Philips 109p moire, resolutie en scherpte letters

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Ben sinds gisteren trotse bezitter van Philips 109p maar heb toch wat vraagjes aan de monitor tweakers onder ons:

Bij Moire instelligen staat hij standaard op 0, er is veel moire bij de agenda in outlook 2000 (gele achtergrond) en de achtergrond als het menu van windows afsluiten is geopend ('start' en dan 'afsluiten') dit kan ik eigenlijk niet verbeteren met de moire instellingen maar op '16' is het iets beter, alleen de letters worden dan vager, wat kan ik hier aan doen en is dit normaal?

1280x1024 is de aanbevolen resolutie maar wordt hierdoor niet alles heel klein of ligt dat aan mij?

Letters in lettertype 10 a 12 op 1280x1024 zijn scherp maar soms ook niet echt in verticale richting lijken ze wel wat wazig soms, vooral de i en de l...wat is dit?

Thanx!

Verwijderd

Even iets over dat laatste:
Volgens mij heb je last van "Ghosting".
Schaduwen achter de letters van je tekst.
Probeer eens een BNC-kabel.
Heeft bij mij ook geholpen.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22

Wallie

Herr

Dat moire bij raster partronen is normaal voor een diamontron beeldbuis... Iiyama 450 heeft ut ook... helaas..

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, (philips 109p4)
Ik zie in een lijnen patroon en soort grote lichtere strepen lopen,
En met teksten op mijn beeldscherm ziet de "i" er op sommige plekken uit als "l" en "ii" lijken op sommige plekken wel aanelkaar te zitten. Dit bijna alleen op 1280x1024, maar daar werk ik al jaren mee, dus wil ik opgelost zien :-). Met moire settings helpen wel iets met weg te werken maar volgensmij zorgt dat er alleen voor dat alles VEEL minder scherp wordt.

Is dat BNC wat?
Iemand een idee??

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Jouw eerste probleem lijkt op een moire probleem. Is dit gelijk onder iedere resolutie? Ik heb nl dezelfde monitor en merkt dat onder speciale res. het 'probleem' zich voordoet. Zelf heb ik er geen last van want ik werk onder 1280 x 960, wat een logische res is voor de 4x3 verhouding van de monitor itt 1280x1024 oid.
Wat je dubbele i betreft zou ik eens naar je convergentie-instelling kijken.
Zelf ben ik uitermate tevreden over deze monitor maar zelfs de mijne is niet 100% perfect en ik heb, kritisch als ik ben, ook nog nooit een perfecte monitor gezien.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
1 topic lijkt me meer dan genoeg :)

[rml][ Philips 109p4] Onduidelijke letters[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.