonde zijn geweest en ben je als nog net zo duur bijna uit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
endness schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:40:
Maar je verzekeraar past vaak wel maar 1x per jaar je tarief aan. Dus ze moeten naar beneden afronden op 1 schadevrij jaar. Of naar boven naar 2. Dit verschilt per verzekeraar, maar bij 5 maanden ronden ze waarschijnlijk naar beneden af.

Je hebt er dus pas wat aan als je een volgende keer overstapt.
Eigenlijk is januari dus niet echt een goede maand voor je om over te stappen. Waarom kies je die maand? Je zorgverzekering moet bijvoorbeeld toch ook in december gebeuren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
RocketKoen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:43:
[...]

Maar je verzekeraar past vaak wel maar 1x per jaar je tarief aan. Dus ze moeten naar beneden afronden op 1 schadevrij jaar. Of naar boven naar 2. Dit verschilt per verzekeraar, maar bij 5 maanden ronden ze waarschijnlijk naar beneden af.

Je hebt er dus pas wat aan als je een volgende keer overstapt.
Eigenlijk is januari dus niet echt een goede maand voor je om over te stappen. Waarom kies je die maand? Je zorgverzekering moet bijvoorbeeld toch ook in december gebeuren.
Ja dat klopt, zorg verzekering heb ik inderdaad laatste week van december gedaan, via mn werk scheelde het weer 11 euro per maand.

Maar ik dacht, ik check even mn autoverzekering en die zou dus met 13 euro omhoog gaan en bij de hema zit ik mooi op t zelfde bedrag. Dus zo doende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:54
Volgens mij krijg ik altijd gewoon de brief op het moment dat er weer een jaar bijkomt. Op het moment dat je overstapt tellen naar mijn weten gewoon de volledige jaren. Of je nou een jaar en een maand hebt, of een jaar en 11 maanden, je hebt dan nog steeds maar 1 schadevrij jaar. Na een maand kun je dan een premieverlaging verwachten.

Overigens is je zorgverzekering je enige verzekering die je per sé in december moet afsluiten. Bij je auto-, reis- en zelfs energie kun je elk moment na het eerste jaar overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Pcies. En als braboer of zeeuw kijk eens bij zlm. Woon nu in gelderland, dus mag niet meer bij. Zit nu bij iak in eindhoven. Ook lekker goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jentlt1 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:34:
Januari is van de verzekeringen wijzigen.
Zo ook die voor mijn auto.
Nee hoor; een auto-verzekering wijzig je vaak per "ingangsdatum" of tussentijds. Als je over 4 weken een goedkopere verzekering weet te vinden, kan je vaak ook weer overstappen. Mijn auto-verzekering liep van 6 december tot 6 december; mijn huidige auto van 30 januari tot 30 januari. Opzegtermijn is 0 dagen bij mijn verzekeraar dus ik hoef/moet niet in januari een verzekering te wijzigen.
Ik heb inmiddels dus 1,5 jaar
...
Wat gebeurd er met die 5 maanden?
Welke 5 maanden? 1,5 jaar is nog altijd 1 jaar en 183 dagen fiscaaltechnisch gezien oftewel 18 maanden. Geen idee waar jij 5 maanden vandaan haalt.
jentlt1 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:40:
[...]

Die zijn nu gesloten XDD
Dus ik dacht wellicht weet iemand het hier haha _/-\o_
Uhuh, nou ben ik vast weer vervelend maar staat in de FAQ van GoT niet gewoon dat je pas een topic moet openen als je van de helpdesk geen normaal antwoord krijgt? Gesloten helpdesks zijn geen reden tot topic, toch?

Daarnaast, maar dat zegt endness in "anderhalf jaar autoverzekering gehad" ook al; de totale schadevrije tijd staat in Roy Data. Dat wetende, deze data "verdwijnt" als je een bepaalde tijd niet meer verzekerd bent.

Als jij op 01-06-2017 geen auto meer hebt en je zet je verzekering stop, kan jouw aantal schadevrije jaren (uit mijn hoofd) maximaal 3 jaar in Roy Data blijven staan. Ga je dus per 01-07-2020 een nieuwe verzekering aan, heb je kans dat je op 0 schadevrije jaren komt te staan.

