Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/StreamPC bouwen +/- 1600,-

Pagina: 1
Acties:

• Inuse
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-10 12:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben het afgelopen jaar begonnen met streamen, ik wil dus optimaal kunnen gamen en tegelijk streamen. Hiervoor wil ik een 2e PC bouwen zodat ik de load van het streamen op een andere PC kan gooien. De 1e PC heb ik dus uiteraard al, hier wil ik wat onderdelen aan vervangen en andere over zetten naar mijn toekomstige stream PC. Wel wil ik deze PC eventueel ook kunnen gebruiken om te gamen wanneer ik vrienden over de vloer heb bijvoorbeeld.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben niet van plan alles in een keer aan te schaffen waardoor ik het maximum wat hoger kan leggen. Ik ben nogal iemand die een hekel heeft aan alles te moeten instellen omdat mijn systeem eigenlijk net te minimaal is voor wat ik er mee wil, ik wil dus wel met een goed systeem komen. Aangezien ik hier ongeveer een schatting moet plaatsen en niet de meest extreme prijzen voorbij wil zien komen wil ik het op een max van 1600-1800 houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem bestaat uit:
- Intel Core I7 4790K
- MSI B85-G43
- MSI GTX 980Ti
- NZXT S340 Special Edition
- Scythe Mugen 4 PCGH Edition
- EVGA SuperNOVA 750 G1
- Crucial MX100 256GB
- Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU

Hiervan wil ik mn CPU, moederbord en RAM meenemen naar de stream PC. De nieuwe RAM, moederbord en CPU wil ik in mijn GamePC stoppen. Ook heb ik nog 1TB HDD die ik meeneem naar het nieuwe systeem..

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 volledige PC hoeft geen dubbele videokaart in. Sterker nog, videokaart is het laatste wat ik wil aanschaffen voor dit systeem.
Het idee wat ik heb aan onderdelen is het volgende:

Voor mijn Game PC:
- Intel Core i7-6700K Boxed
- MSI Z170A Gaming Pro Carbon
- Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16

Voor de Stream PC, inclusief "oude" onderdelen.
- MSI GeForce 1060 Gaming
- NZXT S340 Elite
- Scythe Mugen 4 PCGH
- EVGA SuperNOVA 750 G2
- Samsung 850 EVO 1TB

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar MSI, aangezien dit ook al in mijn huidige systeem zit, werkt prima. Ik sta wel open voor andere opties als dit kwalitatief beter is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou van compacte kasten en vind watergekoeld een eng idee. Verder is het kleurenthema (qua leds en kast) in mijn GamePC Groen/Zwart. Mijn stream PC wil ik Rood/Zwart. De onderdelen moeten dan wel matchen vind ik.

Ga je overklokken?
Wanneer overklokken mij helpt betere prestaties te krijgen wil ik best de mogelijkheid hebben.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf niet extreem veel verstand van PC's bouwen en de apparatuur erin. Ik wil dus graag ook de opinion van mensen die dit wel hebben. Of de systemen zo prima zijn en of jullie het eventueel anders zouden doen en waarom.
Ook moet ik wellicht mijn huidige moederbord en/of RAM vervangen. Ik ben er nog niet uit maar 1 van de 2 vertoont momenteel problemen. Zo kan ik niet meer streamen zonder mijn RAM te overklokken. Mijn CPU word anders dermate belast dat het beeld met 1 FPS aankomt op twitch. Ik weet niet of ik de vraag mag stellen in dit gedeelte, maar enig idee welk van de 2 aan vervanging toe is?

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 21:36
Voor de Stream PC, inclusief "oude" onderdelen.
- MSI GeForce 1060 Gaming
- NZXT S340 Elite
- Scythe Mugen 4 PCGH
- EVGA SuperNOVA 750 G2
- Samsung 850 EVO 1TB
Je stream pc is dus enkel voor je OS te draaien en je stream software?
Een GTX 1060 is dus volledig overbodig, gebruik gewoon je onboard graphcis.
Gebruik de EVGA voeding in je game pc, en gooi hier een 350W voeding in.
Waarvoor heb je een SSD nodig van 1TB? gebruik je oude crucial in deze build, indien je gameplay wil opnemen, gebruik dan een 'normale' harde schijf.
Waarom zo een grote case kopen? Persoonlijk zou ik een 2e pc zo compact/stil mogelijk maken met bvb een gesloten fractal design oid..
Voor mijn Game PC:
- Intel Core i7-6700K Boxed
- MSI Z170A Gaming Pro Carbon
- Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16
Voor enkel games te spelen heb je echt geen i7 nodig.

Als ik mijn eigen ongezouten mening mag geven in verband met deze aankoop:
Wat is er mis met je huidige setup? Met 2 schermen aan je huidige setup zou je toch genoeg moeten hebben om games te streamen?
Moest je momenteel grote problemen hebben met te streamen, zal dit eerder aan je internet of instellingen liggen, dan aan je computer...

• Inuse
DenHond schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:41:
[...]

Je stream pc is dus enkel voor je OS te draaien en je stream software?
Een GTX 1060 is dus volledig overbodig, gebruik gewoon je onboard graphcis.
Gebruik de EVGA voeding in je game pc, en gooi hier een 350W voeding in.
Waarvoor heb je een SSD nodig van 1TB? gebruik je oude crucial in deze build, indien je gameplay wil opnemen, gebruik dan een 'normale' harde schijf.
Waarom zo een grote case kopen? Persoonlijk zou ik een 2e pc zo compact/stil mogelijk maken met bvb een gesloten fractal design oid..
GTX is overbodig inderdaad, maar mochten er vrienden langskomen kunnen die ook gamen, zal ook mijn laatste aanschaf zijn, de rest is belangrijker.

Die SSD wil ik in mijn game PC gooien, oude Crucial vertoond wat issues, word af en toe niet gelezen etc en ik vind hem wat klein. Ik gebruik dan de HDD die ik ook nog in mijn PC heb zitten puur voor mn stream PC.

En qua kleinere cases, wat voor cases moet ik aan denken dan? Kleiner is natuurlijk wel mooier. Ik keek puur naar deze case omdat ik hem erg fijn vond het is vrijwel dezelfde als ik nu heb.
[...]

Voor enkel games te spelen heb je echt geen i7 nodig.

Als ik mijn eigen ongezouten mening mag geven in verband met deze aankoop:
Wat is er mis met je huidige setup? Met 2 schermen aan je huidige setup zou je toch genoeg moeten hebben om games te streamen?
Moest je momenteel grote problemen hebben met te streamen, zal dit eerder aan je internet of instellingen liggen, dan aan je computer...
Mn huidige setup is in principe niks mis, het draait als een trein. Maar wanneer ik game en stream tegelijk loopt de CPU snel op tot 100% usage bij de nieuwere games, vervolgens is het niet meer speelbaar en stream hangt dan ook. Plus op deze manier kan ik dus betere kwaliteit leveren.
Tevens heb ik 3 schermen aan mn PC hangen. 2x 1080p en een 1440p scherm.

• DenHond
Ik heb met mijn i5 3570K (4,2Ghz) nog nooit tegen de limiet gelopen bij het streamen. Of toch niet dat ik het merkte (het is mijn belachelijk slechte internetverbinding die voor problemen zorgt).
Het is dan ook moeilijk te begrijpen dat jij problemen zou hebben met een nieuwere i7 (of het moet zijn dat je probeert 1080p/60fps te pushen).

Nu voor kleinere cases, ik dacht dat de NZXT een pak groter was, desalniettemin zou ik een Define S of Define C aanraden, niet alleen iets kleiner, maar ook veel stiller. ik gebruik zelf een condensator microfoon (is een goede investering trouwens), en dat ding pikt erg veel achtergrond geluid op, iets wat je voor een goede stream zo veel mogelijk wil vermijden.

• Inuse
Ik stream 720P met 3500 kbps, 3500 is de max wat je naar twitch kan sturen en kwaliteit met 1080 is dermate slecht dat je beter 720 kan streamen. Wel 60FPS ja, je wilt het wel kwalitatief in orde hebben :)

Wat betreft de case, deze is inderdaad al vrij compact, ik hoef niet zon grote tower.
Ik heb al een goede microfoon, hoewel mijn PC redelijk geluid maakt, word het geluid niet merkbaar opgepakt in mijn stream. Ik gebruik de Razer Seiren.

[ Voor 37% gewijzigd door Inuse op 02-01-2017 22:42 ]

• DenHond
Ik zou je willen aanraden om eens te streamen op 30fps, eerst op 3500kbps, dan op 3000kbps. Imo is het niet de moeite om als niet partner op 60fps te streamen.

Verder ben ik van mening dat je i7 4790k echt geen probleem zou mogen zijn voor te streamen en tegelijk te gamen, en moet je probleem ergens anders zitten (thermal throtteling, netwerk,...).

[ Voor 11% gewijzigd door DenHond op 02-01-2017 23:46 ]

• Inuse
Tegenwoordig heb je bij iedereen die een beetje viewers heeft de optie kwaliteit aan te passen. Dus ook in mijn kanaal. 3500kbps, 720p 60fps is het dus zeker waard :D

Maar er komen steeds meer games die volledig CPU heavy draaien. Zonder stream pakt Planet Coaster al 80%, hetzelfde geld voor The Division. Ik merk het aan mijn eigen FPS, dus is het geen netwerk issue. Ik draai ook strak op 300/30, ook mn PC komt niet boven de 50 graden uit op 100% load.
Pagina: 1