Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retron
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 10:13
Mijn vraag

Ik wil een Gigabyte GA-B150M-D3H moederbord gaan kopen maar ik weet niet zeker of het geheugen wat ik op het oog is werkt i.c.m. dit moederbord.
Heb al in de lijst van supported memory gekeken op de site van gigabyte maar die lijst is erg beperkt en in de disclaimer staat ook dat ze niet al het geheugen dat op markt is getest hebben.
In deze lijst staan ook alleen enkele reepjes van 8gb en ik zoek 2x8gb.

Het geheugen wat ik op het ook heb is : Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C1
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13

Iemand ervaring met deze combinatie , of kan iemand mij een alternatief bieden ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:15
DeGA-B150M-D3H bestaat in 2 uitvoeringen:
GA-B150M-D3H (DDR4 uitvoering)
GA-B150M-D3H DDR3 (DDR3 uitvoering)
Het geheugen dat je aanhaalt is DDR4, dus zie dat je het juiste moederbord hebt :)

Je kan wel sneller geheugen kopen voor minder geld:
Crucial Ballistix Sport (DDR4)

Of nog goedkoper geheugen dat even snel is als de corsair sticks:
Crucial (DDR4)

In theorie past elk DDR3 stickje op elk DDR3 bord, en elk DDR4 stickje op elk DDR4 bord. Het is pas als je belachelijk duur/snel geheugen koopt dat niet elk bord dit zal kunnen gebruiken.
Dan is er nog SODIMM geheugen (ook in DDR3& 4), wat meestal voorkomt in laptops, en niet zal passen op je moederbord.

[ Voor 18% gewijzigd door DenHond op 02-01-2017 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Aanvullend op DenHond. Hou er rekening mee dat het bord maar tot 2133mhz ondersteunt. Sneller dan dat kopen heeft geen voordeel.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het bord werkt probleemloos met dat geheugen. Sneller geheugen nemen heeft geen zin want wordt teruggeklokt naar 2133 mhz en je hebt kans dat het bord de module niet ondersteund of minder stabiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retron
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 10:13
Bedankt voor de reacties ! Het betreft inderdaad 2133mhz geheugen. Ik las op internet dat bepaald geheugen niet werkt als het niet ondersteund wordt door het moederbord vandaar dat ik het hier even vroeg voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:27
De kans dat geheugen (met de juiste specificaties) niet werkt is zo ontzettend klein en de lijst met geheugen (verschillende maten, snelheden, fabrikanten, etc) is zo ontzettend groot dat je imo gewoon het geheugen moet kopen dat je wilt, 99,9% zeker dat het werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door mitsumark op 02-01-2017 21:43 ]

Pagina: 1