NAS voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

• mathim
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-01 10:04
Hallo iedereen,

Ik zoek een?
NAS, voor 2 harde schijven

Wat is je budget?
200 - 300 euro zonder schijven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology, QNAP lijken mij het best met de UI die wordt aangeboden, andere zijn natuurlijk ook te overwegen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Bedoeling is dus een NAS waar ik mijn foto's kwijt kan (in RAW formaat). Had ook graag CouchPotato, sonarr en NZBGet erop geinstalleerd (die draaien nu op een Raspberry PI.). Eventueel had ik hier ook een Plex media server op geïnstalleerd, om films te gaan streamen, maar vermoedt dat de NAS die hiervoor kan gebruikt worden niet in het budget zal passen

Wat ik zelf heb gevonden:
Synology DS216Play, Synology DS216+ II, Qnap TS-231P. Twijfel hier tussen QNAP <=> Synology (voor couchpotato, sonarr, nzbget). De Qnap lijkt me ook recenter en de specs lijken me toch iets beter dan de synology varianten.

Alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afhankelijk van welke devices je gebruikt, is er voor Synology ook een aantal apps te downloaden zoals DS Video (zie ook https://www.synology.com/nl-nl/dsm/6.0/mobile) waardoor je Plex niet meer hoeft/moet gebruiken. Eventueel kan je natuurlijk je Pi ook voorzien van OpenElec (Kodi) en direct je NAS aanspreken zonder Plex nodig te hebben.

Ik mis in jouw startpost de harde eis voor Plex; als in het is me niet duidelijk welke devices die nodig hebben om iets af te kunnen spelen.

De overige zaken zoals Couchpotato kan je ook op de Synology draaien; hier zijn voldoende tutorials voor om voor elkaar te krijgen want het zit er niet standaard in.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ik heb een DS414 is nu 2 jaar oud en loop helemaal weg met mijn Synology. Top!!!

Ik draai Couchpotato, Domoticz, stream ermee naar mijn Bluesound en in HD naar mijn Pana Plasma. Gebruik ook Survelliance Station, opslag foto's en gebruik hem als printer server. Misschien vergeet ik nog iets, maar blijf me verbazen wat dat ding allemaal kan en heb nog nooit problemen gehad.

Je krijgt never spijt van een Synology! Doen!

Edit: ik ben zo verslaafd aan dat ding dat ik zonder twijfel ook een router van Synology kocht. Zelfde laken en pak. Ook top.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 14:13 ]

• mathim
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-01 10:04
Bedankt beide voor de reactie!

Plex is zeker geen harde vereiste, maar leek me wel een zeer nuttige toevoeging te zijn, om videos te kunnen streamen naar alle aparaten (ook iOS). Maar de 2 andere functies zijn zeker belangrijker.

Merk inderdaad dat het Synology DSM zeer populair is. Maar de QNAP biedt dan toch meer specs, voor minder geld, denk ik toch...

Mvg