Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianusuna
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Beste tweakers,

Vraag:
Ik ben op zoek naar een oplossing om mijn nieuwe Apple TV aan te sluiten op mijn huidige home cinema set met speakers (fungeert dus als versterker, maar met dvd laatje erin). De nieuwe Apple TV heeft geen optische output of een andere audio output op bluetooth na. Helaas is mijn versterker niet met bluetooth uitgerust. Hoe kan ik deze verbinden? Heeft iemand hiermee ervaring?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik: nvt
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb meerdere dongle's gevonden op internet die bluetooth 4.0 ondersteunen en als receiver kunnen fungeren. Echter zijn deze allen gespecificeerd voor PC doeleinden, ik vrees dat als ik een soort product als deze aanschaf, mijn versterker niet in staat is de drivers te installeren. Nu ben ik erg benieuwd of dit ook echt zo is, want je kunt sommigen hiervan ook gebruiken op autoradio's.

Ik hoor graag of er iemand een oplossing / verlossend antwoord heeft. Al vast bedankt! :)

Met vriendelijk groet,
Chris

...

Beste antwoord (via christianusuna op 02-01-2017 21:29)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:47
christianusuna schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:29:
Beste tweakers,

Vraag:
Ik ben op zoek naar een oplossing om mijn nieuwe Apple TV aan te sluiten op mijn huidige home cinema set met speakers (fungeert dus als versterker, maar met dvd laatje erin). De nieuwe Apple TV heeft geen optische output of een andere audio output op bluetooth na. Helaas is mijn versterker niet met bluetooth uitgerust. Hoe kan ik deze verbinden? Heeft iemand hiermee ervaring?

...

...

Ik heb meerdere dongle's gevonden op internet die bluetooth 4.0 ondersteunen en als receiver kunnen fungeren. Echter zijn deze allen gespecificeerd voor PC doeleinden, ik vrees dat als ik een soort product als deze aanschaf, mijn versterker niet in staat is de drivers te installeren. Nu ben ik erg benieuwd of dit ook echt zo is, want je kunt sommigen hiervan ook gebruiken op autoradio's.

Ik hoor graag of er iemand een oplossing / verlossend antwoord heeft. Al vast bedankt! :)

Met vriendelijk groet,
Chris

...
Welke versterker heb je
Apple tv loopt toch via tv? kan je die tv dan niet doorschakelen/aansluiten naar je cinemaset?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-09 23:36
Bluetooth audio reciever aansluiten op je versterker?

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianusuna
Dankjewel voor je reactie, mijn vraag is dan ook of deze bruikbaar zijn op een systeem als deze. Ik vond dit product: https://www.bol.com/nl/p/...15847937-9200000058441361 . Bij alle soortgelijken staat aangegeven dat ze voor PC zijn, dus ben bang dat het straks niet werkt, uit de verpakking is, en dan niet meer teruggestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
christianusuna schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:52:
Dankjewel voor je reactie, mijn vraag is dan ook of deze bruikbaar zijn op een systeem als deze. Ik vond dit product: https://www.bol.com/nl/p/...15847937-9200000058441361 . Bij alle soortgelijken staat aangegeven dat ze voor PC zijn, dus ben bang dat het straks niet werkt, uit de verpakking is, en dan niet meer teruggestuurd kan worden.
Dat gaat niet werken. Dat is een stickje wat drivers nodig heeft en dus inderdaad alleen maar op de PC zal werken. Je bent of op zoek naar een bluetooth module die specifiek voor jouw versterker werkt (maw, er is op het apparaat al ondersteuning), of een dedicated device als dit:

https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000009636500/

(even een willekeurige versie gepakt. Deze is erg duur, maar ik neem aan dat je het idee snapt).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Beste tweakers,

Vraag:

...

...

Met vriendelijk groet,
Chris

...
Welke versterker heb je
Apple tv loopt toch via tv? kan je die tv dan niet doorschakelen/aansluiten naar je cinemaset?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De nieuwe Apple TV heeft geen optische output of een andere audio output op bluetooth na. Helaas is mijn versterker niet met bluetooth uitgerust. Hoe kan ik deze verbinden? Heeft iemand hiermee ervaring?
Er is nog wel een andere manier van output buiten BT hoor dat is namelijk HDMI.

Mocht je set geen HDMI ingang hebben dan zou je nog kunnen kijken of je TV sound Passtrough via optische output ondersteund.

Mocht dat allemaal niet mogelijk zijn dan is zoiets je enige oplossing naast een modernere receiver kopen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Donstil schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:45:
[...]

Mocht dat allemaal niet mogelijk zijn dan is zoiets je enige oplossing naast een modernere receiver kopen.
Of gewoon zo iets kopen: https://www.amazon.de/dp/..._em_r_mt_dp_QaQAybTRTJHZ7

Daarmee heb ik mijn Apple TV aan m'n Sonos Playbar hangen, werkt prima.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianusuna
Allen dank voor de snelle reacties, mell33 had inderdaad een goed punt, stom dat ik daar niet eerder aan gedacht had. Het geluid komt vanuit de televisie en heb ik nu met een optische kabel verbonden aan de cinemaset. Hij doet het!

Donstill, bedankt voor de optie, echter heeft de Apple TV maar 1 hdmi output.

Bedankt voor de opties voor de bluetooth ontvangers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
christianusuna schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:33:
Allen dank voor de snelle reacties, mell33 had inderdaad een goed punt, stom dat ik daar niet eerder aan gedacht had. Het geluid komt vanuit de televisie en heb ik nu met een optische kabel verbonden aan de cinemaset. Hij doet het!

Donstill, bedankt voor de optie, echter heeft de Apple TV maar 1 hdmi output.

Bedankt voor de opties voor de bluetooth ontvangers!
Graag gedaan.
Donstill heeft het over de zelfde optie als ik zei, hij zei het alleen anders -TV sound Passtrough via optische output-
Namelijk,... Apple-tv met hdmi(beeld en geluid) naar tv en tv via optische kabel (had ook met hdmi gekund als je versterker en tv dat nog hadden) naar cinemaset voor het geluid.
Mooi dat het gelukt is, geniet er van!

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 03-01-2017 10:21 ]

Pagina: 1