Toon posts:

"Domme" TV gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef even dit topic een schop: Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een zo dom mogelijke tv.

Mijn moeder is op leeftijd en kan niets met techniek. Een reguliere afstandsbediening is net te doen.

Nu is haar tv stuk. Een ouderwets blok, maar wel lekker non smart. En daarvoor zoeken we een vervanger.

Ik hoop dat er iemand is die een domme tv weet, hoe minder apps/fratsen hoe beter. Een belangrijke eis is dat er een ci+ cam voor ziggo in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:29:
Ik geef even dit topic een schop:
En ik heb je vraag afgesplitst. Het andere topic is al anderhalf jaar oud en het omhoog schoppen c.q. kapen daarvan is niet de bedoeling.

Een tv kan dan wel "smart" genoemd worden maar je hoeft het niet te gebruiken. Specifiek een tv op zitten waar dergelijke functies niet opzitten, is het voor jezelf vooral moeilijk maken in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Het Smart gedeelte hoef je niet te gebruiken, maar kun je gebruiken.

Een makkelijk (wellicht universele) afstandbediening is denk ik het meest makkelijke.
Met daarop een power on/off knop en zap/geluid knop.

zoiets: http://maxict.nl/product/...K32gqOyo9ECFdQK0wod1YoN6g

http://www.afstandsbedien...K693Mayo9ECFeUy0wodTkoNag

de Smart functies gebruik je dan simpelweg gewoon niet.

[ Voor 12% gewijzigd door NL_Scratch op 02-01-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom zie ik geen budget noch afmetingen staan? Ook is het misschien handig om te vermelden wie jouw kabelaar is; niet elke kabelaar ondersteunt zomaar elke TV met CI+.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik heb een wat oudere smart TV van Samsung. Ik heb het smart gedeelte wel ooit getest, dat werkte prima, maar ik gebruik alleen de TV functie en een losse mediaplayer en incidenteel een laptop voor alle andere dingen.

In de praktijk gebruik ik de TV dus werkelijk als een domme TV. Qua bediening en afstandbediening is dat dus ook zo.

Ik zie dus geen reden waarom je geen smart TV zou kopen. Als je het niet gebruikt, merk je er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Wat als je je moeder meeneemt naar de MediaMarkt, BCC, etc en daar eens laat kijken?

Sommigen televisies kun je het 'smart'-gedeelte uitzetten waarbij je gelijk uitkomt op dvb, of je laat hem 'booten' in dvb-c.
Maar misschien is dat niet eens interessant. Praktisch alle smart-televisies staat er in je hoofdscherm een pictogram van een televisie en druk je vervolgens eenmaal op OK. Als je verkeerd zit druk je een paar keer op exit om weer op dat hoofdscherm uit te komen.

Is een truukje dat je een paar keer uitlegt en dan zit je goed. Met een simpelere afstandsbediening met grotere knoppen heb je er helemaal geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het afsplitsen van het topic.

Dat je het smart deel niet hoeft te gebruiken heb ik ook overwogen. Alleen denk ik dat het vragen om problemen is. Mijn moeder raakt al overstuur bij de firmware melding van de tv-box van Ziggo. Ze is al oud, met de bijbehorende oudetdomsziekten (Alzheimer verschijnselen).

Ik zie het al gebeuren dan ze een verkeerde toets van de afstandsbediening indrukt en in het appmenu beland. Dan kan ik komen om het weer uit te zetten.

Hoe minder er fout kan gaan, hoe beter. vandaar een domme tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
PageFault schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:10:
Ik heb een wat oudere smart TV van Samsung. Ik heb het smart gedeelte wel ooit getest, dat werkte prima, maar ik gebruik alleen de TV functie en een losse mediaplayer en incidenteel een laptop voor alle andere dingen.

In de praktijk gebruik ik de TV dus werkelijk als een domme TV. Qua bediening en afstandbediening is dat dus ook zo.

