Windows 10 weergave foto's + draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb een leuke collectie aan foto's, zowel van de digitale spiegelreflex als van de mobieltjes. Nu ben ik de foto's aan het verplaatsen en updaten naar een externe harde schijf en naar een nieuwe laptop.
Op de pc waar ze eerst op stonden kon ik na het op de pc zetten mooi zien of ik de foto nog moest draaien of niet. De foto's in portret weergave gemaakt moet ik zelf goed zetten en dit ging best makkelijk met CTRL ingedrukt alle foto's selecteren en dan allemaal in 1 x draaien.

Op de huidige laptop met Windows 10 werkt dit net ff wat anders. In de map met de foto's staan ze goed als pictogram, maar bij openen of op website plaatsen staan ze dus nog niet goed. Nu weet ik dat ik ze goed kan zetten door ze te openen met Paint en dan op te slaan, maar met 13000 foto's is dat best veel werk!

Heeft iemand hier een makkelijke oplossing voor???????

Van google wordt ik niet echt wijzer, behalve dan de manier die ik al beschreef..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ter info: zijn alle 13000 foto's gedraaid op dezelfde manier?

Indien ja: gebruik IrfanView -> daar zit een batch-mode in en kan je voor 1 of meerdere directories aangeven wat er met alle bestanden in 1x gedaan moet worden incl. roteren, resizen etc. etc.

Ondanks dat ik hardcore Windows-gebruiker ben; de ingebouwde tooling is absoluut ruk :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Die 13000 foto's zijn het totaal, daarvan is +/- 40% die gedraaid moeten worden.

Het idee is leuk wat ze gedaan hebben met Windows, maar je hebt er geen drol aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 12:17

DeTeraarist

#Boots2Asses

Gezien de plaatjes goed staan in verkenner is de rotatie juist vermeld in de EXIF informatie. Volgens mij zou je met deze tool in 1 keer klaar kunnen zijn.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Dank je, die ga ik eens proberen! Kan ik het probleem misschien voorkomen door iets "uit" te zetten bij het importeren van foto's?