Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ldhollander
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-12-2017
Hallo,

Ik gebruik nu de volgende configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G530 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock H61M-ITX€ 0,-€ 0,-
1LC-Power LC-1320mi€ 0,-€ 0,-
1Team TED34096M1333HC9DC€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

OS draait op een Samsung 850 Evo 240GB en als dataschijf volgens mij een 3.5" WD 2TB exemplaar. Het draait op zich prima maar aangezien het 24/7/365 draait en je soms iets nieuws wil zoek ik iets zuinigers.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruik is voor:
- Fileserver voor 2 Pi's met Openelec
- Teamviewer
- Domoticz

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen prijs in mijn hoofd maar ik heb her en der nog wat bonnen liggen van bol.com en het zou handig zijn als ik het grootste gedeelte daarmee af kan tikken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geheugen kan mee, heb zowel 2 normale bankjes van 2GB liggen als een enkele sodimm van 4GB. Schijven kunnen natuurlijk ook nog een rondje meedraaien en de behuizing wil ik ook graag behouden maar als iemand .

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Opzet is voornamelijk eea wat zuiniger uit te voeren zonder al teveel in te leveren op prestaties.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf het volgende gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock QC5000M-ITX/PH€ 64,25€ 64,25
1Biostar N3150NH€ 71,32€ 71,32
1Gigabyte GA-J1900N-D3V€ 76,-€ 76,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 211,57

Hierbij is volgens mij de N3150 het zuinigst met een TDP van 6W, daarna de J1900 met 10W en als laatste de A4 met 13W maar dat zegt natuurlijk niet zoveel over wat het IRL doet. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Prestaties lijken me redelijk op hetzelfde nivo te liggen? Alles is iig zuiniger dan de G530 die dienst doet dus wat dat betreft kan ik er alleen maar op vooruit gaan.

Ga je overklokken?
Nope, geen plannen in die richting. Nog ga ik uitbreiden of upgraden op termijn.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd naar suggesties, wellicht zie ik een andere goede optie over het hoofd of is er eea aan te merken op degene die ik heb gevonden.

1960Wp Suntech, 120Wp sharp, 510Wp Qcells

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True