Windows 7 of 10?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo,

ik heb een redelijke oude PC en daarom vraag ik me af welk besturingsysteem het lichtste zou zijn, en het snelste in Windows zelf, maar ook in games zoals League of Legends. Ik voel soms alleen bij het openen van een applicatie dat ie wat moeite heeft, dat ligt volgens mij wel aan de processor, niet? Dus zoek ik een besturingsysteem dat zegmaar het laagste gebruik van RAM, CPU vraagt.

Specificaties:

Intel Core 2 Duo E7400
NVIDIA GTX 260
4GB RAM
1TB HDD

Alvast bedankt,
Tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zie
Outerspace schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:51:
Hoi Thijs, heb je de vereisten van Windows 10 er al naast gelegd?

https://www.microsoft.com...windows-10-specifications

MSDN: Minimum hardware requirements - Windows 10 hardware dev

Het zal moeten werken, maar houdt er rekening mee dat het niet altijd vloeiend zal draaien. Persoonlijk zou ik investeren in een SSD en dan pas overstappen naar W10
Ja, het zal werken (W10) maar verwacht geen hoge prestaties. Daarvoor is je CPU en HDD te langzaam voor.
Persoonlijk zou ik dan bij W7 blijven.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

*knip* Linux = geen Windows 7 of 10

Het systeem is dermate oud dat je toch wel van alles gaat merken qua traagheid. Je zal LoL vast ook niet op de hoogste settings spelen, eerder op de laagste.

Wil je weer een degelijk systeem, kijk dan naar reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017 en koop een nieuwe computer. ;) En dan gelijk voor Windows 10 gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2017 23:11 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou je HDD vervangen door een SSD en Windows 10 installeren.

In tegenstelling tot wat vaak gedacht word, is Windows 10 niet langzamer dan Windows 7 op vergelijkbare hardware en werkt het *prima* op een willekeurige C2Duo.

Met 4G geheugen zit je ook eigenlijk wel goed.

Voor het idee, ik heb zelf een 10 jaar oude Dell XPS M1210 met ik meen een T2600 (2.16GHz/667MHz FSB/2MB Cache) en dat werkt echt *prima*. Grootste beperking daar is dat ik maar 2G geheugen heb.

Laptop van mijn vriendin is een jaar of 6 oud, vergelijkbare CPU, werkt ook goed. Zelfs met HDD ipv SSD. PC is iets jonger, jaar of 5, ook weer vergelijkbare CPU, ook geen issues mee.

Kortom: Gewoon doen...

*knip* Linux = geen Windows 7 of 10

[ Voor 70% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2017 23:11 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
Een SSD er in en Windows 10 draait prima! Ook als is de CPU negen jaar oud, het zal nog prima draaien.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Outerspace schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:06:
Zie

[...]

Ja, het zal werken (W10) maar verwacht geen hoge prestaties. Daarvoor is je CPU en HDD te langzaam voor.
Persoonlijk zou ik dan bij W7 blijven.
Windows 10 draait als het zonnetje op oude hardware en is NIET langzamer dan Windows 7. Het is geen iOS waar we over praten :) Uiteraard wordt het systeem geen snelheidsmonster, maar je verliest geen performance met de upgrade!

Op een veel trager APU bakkie en op een oude laptops met een T3200 CPU draait windows 10 perfect. Ik zou wel, maar dat is onafhankelijk van het OS, een SSD adviseren. Tik een goedkope SSD op de kop en het systeem kan gewoon weer even wat simpele taken uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:09

Pos

Eensch met de meeste hier. SSD erin, win10 er op en gaan. Draait met die Core2duo prima.
Halverwege 2016 nieuwe hardware gekocht, kwam van E8400 af met SSD en win10, die voldeed nog prima. Ook voor de nog iets zwaardere taken, GTA5 ging ook nog op medium.

Mijn advies: SSD erin, 100 tot 150 euro videokaart en LoL gaat weer even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Dankjewel iedereen, ik zal er een SSD'tje insteken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:18

TheVMaster

Moderator WOS
Kan het hier misschien weer on-topic. TS vraagt of hij Windows 7 of Windows 10 zou moeten draaien. Ik snap niet helemaal wat alle smaken van Linux hier mee te maken hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:58
Windows 10 is in veel gevallen juist sneller/soepeler. De interface maakt bijvoorbeeld gebruik van GPU versnelling ipv dat alles op de CPU leunt.

Wat wel kan helpen op oudere computers is om de indexering en search services uit te schakelen.Op moderne computers is dat erg handig om snel zaken te vinden, maar op een oude bak met dito HDD kan het de boel aardig vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
TheVMaster schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:08:
Kan het hier misschien weer on-topic. TS vraagt of hij Windows 7 of Windows 10 zou moeten draaien. Ik snap niet helemaal wat alle smaken van Linux hier mee te maken hebben....
Ik vind zijn vraag met onderbouwing nog behoorlijk open, ook al staat er in de titel Windows 7 of Windows 10. Het out of the box denken wat hier gebeurt is alleen maar goed. Want welk OS de Topicstarter ook kiest, een SSD gaat hem de echte voordelen geven.

