Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmeijlink
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 21:33
Hi,

Ik ben zoekende naar een slimme thermostaat, waarbij ik twijfel tussen de Nest en de Nefit easy. Belangrijkste voor mij is dat de thermostaat op afstand te bedienen is, aanwezigheidsdetectie heeft en dat ze 'leren'. Beide doen ze dat. Ik heb een wat oudere Nefit ketel (Nefit ecomline excellent) en ben me bewust van het feit dat is soweiso een adapter moet aansluiten op de ketel. Waar verschillen ze dan in om te kiezen voor Nest of Nefit? Design, prijs, overige functies en service. Design is persoonlijk, prijs ligt voor mij redelijk dicht bij elkaar en de functies en mogelijkheden liggen ook dicht bij elkaar (of mis ik een belangrijke unieke feature van een van beide systemen?).
Als ik diverse forums mag geloven is er wel verschil qua service. Onder service versta ik ook software updates & bugfixes. Deze schijnt bij Nest beter te zijn. Klopt dit? .

Overige vragen die ik dan ook heb zijn:
- is er iemand bekend, waarmee Nest en/of Nefit bezig is (soort roadmap), wat kunnen we verwachten?
- klopt het dat Nefit niet zo vaak zn software update? Op de Nest website zie ik namelijk wel updategeschiedenis van de software.
- dit is een aanname, maar is het zo dat omdat Nest van Google is (= softwarebedrijf), dat deze slimmer/beter is (nu en in de toekomst), omdat zij 100% gefocused zijn op goede software. Bij Neft zal de software nooit 'corebusiness' worden en zullen dus nooit snel kunnen updaten, laat staan innovatieve software bedenken. Klopt deze aanname?
- klopt de aaname, dat een Nefit ketel beter een Nefit slimme thermostaat dient te hebben, omdat ze hetzelfde merk zijn, waardoor je 100% synergie hebt/100% dezelfde taal spreken. Dit terwijl je met de Nest (of ander merk) altijd wel iets hebt wat niet (goed) werkt vanwege software die net iets afwijkt. Of is dit merkenverschil te verwaarlozen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmeijlink
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 21:33
Weet niemand hier iets van? of horen deze vragen in een ander forum thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Met wat zoeken had je Slimme thermostaten: welke kiezen? ervaringen? gevonden. Daar past je vraag beter thuis. Ik sluit dit topic.

Dit topic is gesloten.