Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Martijntje42
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 30-11-2018
Heb deze laptop net een paar dagen binnen en was lekker een potje battlefield aan het spelen toen ik ineens een bsod :( kreeg, rustig gewacht tot de pc weer opnieuw ging opstarten. bij het opstartend kreeg ik Preparing automatic repair in het beeld te zien waarna vervolgens het scherm weer bevriest even later weer een bsod weergeeft en vervolgens weer het zelfde overnieuw gaat doen. Er is ook geen mogelijkheid meer om in de laptop te komen. vervolgens opgestart via F3 om in het recovery menu te komen en vandaaruit de laptop te resetten. als ik vervolgens 1 van de 2 keuzes(alles deleten of juist behouden) kies dan krijg ik de error: their was a problem resetting your pc. vervolgens met een usb geprobeerd maar hier krijgt de pc een bsod op random momenten(meerdere keren geprobeerd). vervolgens eerst nog de harde schijven geformat en daarna nog een keer geprobeerd met hetzelfde resultaat. inmiddels bsod de laptop al voordat ik in het recovery menu kan komen. de bios is nog wel te bereiken en hier zijn geen vreemde dingen te zien(schijven worden gewoon herkend net als ram)

Probleem: bsod loop
geprobeerd: alle vormen van windows opnieuw installeren
vraag: Ideeën om de laptop weer werkend te krijgen

Hardware:
MSI GS63VR stealth pro
bios version: E16K2IMS.10A
EC version: 16K2EMS1.107
EC Build: 10/13/2016 11:20:10
Build Date and Time: 09/19/2016 09:39:02
Intel i7-6700HQ @ 2.60GHz
16GB ram in 2 sodim slots

edit: BSOD code: MACHINE_CHECK_EXCEPTION
edit2: BSOD code: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:30

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heb je de BSOD-code al eens genoteerd/opgezocht? En zo ja, wat is de oorzaak?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• Martijntje42
de bsod die ik nu krijg is MACHINE_CHECK_EXCEPTION, dus een hardware probleem, de eerste bsod die ik kreeg was anders maar die heb ik natuurlijk niet opgeschreven 8)7 omdat ik dacht de crash dump te kunnen bekijken.
Edit: andere error die ik krijg is WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR, ze lijken elkaar een beetje af te wisselen

Martijntje42 wijzigde deze reactie 02-01-2017 17:20 (19%)

• Martijntje42
hmm inmiddels de latop weer werkend gekregen door in de bios cpu c states en intel speedstep uit te schakelen. de eerste zorgde ervoor dat de pc crashde zodra hij opstarte en de tweede voor random bsod als je de pc idle is. Zal eens contact opnemen met msi wat zij hier over weten.

• MichaelvD
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:25
beste is om gewoon even terug te gaan naar de winkel of contact op te nemen met de webshop. Retouren lopen via daar en niet direct via MSI

• Ditech
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 15-07-2017
Hi I have the exact same problem with my msi gs63vr. Did you manage to fix the problem or at least know what causing it?

• Martijntje42
quote:
Ditech schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 01:40:
Hi I have the exact same problem with my msi gs63vr. Did you manage to fix the problem or at least know what causing it?
Yea, intel speedstep was somehow crashing my pc, I sent it back to the shop I bought it from and they and they send it to msi, msi couldn't find the problem. They gave me a new one instead.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True