Vraag

• jordi.k
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:53
Goedemiddag,

Ik heb op mijn externe harde schijf (WD My Passport) geprobeerd een windows 10 installatie iso te zetten via Etcher op een Macbook. Deze werkt alleen niet goed en zowel op mijn mac als op mijn windows wordt de schijf nu niet meer goed herkend.

Op mijn Mac ziet hij de hele harde schijf als windows ISO installatie bestand, op mijn Windows herkent hij de hele HDD niet meer goed en werkt het installeren van Windows via USB ook niet.

Is er een manier om alles terug draaien en ben ik nu ook alle overige bestanden die erop stonden kwijt? Of kan ik die nog terughalen?

Bedankt!

Beste antwoord (via jordi.k op 02-01-2017 14:49)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eventueel kan je met een Linux-distro booten en daar je USB-schijf mee leeghalen zoals https://www.runtime.org/data-recovery-live-cd.htm ?

En anders misschien via de MAC met een applicatie zoals https://www.cleverfiles.com/file-system-recovery-mac.html ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• MAX3400

MAX3400

Je zal de disk aan een Windows machine kunnen hangen en met een tool als Recuve aan de gang kunnen gaan.

Mogelijk dat je weinig meer terug kan vinden; in essentie heb je de bootsector & filetable van de hele schijf veranderd naar "een CD image" omdat je Etcher hebt gebruikt.

Je had de ISO gewoon moeten kopieren naar de USB-schijf en niet moeten branden naar USB.

• jordi.k
Bedankt, alleen als mijn Windows de harde schijf niet herkent wordt dit toch lastig? Als ik nu in Recuva aangeef dat ik wil zoeken in externe media (via USB) dan komen er geen resultaten.

Edit: Ik krijg hem wel te zien (als harde schijf), maar kan helaas niks herstellen. Zijn er nog andere opties? Of ben ik alles kwijt?

[Voor 26% gewijzigd door jordi.k op 02-01-2017 12:35]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Eventueel kan je met een Linux-distro booten en daar je USB-schijf mee leeghalen zoals https://www.runtime.org/data-recovery-live-cd.htm ?

En anders misschien via de MAC met een applicatie zoals https://www.cleverfiles.com/file-system-recovery-mac.html ?

• jordi.k
Dat tweede lijkt te werken, bedankt!!

Nog 1 vraagje: Als ik dus straks via Windows op USB wil booten is een ISO op de schijf plakken voldoende? En mogen er dan ook nog andere bestanden/mappen op de externe harde schijf staan om de ISO te herkennen?

[Voor 13% gewijzigd door jordi.k op 02-01-2017 12:46]

• MAX3400

MAX3400

Ben geen MAC-kenner maar op Windows is het niet adviseerbaar om hier externe schijven voor te gebruiken zoals jouw WDC maar "gewoon" een USB-stick.

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209 (op een Windows machine), stappenplan uitvoeren en de hele bende automagisch naar een USB-stick van 8GB laten zetten. Daarna met die USB-stick je andere PC booten.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee