Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023
Mijn vraag

Wie weet de oplossing voor het "trage" internetsnelheid van deze laptop? ik krijg via alle speedtesten max 40 mb terwijl mijn abonn 120 mb is. Ik begrijp het verhaal van wifi en verlies ervan maar zoveel verschil kan toch nooit? Moet er een dan ander onderdeel in mijn laptop worden geplaatst als ik de snelheid omhoog wil brengen? Wie weet dit en wat dat gaat kosten?

Ik gebruik een Cisco Modem/Router via Ziggo type Cisco EPC3925

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

[ Voor 6% gewijzigd door JSA op 02-01-2017 19:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Verbind je met 2,4GHz of 5GHz? Hoever zit je van de router? Is de 2,4GHz ether druk bij je? Zitten er meer devices op? Kijken je buren netflix? Heeft iemand een garagedeuropener of babyfoon?

Wifi is afhankelijk van zoveel factoren; ja... 40mbit kan erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
2,4 GHZ en alleen ik op het kanaal... max 5 meter van de router maar ook wanneer ik 1 meter ervan af sta dan helpt het niets..
Geen netflix bij de buren of babyfoon.

Op mijn telefoon krijg ik zelfs nog sneller internet.. 42 mb ipv 40mb op de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17
Welke snelheden behaal je bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Soms kan zelfs een lamp bijvoorbeeld dusdanig veel storen, dat de verbinding eronder lijdt. Check dus ook even of alle (mogelijke) stoorzenders uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
Bizar eigenlijk dat deze laptop, best een prima ding, geen 5ghz wifi ondersteund.
Het kan best wel aan drukte op de 2,4ghz band in je omgeving liggen. Je zou eventueel met je android of iOS telefoon een app kunnen installeren om te kijken welke wifi netwerken er in de omgeving zijn, hierbij kun je ook gelijk zien welke banden allemaal gebruikt worden in je omgeving.

In ieder geval even checken wat je bekabeld haalt om andere dingen weg te kunnen strepen.
Verder zou je eens kunnen proberen wat andere banden te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Net getest: bekabeld haal ik 95mb ! , dit is dus 55MB meer..dan via mij wifi !
ik heb een abonn van 150MB Ziggo zag ik net.

Verder zit ik als enige op kanaal 2 en er zijn maar een paar andere netwerken van buren.
Ik zit bewust op de 2,4GHZ ivm ondersteuning.

Ik heb het idee het aan de laptop/hardware in de laptop ligt.

Best een groot minpunt van deze laptop dus helaas ..als ik dit had geweten...was ik toch voor de Asus gegaan.
Verder slaat de Fan regelmatig aan met wat geluid tot gevolg maar het belangrijkste vindt ik de traagheid van deze toch wel prijzige laptop.

Wat zou ik kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als ik het zo lees, denk ik dat jouw laptop bijna toe is aan een herinstallatie of zo. Ik kan me niet voorstellen dat jouw laptop te traag is. En nogmaals; schakel ook eens wat electrische apparaten uit, zou me niet verbazen als daar een stoorzender tussen zit, bijvoorbeeld door een ongeaard stopcontact. Ook de andere vragen heb je nog niet echt beantwoord, zoals de feitelijke situatie, hoe zit jij tov de router? En hoe ver zit je van de router vandaan?

Ik zou jouw laptop in elk geval niet zo snel afschrijven.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
ongeveer max 3,5 meter van de router - Router hangt in de hal boven aan de muur (dus niet in de meterkast) Laptop in de woonkamer in de ruimte ernaast.

