Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickDLH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-05 16:52
Beste Tweakers,

Ik ben al enige tijd op zoek naar goede 2.0 of 2.1 desktop speakers voor maximaal € 350. Het is mij echter nog niet gelukt is, na vele research pogingen, om een ogenschijnlijk geschikte set te vinden. Bij deze zou ik daarom graag jullie advies willen hebben.

Mijn wensen:
- Een complete 2.0 of 2.1 set voor maximaal € 350. (dus inclusief kabels en een eventuele versterker mochten de speakers passief zijn)
- Een setup welke goed is voor zowel muziek (vnl. rock en pop), games en films. (in die volgorde van prioriteit)
- De bass moet niet teveel overheersen. Aanwezige bass is goed, maar ik wil niet weg dreunen.
- Mijn huidige speakers zijn de Creative Gigaworks T40 Series II, dus het moet een upgrade t.o.v. deze speakers zijn.

Het maakt mij verder niet uit of het bookshelf speakers zijn of gewoon een PC speaker set.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, eventuele vragen hoor ik graag.

Groeten,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-06 22:57
Pricewatch

Succes

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Zoiets?

Denon CEOL Piccolo + dali zensor 1 speakers
http://link.marktplaats.n...tm_content=app_ios_tablet

Kan je je iPhone ofzo ook nog aan knopen.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 21:32

Felyrion

goodgoan!

Edifier heeft ook wel een goede naam wat ik er van hoor. De ons welbekende Foritain heeft er een stel gereviewed: productreview: Edifier R2000DB review door Foritain

(of als er stiekum toch nog iets rek in je budget zit: productreview: Edifier S1000DB review door Foritain ;) )

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:29
Het probleem wil dat mijns inziens het budget tussen €150 en €400 een soort niemandsland is in de wereld van desktopspeakers. Er is zeer weinig keuze. Vanaf €400,- is er weer iets meer mogelijk en worden er grote stappen in kwaliteit gemaakt. De audioengine A5+ bevindt aan het begin van die duurdere klasse. Nog iets duurder kom je bij de kef egg en Ruark audio mr1 uit. Nog duurder zit je bij kef x300a. Helaas vindt je dergelijke speakers om diezelfde kwaliteitsreden, niet tot zelden tweedehands.

Hoewel de eerder genoemde zensor 1 speakers zeer mooi klinken, lijken ze mij minder geschikt voor op het bureau.

Ik heb zelf de Ruark audio voor €400 gekocht (van vóór de prijsstijging). Ze worden nog wel eens voor dat geld aangeboden en dat zijn ze mijns inziens zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Exact dat wat LA-384 zegt; er zit niet veel tussen de 150 en ~400 behalve enkele studie speakers van o.a. JBL zoals deze pricewatch: JBL LSR305 (Zwart) (geen ervaring mee verder).

Ik heb uiteindelijk mijn budget wat vergroot en de al vernoemde pricewatch: Kef X300A gekocht. Er bestaat ook een wireless versie van met ook een optical in en BT, echter is die veel duurder. Geweldige muziek speaker, maar verwacht geen enorme bas ondanks zijn behoorlijke formaat.
Heb ook gekeken naar de Egg speakers maar die zijn bijna net zo duur en minder goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 03-01-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Beste Nick, voor actieve monitoren kun je wellicht eens kijken op de site van Bax waar je o.a. op prijs kan filteren. Presonus maakt bijvoorbeeld setjes voor niet al te veel geld waar de gebruikers daarvan uiterst tevreden over zijn. Al zijn dat natuurlijk wel eigelijk studio-monitoren en die blinken in de regel nu niet echt uit in lekker klinken (zijn ze natuurlijk ook niet bedoeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
LA-384 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:36:
Het probleem wil dat mijns inziens het budget tussen €150 en €400 een soort niemandsland is in de wereld van desktopspeakers. Er is zeer weinig keuze. Vanaf €400,- is er weer iets meer mogelijk en worden er grote stappen in kwaliteit gemaakt. De audioengine A5+ bevindt aan het begin van die duurdere klasse. ...
Sowieso spelen er nog maar weinig fabrikanten meer, ook de klasse daaronder. Tja of je moet marge-meuk mee tellen, waar op zich wat voor te zeggen valt maar TS duidelijk niet op zit te wachten. Edifier is in dat opzicht wel een uitzondering dat ze nog zwaar op bookshelf / semi-luxe 2.0's focussen. Die genoemde S1000 is net boven budget, maar damn... De A5+ had ik er direct tegenover staan en leggen het er net tegen af, maar zijn wel een stukje kleiner wat wellicht gewenst is. Beide sowieso boven budget, maar 350, 400, wat scheelt het. Of de R2000DB zoals genoemd inderdaad, ook gewoon echt keurig geluid. Heb nu zelf weer een setje S2000's staan, ontloopt de 1000's weinig, maar wederom: damn dat klinkt wel erg goed. Als je die 50 meer kan missen voor een S1000DB (en de kleur je aanstaat) is het echt geen verkeerde keuze. Het relaxte aan die sets is natuurlijk dat ze een berg inputs hebben en je geen extra apparatuur hoeft te kopen / ergens rond je pc kwijt te kunnen, iets waar je met andere combinaties vaak aan moet geloven.