Ik zie dus geen reden waarom je geen smart TV zou kopen. Als je het niet gebruikt, merk je er niks van.
Waarom een topic van 6 maanden oud schoppen?

[ Voor 86% gewijzigd door Astennu op 02-01-2017 13:45 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:17:
Waarom een topic van 6 maanden oud schoppen?
Hij reageerde op een topic schop van iemand anders. Maar die reactie was ondertussen afgesplitst naar een nieuw topic. Net zoals jouw reactie nu ook afgesplitst is naar dit nieuwe topic.

[ Voor 11% gewijzigd door S1NN3D op 02-01-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
S1NN3D schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:26:
[...]

[mbr]Hij reageerde op een topic schop van iemand anders. Maar die reactie was ondertussen afgesplitst naar een nieuw topic. Net zoals jouw reactie nu ook afgesplitst is naar dit nieuwe topic.[/]
Dan snap ik het toen zag ik alleen maar oude reacties en een nieuwe.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:44

CeesKees

I rest my Kees

Toch is de oplossing (volgens mij) als volgt:

Reguliere TV, smart of niet.
Externe ontvanger

TV opstarten op juiste kanaal (locken via Hotel menu instellingen)
en laten bedienen met de externe ontvanger. Ook geluid.
Verstop de remote van de TV dus.

Edit:
Desnoods een master-slave stekkerdoos erbij. Externe ontvanger op standby = TV uit. (en bij aan weer aan)

[ Voor 25% gewijzigd door CeesKees op 02-01-2017 13:54 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Elke TV is dan te ingewikkeld ben in bang. Zelfs mij pre-smart samsung LCD heeft menu's waar je in kunt verdwalen, dus ik ben toch bang dat je dat niet gaat oplossen met een domme TV.

Opties:
1. Vindt een oude(re) TV op marktplaats
2. Koop een smart TV en een universele AB en programmeer de knoppen zo dat ze niet bij het SMART menu terecht kan komen. (Dit zal wel wat uitzoekwerk geven.)
3. Koop een " monitor" en sluit deze aan op een settopbox (van Ziggo) (Dit vereist dan doorgaans wel aparte luidsprekers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:14:
Ik zie het al gebeuren dan ze een verkeerde toets van de afstandsbediening indrukt en in het appmenu beland. Dan kan ik komen om het weer uit te zetten.
"Mam, zet hem is uit en aan"
"Hey hij doet het weer!! thanks zoonlief!"

Zelf zou ik zeggen tweedehands of een monitor (met hdmi en ingebouwde speakers).

[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 02-01-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
Mag het zo een grote ding zijn of moet het echt een "dunne domme" tv zijn.

Heb je 2ehands al overwogen? Desnoods staat er misschien iets bij de lokale kringloopwinkel.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Hotel mode is hier echt de oplossing!!!

En met de meeste settopboxen kun je ook het geluid harder en zachter zetten. Soms werkt dat middels de output van de settop box, maar soms kun je zelfs de ab van de settop box dusdanig programmeren dat hij het geluid van de TV bestuurt. (bij UPC kon dit vroeger in ieder geval)..

Steek je tijd daarin ipv zoeken naar een TV zonder smart. Of koop een heule grote monitor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom niet gewoon een moderne tv kopen en dan een een simpele universele afstandsbediening erbij halen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-10 17:27
Volgens mij zijn de Samsung Serif tv's vrij eenvoudig in bediening ook een simpele remote bij. Niet goedkoop in verhouding maar misschien wel de juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Hotel mode en die remote voor ouderen is iets waar ik nog niet naar had gekeken. In de pricewatch staan ook niet slimme tv's (zijn dat niet die philipsen die niet meer werden geupgrade, en dus 'dom' werden?). Allemaal dingen die ik meeneem. Ook gaan ee ff naar BCC, al is het om te zien hoe de tv eruit ziet.
Pagina: 1