Ook overdag zonder de lampen aan en ook met de laptop pal onder de router maakt het geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben eens verder gaan kijken naar de router die je hebt. Ik kom onder andere een topic tegen uit 2014, waarin ook geklaagd wordt over slechte verbindingen met dezelfde router, zie bijvoorbeeld: https://community.ziggo.n...i-modem-cisco-epc3925-688

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Kanaal 2 is doorgaans een slecht kanaal om te kiezen, meeste kanalen zijn namelijk nogal breed:
Afbeeldingslocatie: https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2014/03/1000px-2.4_GHz_Wi-Fi_channels_802.11bg_WLAN.svg_.png

Punt is dat je dus het beste 1, 6, of 11 kunt pakken... zit er al iets anders op die frequentie, of, erger: er tussen... heb je daar dus storing mee, en deel je effectief de bandbreedte van die frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
ik zie in de app op mijn mob tel mijn kanaal 2 waar ik alleen op zit.. en verder kanaal 10 en kanaal 11 die in gebruik zijn, deze zijn van mijn buren ga ik vanuit.

dus beter kan ik dan kanaal 1 gebruiken lijkt mij? In mijn modeminstelling ook alweer om dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Ik heb ook Ziggo wifispots voor de zekerheid uitgezet in mijnziggo. misschien helpt dat iets.
Ik hoor graag welk kanaal voor mij het beste is en hoe ik eea kan
instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Inmiddels naar kanaal 1 gezet maar niet geholpen. Hoe weet ik hoeveel mijn laptop max kan doorvoeren bekabeld en via wifi? Dan kan ik dat uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Weet iemand of en welke hardware ik mogelijk zou kunnen veranderen/updaten zodat mijn (wifi) snelheid omhoog kan (wel met 2.4ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516529

Probeer je laptop eens uit bij een familielid/vriend/kennis die met zijn laptop/wifi combinatie wel hoge waarden haalt. Zo kun je erachter komen of het inderdaad aan jouw laptop ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:49
De interne wifi kaart is vaak niet te vervangen bij HP omdat je zit met een whitelist. In sommige gevallen is een model uit dezelfde serie wel uitgerust met een snellere kaart en kun je die gebruiken. Maar de kans is klein

Je kunt wel een usb wifi ontvanger gebruiken maar dat is het eigenlijk ook niet met een laptop.

Soms kun je het ook oplossen met een snellere router / ap. Maar dan moet het echt aan het modem / router liggen. Al kan het geen kwaad om te upgraden naar iets beters. Dat Ziggo geval is bijna antiek.

[ Voor 24% gewijzigd door .Maarten op 04-01-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:17
gebruik je een aparte router die is aangesloten op je modem van ziggo?
ervaring leert dat de draadloze verbinding met een ziggo router niet al te best zijn.

Wat je kan doen is je modem in bridge modus zetten (je hebt dan ook geen wifi hotspots meer) en dan op poort 1 van je modem je router koppelen. Je router gebruik je dan voor je netwerk/ als accesspoint.

Maar om uit te sluiten dat het aan je laptop ligt probeer die eens bij een vriend/familie lid. Halen de verschillende laptops vergelijkbare resultaten? Dan is de kans groot dat het aan je modem/router van ziggo ligt. Zit er een groot verschil tussen kun je overwegen om je laptop helemaal opnieuw te installeren en voorzien van de laatste drivers (kan soms ook een issue zijn).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 15:17

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Open eens een powershell scherm en probeer het volgende:

Get-Netadapter

Zoek in de lijst naar de naam van je wifi adapter. In mijn geval was dat: wi-fi

Get-NetAdapter wi-fi | format-list

Kijk nu eens wat er bij de LinkSpeed staat.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
SSID: Zorro
Protocol: 802.11n
Beveiligingstype: WPA2-Personal
Netwerkband: 2,4 GHz
Netwerkkanaal: 1
Fabrikant: Broadcom
Beschrijving: De Broadcom 802.11-netwerkadapter biedt WLAN-mogelijkheden.
Stuurprogrammaversie: 7.35.344.0
Fysiek adres (MAC): ‎38

Bij status van mijn Wifi staat: IPv 4 en 58 Mb .... maar bij alle speedtesten haal ik maar de helft hiervan !!!

Ik ben dus nu erg benieuwd of en wat ik ka doen om via wifi een snellere verbinding te krijgen op mijn laptop zonder direct mijn router van ziggo (cisco) te laten vervangen.

Latop kan (op dit moment) dus alleen via de 2.4 GHz helaas.

