Toon posts:

Dvd rom leest geen dvd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Pioneer 103S dvd rom. Hij leest nog wel cd's maar geen dvd's. Het is een slot-in dvd speler. Als ik er een dvd in doe, probeert hij die te starten, maar tikt dan een paar keer (vrij hard) en gooit de dvd er weer uit.
Ik heb de speler heel lang niet gebruikt voor dvd's (enkele maanden).
Voorheen geen problemen.

Iemand een idee?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:23
DVD andersom erin? :P

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28
Op zondag 01 juli 2001 22:57 schreef GKLQuake het volgende:
DVD andersom erin? :P
:D

Misschien is je DVD scratchy? Mijn DVD speler heeft ook de laatste tijd moeite met DVD's. Vooral mijn The Matrix import.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:20

markvt

Peppi Cola

firmware update ?
of misschien verkeerde regio code

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het niet. Ik heb het al met een andere dvd schijf geprobeerd, helaas ook niet. Ook andersom erin werkt niet. Heb het halve internet al afgestruind, zonder resultaat.
Iemand anders please?

Verwijderd

Topicstarter
Regiocode kan het niet zijn, de 103s is regiovrij. Ik ga maar eens een nieuwe firmware proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het antwoord waarschijnlijk gevonden, op een duits dvd forum. Dit houdt in dat mijn laserkop 'verjustiert' is. Iemand een idee wat dat in houdt?

Vraag:
"Hab das Problem das mein DVD 103 keine DVDŽs mehr liest. Schmeisst die Scheibe nach ein paar Sekunden wieder raus.
Habs mit 10 verschiedenen Spielfilm DVDŽs versucht, immer das gleiche Ergebniss.
Vor ein paar Wochen ging es noch.
Mit CD-RomŽs hab ich keine Probleme, werden alle gelesen."

Antwoord:
"Altes Problem bei den Pioneers. Hat sich wahrscheinlich der Lesekopf verjustiert. Da DVD LW's zwei verschiedene Leseköpfe haben, erklärt das auch das Funktionieren mit den CD's.
C.B."

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 23:55

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 01 juli 2001 23:41 schreef Tazmaniandevil het volgende:
iemand een idee?
Zal wel gewoon verneukt betekenen :)

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
iemand een idee?
Trek die site eens door Babelfish heen :)

Verwijderd

Topicstarter
In het engels betekent het 'adjust'. Ik denk ook dat ie naar de klote is.

Iemand een tip voor een nieuwe dvdrom speler. Ik wil geen pioneer meer.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:20

markvt

Peppi Cola

verjustiert = adjusted
-> bijgesteld

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Oude pioneers van jou type hebben blijkbaar een lens die vrij gemakkelijk kapot gaat. (vrij naar het duitse stukje :P )!

Neem dan een Aopen ;) !

Verwijderd

Topicstarter
Flink balen, maar allemaal bedankt.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Misschien een idee om een schoonmaak cd erin te duwen?
Wat jij beschrijft had ik precies met mijn cd speler (rare geluiden en tikken), maar nadat hij schoongemaakt was las hij weer cd's als nieuw. Zelfde probleem had ik eens met mijn brander, schoonmaken werkte ook.

Dus het kan zijn dat je gewoon een vuile lens hebt en dat hij daardoor de kleine putjes in de dvd niet meer kan lezen.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

iemand een idee?
Dat houd dus in dat je Of je laserkop niet meer op de goede plaats in het apparaat zit. Of dat ie smerig is (ff ding uit elkaar halen en de laserkop met wat alcohol(het liefst boven de 70%) schoon maken met een wattenstaafje bv). Of je moet er een compleet nieuwe laserkop in laten zetten wat nogal prijzig is dus dan kun je beter een nieuwe kopen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:51
Move >- Opslagmedia & I/O Controllers -<

<font size=1>Voor je HDD's, CD burners en andere zut zoals tapestreamers, CD-ROM drives en SCSI controllers.

bij CD-ROM drives hoort ook DVD-ROM drives</font>

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Wil toch nog even een reply posten.
Heb vandaag toch maar een schoonmaak cd gekocht. Koste me 30 piek en jawel, hij draait weer.
120 piek bespaard.

Verwijderd

Ik hoop voor je dat die het dan blijft doen heb ook zo'n 103s en een 104 allebij beginnen ze te verslijten en bij mij helpt schoonmaken niet meer..

Verwijderd

Topicstarter
Driez, dat wilde ik nu net niet horen, maar toch bedankt voor de info.
Ga wel vast uitkijken naar een andere.

Verwijderd

Ik heb een gelijk probleem.

Het volgende:
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe laptop waar een dvd-leesding in zit. Tijdens de installatie van het os (destijds W98) heb ik ook WinDVD geïnstalleerd.
Omdat ik geen schijfje had, heb ik de lezer niet geprobeerd.
Sinds drie dagen heb ik XP erop, en tevens de bijgeleverde WinDVD geïnstalleerd.

Het probleem is nu dat de pc de ingevoegde DVD (van de film "The Game") niet kan lezen. Ik krijg [url="http://home.hetnet.nl/~jvm155/Fok2/foutdvd.jpg"]deze melding[/url]. Normale cd-roms, cd-r(w) leest ie wel!
Verkennen, openen en automatich afspelen lukt niet vanuit windows, WinDVD of Powerdvd.

Mijn systeem:
Promedion 5600, 512ddr-ram, 28GB schijf, 128ddr-ram videokaart, 24/8 speed dvd-rom (Samsung SN608B) WinXP

Wie weet er iets wat ik in moet stellen om deze wel werkend te krijgen.
Ik weet dat 't een oud topic is,.. maar hij bestaat wel al. Dus een nieuw was overbodig (leek mij)
Pagina: 1