En als het OS Windows moet zijn, dan zou ik voor Windows 10 gaan, even snel of sneller dan Windows 7 en langer ondersteuning en support op de software.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou Windows 10 kiezen. Deze springt zuiniger om met resources dan Windows 7, ook zal dankzij fast boot het starten iets sneller gaan op die oudere hardware dan Windows 7.

Een kleine SSD als OS schijf is een goed idee, je computer zal dan een heel stuk vlotter aanvoelen. Het is slechts een kleine investering:
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB
TonyJ. schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:03:
Ik voel soms alleen bij het openen van een applicatie dat ie wat moeite heeft, dat ligt volgens mij wel aan de processor, niet?
Je vraag is niet enkel met de CPU als antwoord te beantwoorden. Je hele computer is oud. Een alternatief is om te investeren in een nieuwe. Dat hoeft ook niet zo heel duur te zijn tegenwoordig. Je krijgt de W10 licentie dan al cadeau bij een nieuwe computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:43

nelizmastr

Goed wies kapot

CMD-Snake schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 06:43:

[...]

Je vraag is niet enkel met de CPU als antwoord te beantwoorden. Je hele computer is oud. Een alternatief is om te investeren in een nieuwe. Dat hoeft ook niet zo heel duur te zijn tegenwoordig. Je krijgt de W10 licentie dan al cadeau bij een nieuwe computer.
Als je kant-en-klaar koopt wel ja. Dat moet je ECHT niet willen. Je verliest 9/10 keer veel uitbreidmogelijkheden, mist balans in de onderdelen en betaalt daardoor meer. Gewoon zelf samenstellen, in elkaar draaien en een OEM licentie pakken voor een paar tientjes.

[ Voor 25% gewijzigd door nelizmastr op 03-01-2017 07:21 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Jumpman schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:54:
[...]
Ik vind zijn vraag met onderbouwing nog behoorlijk open, ook al staat er in de titel Windows 7 of Windows 10. Het out of the box denken wat hier gebeurt is alleen maar goed. Want welk OS de Topicstarter ook kiest, een SSD gaat hem de echte voordelen geven.
Out of the box denken en in dit geval SSD aanraden, ja, lijkt me alleen maar goed.
Roepen dat TS Linux moet installeren? Nee!

"Installeer Linux" roepen terwijl iemand duidelijk al gekozen heeft voor Windows is een beetje als "koop een vliegtuig" als iemand vraagt of hij moet kiezen voor een snor- of een bromfiets. Niets mis met de discussie Linux/Windows op zijn tijd, maar ik vind dat zoiets wel in de context van de vraag moet passen.

Als iemand roept "ik wil een webserver draaien", DAN is Linux vs Windows een logische discussie. Vraagt iemand "is W7 of W10 een betere/snellere/whatever keuze", moet je in mijn beleving niet met Linux aan komen zetten.
En als het OS Windows moet zijn, dan zou ik voor Windows 10 gaan, even snel of sneller dan Windows 7 en langer ondersteuning en support op de software.
Dat dus. :-)
Minstens even snel, betere ondersteuning van hardware, langere support, etc, etc, etc.
(En da's puur persoonlijk, ook los van de snelheid, prettiger werken. Al moet je even wennen aan de UI.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Maar zijn jullie dan zeker dat het met een SSD vlotter gaat? Ik heb nu facebook, league of legends client (dus niet ingame) en twitch, CPU gebruik is constant 95-100%... Zou een Q6600 of Q9550 dit probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
nelizmastr schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:20:
Als je kant-en-klaar koopt wel ja. Dat moet je ECHT niet willen. Je verliest 9/10 keer veel uitbreidmogelijkheden, mist balans in de onderdelen en betaalt daardoor meer. Gewoon zelf samenstellen, in elkaar draaien en een OEM licentie pakken voor een paar tientjes.
Om kant-en-klare machines gelijk zo af te serveren is ook raar. Indien TS niet van plan is om ooit echt veel te veranderen aan zijn computer dan maakt het weinig uit. Kant-en-klaar kan dan net zo goed zijn.
TonyJ. schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:11:
Maar zijn jullie dan zeker dat het met een SSD vlotter gaat? Ik heb nu facebook, league of legends client (dus niet ingame) en twitch, CPU gebruik is constant 95-100%... Zou een Q6600 of Q9550 dit probleem oplossen?
Zaken waarbij de harde schijf nodig is zullen veel sneller gaan.

Een Q6600 of Q9550 zou ik geen moeite voor doen. Dan is mijn advies een nieuwe computer. Een veel zinnigere besteding van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainboww
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Windows 7 ondersteuning stopt over 3 jaar (januari 2020).
Het is dus simpel: gewoon Windows 10 erop.

[ Voor 6% gewijzigd door Rainboww op 07-01-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Rainboww schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:20:
Windows 7 ondersteuning stopt over 3 jaar (januari 2020).
Het is dus simpel: gewoon Windows 10 erop.
Als hij nu al klaagt dat die pc traag is dan zal die over drie jaar wel vervangen zijn, maar ik ben het eens met je conclusie en zou ook gewoon Windows 10 installeren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1