Nieuwe hardware in mijn laptop mogelijk misschien? ( HP Pavilion 17-F239nd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888629

JSA schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:11:
SSID: Zorro
Protocol: 802.11n
Beveiligingstype: WPA2-Personal
Netwerkband: 2,4 GHz
Netwerkkanaal: 1
Fabrikant: Broadcom
Beschrijving: De Broadcom 802.11-netwerkadapter biedt WLAN-mogelijkheden.
Stuurprogrammaversie: 7.35.344.0
Fysiek adres (MAC): ‎38

Bij status van mijn Wifi staat: IPv 4 en 58 Mb .... maar bij alle speedtesten haal ik maar de helft hiervan !!!

Ik ben dus nu erg benieuwd of en wat ik ka doen om via wifi een snellere verbinding te krijgen op mijn laptop zonder direct mijn router van ziggo (cisco) te laten vervangen.

Latop kan (op dit moment) dus alleen via de 2.4 GHz helaas.

Nieuwe hardware in mijn laptop mogelijk misschien? ( HP Pavilion 17-F239nd )
Het probleem zit denk ik in jouw bandbreedte aangezien jij alleen 2,4 GHZ hebt. Draadloos verlies je altijd wel wat qua snelheid, maar op 5 GHZ het minst.

Wat je dus het beste even kunt doen is het volgende: Reset je modem en router. Sluit dan bekabeld aan en laat even weten welke snelheid je haalt. Tevens is het van belang dat je even de max. snelheid van je router nakijkt. Wellicht ligt daar ook een probleem.

Laat het maar even weten. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 22-04-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Bekabeld haal ik max 95 Mb (ondanks een hoger abonn van ziggo)

Het zit dus is de wifi / ontvanger / adapter / 2,4 ghz ?
Mijn laptop ondersteunt geen 5 ghz helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:07
JSA schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:23:

Heb je niet even een 5ghz dongle getest, of je laptop op een ander zijn wifi getest hoe snel hij daar was.??
4maand verder....

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Dus met een 5ghz dongle zou je de (2.4ghz) hardware kunnen omzeilen in je laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ow heb je geen 5GHz op de router?
Ja je kan dan iig even testen op een ander wifi netwerk, had je al kunnen doen, ook met de 2.4GHz

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
waarschijnlijk kan ik mijn ziggo router instellen en wijzigigen naar de 5ghz . dit zal ik even moeten nagaan. Zoja, dan is de vraag of ik met zon 5ghz dongle gewoon wifi bereik heb en zo dus de interene trage 2.4 ghz hardware van mijn laptop omzeil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Das ook precies me punt, dat had je al kunnen testen ipv je af te vragen (5ghz=moeilijk met muren)
1. je test of je laptop bij de buren sneller is op wifi
2. als dat niks sneller is, kan je windows opnieuw vers erop zetten, voor de test
3. en is windows oke dan koop een 5ghz dongle

maar punt 1 is het belangrijkste, want het kan in je laptop zitten of je hebt een hele langzame hdd(dan wil kopieeren nog wel eens vertragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Oke . ik denk dat ik eerst ff een 5 ghz dongle koop en dan de modem wijzig nr 5 ghz . dan zou het wifi signaal en ontvangst normaal gesproken op zijn sterkts moeten zijn toch? Als dit niet help... dan ligt het blijkbaar aan wat anders

windows opnieuw instal kan ik helaas zelf niet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Windows 10 is makkelijk naar fabrieksinstellingen te zetten
Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel gaan en onder de header Deze pc opnieuw instellen op de knop Aan de slag klikken.

ja je 5GHz zal sneller worden, maar minder ver mogelijk en door minder muren heen gaan.

Maar je kan de laptop toch ff testen op een 2.4GHz bij de buren ofzo?
(of zelf een wifi maken/delen met je mobiel en die op 4g)

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 22-04-2017 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSA
Windows 10 is inmiddels naar de fabrieksinstellingen .... heeft wel even geduurd zoiets ! haha
Maar.. het heeft helaas niks geholpen...

Ik ga denk ik maar een 5 ghz dongle proberen dan en anders weet ik het ook niet meer.

