Windows 10 update loop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Mijn vraag

Ik heb een PC met Windows 10 draaien die ik nu voornamelijk gebruik als server om berekeningen uit te voeren voor mijn bachelor scriptie (meestal 's nachts). Sinds eergisteren viel het mij op dat de computer 's ochtends op het inlogscherm stond (dus opnieuw opgestart was). Gisterenavond had ik de computer weer aangezet om berekeningen uit te voeren, na 22:00 viel het mij op de PC uit zichzelf opnieuw op ging starten (om te updaten blijkbaar). Ik had juist een programma geïnstalleerd om mijn computer actief te houden zodat hij juist niet zou gaan updaten (https://www.murgee.com/auto-mouse-mover/), dit werkte voorheen prima, maar nu blijkbaar niet meer. In de nacht herhaalde probleem zichzelf weer.
Als ik de computer nu opstart en een tijdje wacht krijg ik een melding dat er een update klaar staat (The computer will restart outside of active hours). En elke keer als ik die update uit probeer te voeren gebeurd er helemaal niks.

Ik gebruik Windows 10 (1607) build 14393.576.

Update status:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iXcPg1B.png

Update geschiedenis:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uJ0FwiF.png

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb gezocht naar "Windows 10 update loop", ik krijg dan aardig wat resultaten. Echter geen van de resultaten lijkt relevant voor mijn situatie. De een gaat over een bepaalde update die dit schijnt te veroorzaken, maar ik heb die update niet geïnstalleerd staan (tevens heeft MS het probleem al opgelost met een nieuwe update), daarnaast krijg ik alleen maar resultaten van crashes. Ik heb mijn events log ook al nagekeken, er zijn geen crashes geweest.

Ik ben dus een beetje ten einde raad, ik heb mijn PC nog even een week hard nodig om de laatste berekeningen uit te voeren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Kijk eens naar de wsus offline update tool. Die heeft mij bij problemen met de Windows updater vaak geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
job schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:44:
Kijk eens naar de wsus offline update tool. Die heeft mij bij problemen met de Windows updater vaak geholpen.
Oké, ik ga daar vanavond even naar kijken :). Ik houdt u op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 07:19
En in plaats van die app, kan je je active hours toch ook instellen op de tijd dat je de berekeningen uitvoert?

Overigens vind ik active hours helemaal ruk. Kan maximaal 8 of 9 uur ofzoo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
analogworm schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:57:
En in plaats van die app, kan je je active hours toch ook instellen op de tijd dat je de berekeningen uitvoert?

Overigens vind ik active hours helemaal ruk. Kan maximaal 8 of 9 uur ofzoo..
Ja de active hours heb ik dus niks aan, want de PC moet gewoon constant aan staan en alleen uitgaan als ik dat wil :P.
Ik begrijp wel dat MS updates wil forceren, maar het is niet altijd even praktisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Als het opnieuw opstarten door updates wordt veroorzaakt.
Kan je in Windows 10 installen dat er eerst gevraagd word op de update gedownload en geïnstalleerd.moet worden.

zie link:
http://www.thewindowsclub...nstalling-windows-updates

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
Helaas bieden geen van de oplossingen soelaas :(. Daar gaan weer een aantal uren die ik ook in mijn scriptie had kunnen steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zielepiet. Dat wordt dan herinstalleren. Daarna effe http://www.thewindowsclub...dows-update-in-windows-10

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Of je gooit gewoon Windows Update service uit totdat je klaar bent met je berekeningen. Het is niet alsof de Russen binnenvallen als je een weekje updates mist.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

nelizmastr schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:04:
Of je gooit gewoon Windows Update service uit totdat je klaar bent met je berekeningen. Het is niet alsof de Russen binnenvallen als je een weekje updates mist.
Nou, al die Russische staatshackers kunnen zomaar in je PC zitten, als die niet up-to-date is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:07:
[...]

Nou, al die Russische staatshackers kunnen zomaar in je PC zitten, als die niet up-to-date is
Aluhoedjes gezwets. Als je niet geüpdatet hebt sinds 2002 en nog nooit enige anti-malware hebt aangeraakt, oké. Windows Update is niet heilig.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 16:14
En anders download je de laatste cumulative update van de microsoft update catalog en installeer je die, volgens mij zijn er de laatste tijd (na 20 december) niet veel updates geweest dus na het installeren van deze zou je er vanaf moeten zijn.

KB3213522 64-bit
KB3213522 32-bit

Anders zoals hierboven vermeld de Windows Update service op disabled zetten tot na je scriptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
nelizmastr schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:04:
Starke schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:27:
En anders download je de laatste cumulative update van de microsoft update catalog en installeer je die, volgens mij zijn er de laatste tijd (na 20 december) niet veel updates geweest dus na het installeren van deze zou je er vanaf moeten zijn.

KB3213522 64-bit
KB3213522 32-bit

Anders zoals hierboven vermeld de Windows Update service op disabled zetten tot na je scriptie.
Dat heb ik inderdaad gedaan. Thanks voor de tip :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Als je wilt updaten dan kun je in de uefi bios de secure boot uitzetten tijdelijk.

Soms wil dat wel eens de oplossing bieden als een update bepaalde handelingen niet mag uitvoeren waardoor de hele update een roll-back doet. Dit heb ik bij een dell server al eens gehad.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
kfaessen schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:31:
Als je wilt updaten dan kun je in de uefi bios de secure boot uitzetten tijdelijk.

Soms wil dat wel eens de oplossing bieden als een update bepaalde handelingen niet mag uitvoeren waardoor de hele update een roll-back doet. Dit heb ik bij een dell server al eens gehad.
Bedankt voor de tip. Ik ga er volgende week weer mee aan de slag als ik mijn scriptie ingeleverd heb :).
Pagina: 1