Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 22:09
Beste medetweakers

Ik ben van plan om de NZXT Aer fans te gaan bestellen.
Alleen ik bezit ook de NZXT Hue+ met Ledstrips

Mijn vraag is kan ik een Hue+ er naast zetten om 4 verschillende mogelijkheden te creëren ?

Mijn systeem is nu zo dat

Achterin de case branden 2 strips wit
Voorin de case branden er 2 strips rood

De 3 fans voorin wil ik weer afzonderlijk hebben van de strips
De achterste fans zou ook weer afzonderlijk moeten draaien (Uiteraard indien dit mogelijk is)

Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb
Anders roep je maar en probeer ik het beter uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThanklessMoss
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-03 16:56
Je kan helaas niet de fans aansluiten op dezelfde lijn als de strips, Als ik je verhaal goed begrijp wil je 2x een NZXT Hue+ in je pc plaatsen. Dan heb je 4 lijnen dus in principe zou het dan wel kunnen.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat je met de Hue+ niet de snelheid aan kan passen van je fans. Er loopt namelijks alleen een kabel van je Hue+ voor de leds van de AER fans. er blijft dus een standaard 4pins over voor de ventilator zelf. (Ik heb deze op mijn moederbord waarmee ik de fanspeed kan aanpassen).

Ik dacht aanvankelijk dat de fans één aansluiting hadden voor zowel de leds als de ventilator zelf en dat ik dan gelijk de fanspeed kon aanpassen in de CAM software maar dat is dus NIET het geval. Er zijn dus twee aansluitingen op de AER fans: één voor de led die je aansluit op je Hue+ en één standaard 4pins aansluiting voor op je mobo of fancontroller.

[ Voor 33% gewijzigd door ThanklessMoss op 03-01-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThanklessMoss
Je kan overigens wel tot 5 fans aansluiten op één lijn, tenminste de leds van de fans. Het is een beetje lastig uit te leggen, ik hoop de je begrijpt wat ik bedoel.

[ Voor 58% gewijzigd door ThanklessMoss op 03-01-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 22:09
ThanklessMoss schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:09:
Je kan overigens wel tot 5 fans aansluiten op één lijn, tenminste de leds van de fans. Het is een beetje lastig uit te leggen, ik hoop de je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben dus genoodzaakt om 2 hue+ aan te schaffen ? Dit is voor mij geen probleem
Omdat ik juist meerdere mode's wil creeren op zowel de 2 mode's op de fans en 2 verschillende modes op de strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThanklessMoss
marcelmaria schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Ik ben dus genoodzaakt om 2 hue+ aan te schaffen ? Dit is voor mij geen probleem
Omdat ik juist meerdere mode's wil creeren op zowel de 2 mode's op de fans en 2 verschillende modes op de strips.
Ja. Ik weet alleen niet hoe dat werkt met de meegeleverde software of die dat ondersteund of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icolaco
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 20:21
Hey,

Hou er ook rekening mee met je USB connectors op je moederbord. Straks moet je uit noodzaak een kabel uit je kast laten lopen. 8)7
Pagina: 1