Daarnaast een Nieuwe Modem van Ziggo zit er wrs niet in als deze gewoon "goed werk"helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Wie kan mij overigens vertellen welke snelheid ik bekabeld zou moeten kunnen halen met deze laptop?
Ik kan dat nl zelf niet zien bij "adapter"

Dit om uit te sluiten dat mijn laptop bekabeld niet meer dan 80/95 Mb aan kan ipv de 150Mb waar ik voor betaal bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke netwerkkaart (voor bekabeld internet) zit er in je laptop?

Kijk even in apparaatbeheer via configuratiescherm. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 22-04-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Ik weet niet hoe ik dit kan opzoeken helaas. enige wat ik zo heb gevonden is onderstaande:

Naam [00000001] Realtek PCIe FE Family Controller
Adaptertype Ethernet 802.3

Naam [00000002] Broadcom BCM43142 802.11 bgn Wi-Fi Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Even een uitleg;
Sommigen schrijven hier Mb met een kleine b van bit, en dan bedoelen ze eigenlijk MByte met een grote B. Als je bit zegt dan moet je het door 8 delen om Bytes te krijgen, Dus 150Mbit/sec is 18 MegaByte per sec. (je hebt ook verlies dus dan is het makkelijk om door 10 te delen en dus te zeggen 150Mbit = 15Mbyte/sec downloaden.

Nu het volgende;
Ik denk dat je hdd de 95MByte/sec (met grote B ) schrijven aankan en sneller word het niet, of je moet naar ssd gaan
Een hdd kan ong 100MByte/sec schrijven en dan heb je nog je programmas die ook je hdd gebruiken, en verlies.

Als je over 95Mbit praat dan kan het zijn dat je lan maar 100Mbit is ingesteld of aankan.

Een bestand binnen halen wordt meestal in (Kilo)(Mega)bytes/sec aangegeven dus 100Mbit is gedeeld door 8 12,5MByte/sec en dat kan je hdd wel aan natuurlijk.
dus kijk even of je lan 1000Mbit is (1Gbit) want dan kan je hoger dan 95Mbit/sec
(sluit je Lan aan)
Rechts klikken op je lan icoon (bij het klokje) dan naar netwekcentrum en dan zie je 'verbindingen' staan en ernaast je lan in blauwe letters, klik daar op en dan kan je kijken hoe snel je lan is

Nog even een opmerking over je wifi 54Mbit aanduiding; je wifi is up en down, dus als je 54Mbit hebt dan is 25MBit/sec(delen door 8 voor Bytes) binnen halen een normale snelheid(meestal haal je dat niet met 54Mbit wifi maar komt in de buurt)
Wil je hoger dan 54Mbit dan moet je de 'n' wifi standaard kiezen in je router, en je wifi in je laptop moet dat aankunnen zag ik. (maar check dat even)

Ps. klik rechts op de windows toets(start) en ga naar apparaatbeheer en klik je lan en klik rechts op je wifi en dan en zoek online naar updates.(kan je ook bij je Lan doen enz enz)

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 23-04-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
mij laptop is een SSD

ik zag dat mijn Wifi verbinding in het netwerkcentrum op Ipv4 staat en 58,5 Mbps aangeeft. Soms springt deze spontaan naar 65Mbps.

Dus in mijn Ziggomodem kan ik eea op stand N zetten ? dat wist ik niet. ik Zal kijken of mij dat lukt.

Onderstaande speedtest (Ookla) via Wifi
Ping
12 ms

Download
37.41 Mbps

Upload
15.41 Mbps

Bekabeld geeft de lan in het netwerkcentrum aan: 100 Mbps en ik haal max 89 Mb met de speedtest

[ Voor 12% gewijzigd door JSA op 23-04-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
JSA schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:14:
mij laptop is een SSD

ik zag dat mijn Wifi verbinding in het netwerkcentrum op Ipv4 staat en 58,5 Mbps aangeeft. Soms springt deze spontaan naar 65Mbps.

Dus in mijn Ziggomodem kan ik eea op stand N zetten ? dat wist ik niet. ik Zal kijken of mij dat lukt.

