Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Vandaag heb ik mijn telefoon opgeschoond door middel van de fabrieksinstellingen. Voordat ik dit deed heb ik een back-up gemaakt van mijn whatsapp chats op mijn google-drive account. Nadat ik whatsapp opnieuw op mijn opgeschoonde telefoon geïnstalleerd had, heb ik per ongeluk een back-up gemaakt van mijn lege whatsapp geschiedenis. Dit betekent dat ik een back-up heb zonder gegevens. Nu is mijn vraag of dat het mogelijk is om mijn eerste back-up terug te krijgen of is dit niet mogelijk omdat hij overschreden is door de back-up van mijn lege whatsapp?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony xperia z3 compact

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:41
Is het niet mogeljik om je backup bestand (er van uitgaande dat het één bestand is) te herstellen naar een eerdere versie?
How To Revert To An Old Version Of A Google Drive File

1. Open the document, spreadsheet or presentation.

2. Go to File>See Revision History.

3. The Revision History will appear on the right side of the browser screen, with a list of all of the saved revisions and the people who made them.

4. Select an earlier version to view it onscreen.

5. Click the Restore This Revision link to revert to that version.

6. To go back to the most recent version, bring up the Revision History and find the version that you want to use (it should be near the top of the list).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 14:51

Koppensneller

winterrrrrr

Als je je Google Drive opent, zie je dan in het linkervenster een knopje "Backups"? Daar zou je alle Whatsapp-backups moeten kunnen terugvinden en kun je vervolgens de lege backup verwijderen. Als je dan op je telefoon WA weer opnieuw installeert, zou 'ie de goede backup moeten kunnen herstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beiden reacties helpen mij niet goed verder. Ik heb de back-ups naar mijn android google account gemaakt, dit is misschien anders dan google drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
een back-up gemaakt van mijn whatsapp chats op mijn google-drive account
En beide reacties geven tips hoe je eventueel een vorige versie kan herstellen op Google Drive, dus waarom zouden ze je niet verder helpen?

https://drive.google.com/drive/backups

Maar goed er zit geen vorige versie in je backups.

Je hebt dan wel bij het instellen van WhatsApp de restore overgeslagen.

[ Voor 19% gewijzigd door Vorkie op 02-01-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 09:29
Overschrijden (of in jouw topic titel in verleden tijd 'overschreden') doe je met limieten, bijvoorbeeld data limiet, back-up ruimte limiet.

Jij bedoelt hier 'overschrijven' (in dit geval een nieuwe versie van een back-up bestand over een oudere versie schrijven).

Zou voor de duidelijkheid goed zijn om jouw topic titel aan te passen naar "Whatsapp Back-up overschreven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo was het niet bedoeld, sorry. Bedankt voor de link. De link geeft een back-up weer met een tijdstip van 12:43. Mijn whatsapp hersteld een back-up van een tijdstip 13:22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de titel wijzigen Blackcard? Ik ben nieuw op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:31:
Zo was het niet bedoeld, sorry. Bedankt voor de link. De link geeft een back-up weer met een tijdstip van 12:43. Mijn whatsapp hersteld een back-up van een tijdstip 13:22.
Je zou kunnen proberen whatsapp te verwijderen en weer opnieuw te installeren en de stappen goed doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd, hij hersteld dan vanaf de laatste back-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:46:
Dat heb ik geprobeerd, hij hersteld dan vanaf de laatste back-up
En hoeveel back-up bestanden heb je daadwerkelijk in Google Drive staan?
Hier staat er bijvoorbeeld ook maar eentje, die dus telkens overschreven lijkt te worden... gek, niet handig.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ook, er staat één bestand met een tijdstip van 12:43. Mijn whatsapp wordt hersteld vanaf een back-up met een tijdstip van 13:22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:04:
Ja dat heb ik ook, er staat één bestand met een tijdstip van 12:43. Mijn whatsapp wordt hersteld vanaf een back-up met een tijdstip van 13:22.
Kan je de vorige versies van het bestand niet bekijken? https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=en

(Weet niet zeker of dit ook met back-ups werkt, heb geen Android telefoon, maar met bestanden werkt dit prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is op de één of andere manier gelukt. Ik heb mijn telefoon opnieuw volledig hersteld en whatsapp opnieuw geïnstalleerd. De back-up van 12:43 stond er opeens.

Bedankt voor jullie tijd!

Jacco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb er ook weleens problemen mee gehad, fijn dat het gelukt is!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1