Je kan bij opzeggen van een verzekering (zelfs overstappen) bij je vorige verzekeraar gewoon een vraag neerleggen of zij een brief willen sturen aan je met hoe lang je schadevrij hebt gereden bij ze. Veel verzekeraars accepteren een dergelijke brief als je een verzekering bij ze af will sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2017 07:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:26:
[...]

Welke 5 maanden? 1,5 jaar is nog altijd 1 jaar en 183 dagen fiscaaltechnisch gezien oftewel 18 maanden. Geen idee waar jij 5 maanden vandaan haalt.
Serieus? :X 1 jaar en 7 maanden noemt men in de volksmond ook "anderhalf jaar". Omdat "een jaar en zeven maanden" zo'n lange zin is ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Grrrrrene schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:31:
[...]

Serieus? :X 1 jaar en 7 maanden noemt men in de volksmond ook "anderhalf jaar". Omdat "een jaar en zeven maanden" zo'n lange zin is ;)
Serieus ja; vraag me niet hoe ik het weet maar er zijn een stel anale verzekeraars in NL die tot op de dag nauwkeurig jou wel/niet verzekeren. Het is bij overstappen dan soms essentieel om exact te weten over welke "oude" termijn we praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:32:
[...]

Serieus ja; vraag me niet hoe ik het weet maar er zijn een stel anale verzekeraars in NL die tot op de dag nauwkeurig jou wel/niet verzekeren. Het is bij overstappen dan soms essentieel om exact te weten over welke "oude" termijn we praten.
Die klapper gaat niet meer op sinds invoering roy data.

Dat bespaart het hele gedoe wat je precies beschrijft, daarom is het ook ingevoerd. Daarvoor moest je eerst bij je oude maatschappij royements verklaring opvragen.

Doen ze wel moeilijk gewoon contact opzoeken met roy data, gratis voor particulier. Dat is namelijk verkeerd gebruik van het systeem zoals het niet volgens het regelement mag.

En alles volgens bedrijfsregeling 11.
https://www.verzekeraars....regeling-11-Roy-Data.aspx

[ Voor 37% gewijzigd door sugarlee89 op 04-01-2017 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sugarlee89 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:37:
[...]

Die klapper gaat niet meer op sinds invoering roy data.
Bedankt voor deze one-liner; ik heb thuis zwart op wit bewijs liggen dat meerdere verzekeraars (voor mijn situatie) er een potje van maken. Als je dan inderdaad de info uit Roy opvraagt, komen daar andere waarden uit die voor de verzekeringsnemer positiever uitvallen.

Dat Roy bestaat wil absoluut niet zeggen dat een verzekeraar dit als default check heeft ingevoerd; het is namelijk niet in het belang van de verzekeraar om jou zoveel mogelijk schadevrije jaren / no-claim te geven. Oftewel; als je een nieuwe verzekering wil aangaan, zorgt dat je een uittreksel hebt uit Roy om misverstanden / fraude (ja, zo staat het in de kleine letters van je polis) te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:41:
[...]

Bedankt voor deze one-liner; ik heb thuis zwart op wit bewijs liggen dat meerdere verzekeraars (voor mijn situatie) er een potje van maken. Als je dan inderdaad de info uit Roy opvraagt, komen daar andere waarden uit die voor de verzekeringsnemer positiever uitvallen.

Dat Roy bestaat wil absoluut niet zeggen dat een verzekeraar dit als default check heeft ingevoerd; het is namelijk niet in het belang van de verzekeraar om jou zoveel mogelijk schadevrije jaren / no-claim te geven. Oftewel; als je een nieuwe verzekering wil aangaan, zorgt dat je een uittreksel hebt uit Roy om misverstanden / fraude (ja, zo staat het in de kleine letters van je polis) te voorkomen.
Zie mijn edit hierboven. dan dien je er melding van te maken. Is namelijk tegen de regels in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Unive is ook een van de goedkopere en ook zeker een goede keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Kleine toevoeging. Roy Data wordt door de meeste verzekeraars maar één keer per jaar bijgewerkt, of als de verzekering beëindigd wordt. Je kunt bij stichting SEPS (die Roy Data beheert) als particulier kosteloos inzage krijgen in je royementsgegevens (via dit formulier), maar hou er dan rekening mee dat dit overzicht maximaal een jaar kan achterlopen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nou, mooi geweest.

Een topic openen omdat de partij die je wilt spreken op dat moment even dicht is, is niet de bedoeling. Verder ook niet echt discussiewaardig
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.