Onderstaande speedtest (Ookla) via Wifi
Ping
12 ms

Download
37.41 Mbps

Upload
15.41 Mbps
2,4Ghz kan ook 144Mbit wifi connectie hebben/krijgen of zelfs soms 300 op 'n' kunnen krijgen, (maar 300 krijg je vaak niet met deze modems van ziggo en je eigen wifi in de laptop, 144 is al veel)
je hebt nu 65 en komt ook overeen met je speedtest.
65 is wel in het 'n' standaard bereik.

Ja zet hem er eens dicht naast. en probeer eens andere kanalen ook de 40Mhz upper
het wordt je wel duidelijk als je in de modem zit en wifi geavanceerd kiest.

wat doet je smatphone op de wifi?

ps. je apparaten moeten dan wel 'n' ondersteunen..

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 23-04-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
de router in de N stand is zelf 2 Mb trager met de speedtest ...

mijn smartfone pakt 40 Mb

op de 5 ghz is de speedtest 5 Mb sneller bekabeld. alleen werkt mijn wifi van de laptop dan niet.

[ Voor 50% gewijzigd door JSA op 23-04-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Als op n lager is moet je even met de kanalen gaan switschen
Dus probeer nog een paar. Ik heb hem zelf op 13 staan. Maar 1 en 6 en 11 zijn beste. Maar probeer even

5GHz heb je al een dongle?
Je ziggomodem kan 5 en 2.4 samen uitzenden. Je laptop pakt in jou geval dan de 2.4 band omdat je dat met je wifi kaartje kan.
(Of heb je een router)

( 5ghz en bekabeld) wat bedoel je?
(Wifi gaat uit als je lan pakt)

[ Voor 12% gewijzigd door Mel33 op 23-04-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
5 ghz en dan via smartpfone...en dat was dus sneller.

kanaal 1 was voor mij het beste

ik heb niet zo snel kunne zien dat de modem tegelijk 5 en 2.4 kan uitzenden...dit staat ook duidleijk aangegeven in de modem hoe aan te passen / in te stellen? Ik zie allen de keuze tussen of 2.4 of de 5 namelijk...

ik heb alleen de ziggo modem thuis

[ Voor 15% gewijzigd door JSA op 23-04-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Als we over de 'nieuwe' ziggomoden praten, ja. Die kan beide tegelijk.
Kan je inloggen met het gateway ip adres in de browser en dan je ww en gebruikers naam van de modem?

Ok op 5ghz met je tel is het 40Mbit met speedtest

Heb je wel 150Mbit ziggo
Ik zou haast zeggen reset je ziggo modem eens naar standaard en probeer het dan weer met je smartphone voor de test.

[ Voor 21% gewijzigd door Mel33 op 23-04-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
oeps dubbel post

[ Voor 92% gewijzigd door Mel33 op 23-04-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
klop op smartphone 40 Mb via speedtest ( 5 ghz)

Ik heb de Ziggomodem 3925 cisco inderdaad maar ik moet dus kiezen tussen 2.4 of de 5 ....

Ik heb een 150 Mb abonn via Ziggo

[ Voor 3% gewijzigd door JSA op 23-04-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Bel maar voor de nieuwe modem
Als de reset niks helpt. En andere kanalen niet helpt.
Volgensmij kan die cisco modem de 150 niet aan en this een oude, en die kan geen 5ghz en 2.4 tegelijk.
https://www.ziggo.nl/klan...0Wi-Fi%20modem/ZiggoXXXXX

Succes en laat het even weten

[ Voor 53% gewijzigd door Mel33 op 23-04-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
Oke dus een (het) nieuwere type Cisco die zou dat wel tegelijk kunnen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Het is niet echt een 5 of 2.4 probleem
Je zal met 2.4 ook snel kunnen.
Maar 40 met je smartphone op 5 Ghz op de oude modem is te weinig. Reset hem of bel voor de nieuwe tecnicolor 7210 die het wel samen kan. Maar dat is niet echt het probleem zoals je begrijpt.