David van HWI .. hm... het andere onderdeel van Persgroep online services.. uhh.. iemand wiens mening over audio ik hoog heb staan was in de review over de Creative T50 erg positief, maar die lijken nauwelijks te krijgen en zitten wat ruim onder je beoogde klasse, zelfs de test/review fanaten daar zie ik verder weinig over 2.0 schrijven

Ik heb wat Creative spul gezien / gehoord de laatste tijd en ben daar zeker over te spreken, maar in die klasse zie ik niet veel opties, zeker niet als je voorkeur uitgaat naar een compleet / actief setje. Logitech zit ik ook nog even naar te kijken, maar die doen echt niets richting die klasse, behalve af en toe iets 5.1, en daarmee hebben we de 'pc speakermarkt' wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:15
Koop deze:
http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=16

Vraagprijs 350 euro. Hoewel niet verkeerd kan daar inmiddels wel wat vanaf. Als je er naast staat gok ik dat je ze voor 300 ook wel mee kan krijgen en misschien nog een paar tientjes minder. Haal je nog een leuke 2de hands stereoversterker erbij en je bent good to go :)

Daar haal je echt hele puike speakers mee in huis. Heb ze zelf ook bij de computer staan. Ook bij de tv overigens. Kostte destijds nieuw 1000 euro de set. Heb voor mijn setjes 300 nieuw betaald en die andere set 300 2de hands in de doos. Dat is alweer een jaar of 2-3 geleden zeker. 350 zou ik er niet voor neertellen, maar 300 is nog altijd een prima prijs.

Erg lekker geluid dankzij hun dual concentric speakerunits.

Ik zou zeggen kijk even of je daar kan luisteren. Je gaat versteld staan. :Y

=edit=
Hier een pdfje over de Revolution Signature serie

Hier een korte review van Whathifi over de DC4's

Echt hele puike speakers. Het geluid moet je wel liggen denk ik, maar de meeste mensen die ik ken ligt het prima in het gehoor. Heel mooi sprankelend hoog. Ik hoor met deze speakers dingen die ik eerder nooit hoorde in hetzelfde muziekstuk of film of game. Hiervoor had ik een setje Eltax Monitor III's bij de computer staan, die toen een heel stuk beter waren dan mijn Logitech Z5500 wat ik daarvoor had. Dat was al een verschil van dag en nacht. Het verschil tussen de Eltax-en en de DC4's is nog groter dan dat. Ik ben er een beetje verliefd op inmiddels O+ :P

Doe je zelf een lol en ga naar die speakers luisteren. Ze worden niet vaak te koop aangeboden. Dat heeft een reden.

[ Voor 32% gewijzigd door vosss op 05-01-2017 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Een setje waar de gebruikers erg tevreden over zijn is deze van Denon: https://www.denon-hifi.nl...networkmusicsystem/ceoln9 Hij is te koop met en zonder speakers, zij het dat zonder speakers de minderprijs maar iets van 50 euro is maar er mensen zijn die stellen dat de bijgeleverde speakers niet echt de mogelijkheden van de versterker volledig tot zijn recht laten komen. De prijs met speakers is nog geen 400 euro.
Pagina: 1