Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitis
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-04-2023
Mijn vraag
...
Hoe downgrade ik mijn toestel om vervolgens de officiele android 7.0 nougat te downloaden die op 31 december 2016 uitgekomen is ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...ADB &Fastboot

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...sideloaden of proberen de update gewoon via recovery menu te updaten.. Draai momenteel op een beta versie van android 7.0. Ik wil naar de stock versie van oxygen OS en dan wil ik hem updaten naar de officiele android 7.0 nougat.

[ Voor 15% gewijzigd door Nitis op 02-01-2017 14:19 ]

Beste antwoord (via Nitis op 02-01-2017 16:27)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
bij de OP3 stond dit bij alle N beta's :
After upgrading to Android N, you will not be able to directly downgrade back to M builds. Our customer service team has a special build of Android M that will allow you to downgrade, but this will format your device. If you'd like to flash back to M, please contact Customer Support.
ik zie deze opmerking niet bij de op3t staan, maar wellicht is ie toch ook van toepassing.

dat zou betekenen dat je customer support nodig hebt om een android M versie te flashen (wellicht is met een bootloader versie ofzo).

Maar wat volgens mij ook zou moeten kunnen is gewoon de full zip van OOS 4.0 flashen (dus niet de OTA update, maar een volledige versie). Of dit (goed) gaat werken zonder wipe durf ik niet te zeggen, maar of een downgrade goed gaat zonder wipe is ook maar de vraag.

Mijn advies zou zijn, wipe /data via recovery, adb sideload full zip via recovery en dan klaar.
(let op, als je nog wilt rooten en TWRP wilt instaleren.. daar zijn nog wel wat issues met betrekking to encryptie, tenminste bij de OP3)

Ik heb even zitten zoeken, maar kon nog geen full zip vinden, maar meestal staat er wel een link tussen alle comments in the forum aankondiging op de OP forums

Strava

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Heb je ook nog een vraag toevallig? Of is dit gewoon een soort tweet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitis
sorry dit is nieuw voor mij , heb hem even aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Letterlijk minder dan 10 seconden googlen: http://www.technobuzz.net/return-to-100-stock-on-oneplus-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitis
hallo tommyboyNL , heb dit geprobeerd. en dit werkt niet. hij geeft aan FAILED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Waarom staat dat dan niet in je TS?
Is "FAILED" de enige melding die je krijgt, of staat er een specifiekere foutmelding bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitis
Nee er staat gewoon ''Update failed'' . Dat krijg ik ook als ik dezelfde update sideload via de computer . hetzelfde geld ook voor de andere roms die ik geinstalleerd hebt.. de 3.5.4 & 3.2.8 . helemaal niks werkt op dit moment dus ben echt hopeloos..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
bij de OP3 stond dit bij alle N beta's :
After upgrading to Android N, you will not be able to directly downgrade back to M builds. Our customer service team has a special build of Android M that will allow you to downgrade, but this will format your device. If you'd like to flash back to M, please contact Customer Support.
ik zie deze opmerking niet bij de op3t staan, maar wellicht is ie toch ook van toepassing.

dat zou betekenen dat je customer support nodig hebt om een android M versie te flashen (wellicht is met een bootloader versie ofzo).

Maar wat volgens mij ook zou moeten kunnen is gewoon de full zip van OOS 4.0 flashen (dus niet de OTA update, maar een volledige versie). Of dit (goed) gaat werken zonder wipe durf ik niet te zeggen, maar of een downgrade goed gaat zonder wipe is ook maar de vraag.

Mijn advies zou zijn, wipe /data via recovery, adb sideload full zip via recovery en dan klaar.
(let op, als je nog wilt rooten en TWRP wilt instaleren.. daar zijn nog wel wat issues met betrekking to encryptie, tenminste bij de OP3)

Ik heb even zitten zoeken, maar kon nog geen full zip vinden, maar meestal staat er wel een link tussen alle comments in the forum aankondiging op de OP forums

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitis
Oke , ik heb al geprobeerd een FULL zip te installeren maar dan krijg ik een fout melding.. Installation Failed. Ik denk dat er geen mogelijk in zit om van een beta naar een officiele rom te gaan zonder dat je downgrade. Want ik blijf dezelfde foutmelding krijgen elke keer als ik probeer een FULL rom of OTA download

Ik heb de customer service aangesproken hierop. en zij hebben ticket voor mij aangemaakt om m,ij te helpen downgraden om dan vervolgens de officiele android 7.0 nougat te downloaden die onlangs uitgekomen is.

[ Voor 24% gewijzigd door Nitis op 02-01-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Nitis schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:27:
Oke , ik heb al geprobeerd een FULL zip te installeren maar dan krijg ik een fout melding.. Installation Failed. Ik denk dat er geen mogelijk in zit om van een beta naar een officiele rom te gaan zonder dat je downgrade. Want ik blijf dezelfde foutmelding krijgen elke keer als ik probeer een FULL rom of OTA download

Ik heb de customer service aangesproken hierop. en zij hebben ticket voor mij aangemaakt om m,ij te helpen downgraden om dan vervolgens de officiele android 7.0 nougat te downloaden die onlangs uitgekomen is.
welke full zip? een android N of M? volgens mij kan de bootloader en /of recovery van N geen M zips aan, maar de full zip van N zou dus wel moeten werken als je nu een android N beta hebt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitis
een M versie had ik geprobeerd te installeren. maar dat lukte niet. Heb net de open beta 1 geinstalleerd van Nougat 7.0 . die doet het wel gewoon. Ik ben nu een FULL rom aan het zoeken van de officiele android 7.0 Nougat. Maar nog niks gevonden helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ik vermoed trouwens dat ze in de laastste 2 dagen niet echt veel meer hebben gefixed tussen de laatste beta en stable.. ik draai zelf ook nog beta 10 op de OP3, en bugs of eigenaardigheden die niet ook in de stable zitten.

Er is dus niet echt haast bij om te upgraden vanaf de laatste beta

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitis
nee precies . Had daar ook wat over gelezen inderdaad. Ben nu toevallig een OTA een het sideloaden van de officiele android 7.0 nougat , maar hij blijft haken op 14% .. ook niet echt prettig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Heb ik iets gemist? Welke officiële N versie voor de 3T dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitis
Oneplus heeft (de) officiele android 7.0 Nougat update uitgebracht voor de oneplus 3 users en de T versie users. Alleen niet iedereen ontvangt hem nu. Alleen een klein aantal mensen. je kan al wel een OTA downloaden op internet van de officiele android 7.0 Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat een ota is en hoe ik dat doe. Ben een dummy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:22:
*knip* Geen Google links.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 18-01-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:22:
Welkom op tweakers.

Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf wat onderzoek te doen voordat je een topic opent. Je vraag is namelijk heel eenvoudig op te zoeken op het internet.

Graag de volgende keer eerst wat eigen inzet tonen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.