5 is sneller maar zou mooi zijn als je beide kan. Ivm je laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
heb al gereset en niks helpt.

kan / moet ik vragen bij Ziggo naar de 7200 of de 7210 modem? er zijn 2 zie ik. Geen idee wat verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
7200 kan niet dual band
En de 7210 wel
Lees de link (1stap terug op die site) voor de verschillende modems

Ps. Stuur mij een appeltaart dan lees ik het ook voor je haha

[ Voor 68% gewijzigd door Mel33 op 23-04-2017 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSA
hahha oke bedankt.

lees ook veel ellende met instabiel wifi op die technicolor overigens.

je wordt er gek van hahah

tja blijft lastig allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja het is allemaal heel erg afhankelijk van storende apparaten in je omgeving en in je huis.
Zelfs je cpu als die op 2.4 ghz daait heeft een storend effect vlak bij een wifi kaartje.
De zon ook als hij een flinke zonnevlam heeft.
Magnetrons en draden om je modem
Alles is beperkend, ook de positie (2.4 ghz is 12 cm sinus geloof ik, dus de modem een paar cm verplaatsen of rechtop zetten kan al wonderen doen
Je babyfoon bijv is ook en leuke stoor of een paar draden op je vloer of plavond (ringleiding voor doven) ect ect.

Je weet vaak niet welke modem je krijgt van ziggo. Maar als je een voorkeur heb kan je vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 23-04-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JSA schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:13:
hahha oke bedankt.

lees ook veel ellende met instabiel wifi op die technicolor overigens.

je wordt er gek van hahah

tja blijft lastig allemaal
Waarom koop je geen aparte WiFi router van Asus? Heb ik ook gedaan en prima WiFi nu. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:29

Wat voor kabel heb je gebruikt? Klinkt als een CAT 5 kabel die niet verder komt dan 100Mbit.

Ik zou gewoon een aparte wifi router kopen en je Ziggo modem/router in bridge modus laten zetten.
Die Ziggo routers zijn gewoon drama qua stabiliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 24-04-2017 08:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
De laptop heeft maar een 100mbit ethernet aansluiting, het is dus niet gek dat je maar 95 mbit bedraad haalt. HP gebruikt helaas wel vaker erg slechte netwerkoplossingen in low-mid range laptops.

Ook de wifi adapter zou volgens mij niet veel verder moeten kunnen komen dan wat je nu haalt. Heb zo snel geen test van jouw laptop, maar hier een citaat van een HP pavilion 14 met dezelfde netwerkadapter (broadcom BCM43142): "HP uses a very slow b/g/n 1x1 adapter with a maximum gross rate of 72 Mbit/s and a net rate of barely half of it."
https://www.notebookcheck...book-Review.171206.0.html

Zelfs met een nieuwe router/modem zou je met die laptop dus niet veel hogere snelheden halen. Als je sneller wil zou je dus inderdaad je wifi adapter moeten vervangen (waarvan ik zo niet weet of het gaat, een paar pagina's terug zei iemand dat HP die componenten zou whitelisten), een USB naar gigabit ethernet adapter moeten gebruiken, of een USB wifi dongle.

Edit: Hier de service manual die van toepassing zou moeten zijn op jouw model laptop:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04511833

Daarin staan de supported WLAN adapters vermeld. Volgens mij is de Intel AC 3160 de snelste die in jouw type laptop is geleverd, maar ik weet niet zeker of het zou werken als je die erin zet.

[ Voor 47% gewijzigd door LukasW op 24-04-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
LukasW schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:12:
De laptop heeft maar een 100mbit ethernet aansluiting, het is dus niet gek dat je maar 95 mbit bedraad haalt. HP gebruikt helaas wel vaker erg slechte netwerkoplossingen in low-mid range laptops.

Ook de wifi adapter zou volgens mij niet veel verder moeten kunnen komen dan wat je nu haalt. Heb zo snel geen test van jouw laptop, maar hier een citaat van een HP pavilion 14 met misschien vergelijkbare wifi adapter: "HP uses a very slow b/g/n 1x1 adapter with a maximum gross rate of 72 Mbit/s and a net rate of barely half of it."
https://www.notebookcheck...book-Review.171206.0.html

Zal straks eens een test met jouw specfieke netwerkadapter zoeker.
top alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Zie nu dat de HP pavilion 14 waar ik naar linkte precies dezelfde wifi adapter heeft, de resultaten zullen dus vergelijkbaar zijn. Heb mijn vorige bericht aangepast.
Pagina: 1