Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC 700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p. De game die ik het meeste speel is Euro Truck Simulator 2 in combinatie met enkele mods (promods+rusmap.) maar ik wil met mijn nieuwe PC ook AAA titels als GTA V gaan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 700 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al monitoren, opslag, een dvd writer en een muis + toetsenbord.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Momentus Thin ST500LT012, 500GB€ 40,46€ 40,46
1Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB€ 59,-€ 59,-
1Lite-On iHAS120€ 0,-€ 0,-
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 184,37

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite XUB2390HS-B1 Zwart€ 172,47€ 172,47
1Samsung Syncmaster S24B300B Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 172,47

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve opslag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De case staat vrij vast aangezien ik dit de mooiste case in de prijsrange vind, verder niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd, de case staat vrij vast aangezien ik dit de mooiste case in de prijsrange vind, verder wil ik gewoon een tijdje vooruit kunnen met dit systeem.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of dit systeem mij de beste bang for buck binnen mijn budget geeft en of er compatibility issues in mijn build zijn die ik over het hoofd zie.

Ik heb het volgende systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1XFX Radeon RX 480 RS 8GB Hard Swap€ 279,50€ 279,50
1BitFenix Neos Zwart/Zilver€ 36,-€ 36,-
1Cooler Master TX3 i€ 19,95€ 19,95
1Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB€ 49,99€ 49,99
1Corsair CX450M€ 55,90€ 55,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 703,19

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Het geheugen wat je hebt gekozen draait op 2400MHz, maar je geheugencontroller loopt niet harder dan 2133MHz. Normaal gesproken niet zo'n probleem, maar je zou nog even kunnen kijken of het geheugen op de QVL staat.

De TX3i is in principe niet direct nodig. De boxed i5-6500 wordt standaard met een koeler geleverd. Dat is niet het stilste jongetje van de klas, maar doet z'n werk. In mijn systeem wordt een i5-6400 eigenlijk nooit warmer dan 55 graden (voetnoet: mijn videokaart heeft een blowerkoeler wat ook kan schelen omdat de warmte niet in je kast komt). Je zou het in eerste instantie met de stock koeler kunnen proberen. Bevalt dat, om welke reden dan ook, niet dan heb je nog snel genoeg een andere koeler gehaald.

Verder eigenlijk weinig aan te merken op je samenstelling :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Hier zou ik besparen op de cpu koeler door de TX3i te laten vervallen en de boxed koeler te gebruiken. Die €20,- kan je gebruiken voor een betere behuizing pricewatch: Sharkoon S25-V, pricewatch: Cooler Master N200 Closed of pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed en voeding pricewatch: Corsair Vengeance 400W.

Het geheugen werkt probleemloos op het MSI bord, weliswaar op 2133 MHz. Dat bord slikt bijna alles.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:25:
Hier zou ik besparen op de cpu koeler door de TX3i te laten vervallen en de boxed koeler te gebruiken. Die €20,- kan je gebruiken voor een betere behuizing pricewatch: Sharkoon S25-V, pricewatch: Cooler Master N200 Closed of pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed en voeding pricewatch: Corsair Vengeance 400W.
De voeding had ik in de BBG gezien maar ik zit wat met de levertijd, maar ik zal hem zeker in de gaten houden. :) Is de behuizing veranderen echt nodig? Ik had al deze behuizingen al gezien namelijk maar vind de behuizing die ik zelf uitgekozen heb persoonlijk een stuk mooier. :)
RvL schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:25:
Het geheugen wat je hebt gekozen draait op 2400MHz, maar je geheugencontroller loopt niet harder dan 2133MHz. Normaal gesproken niet zo'n probleem, maar je zou nog even kunnen kijken of het geheugen op de QVL staat.

De TX3i is in principe niet direct nodig. De boxed i5-6500 wordt standaard met een koeler geleverd. Dat is niet het stilste jongetje van de klas, maar doet z'n werk. In mijn systeem wordt een i5-6400 eigenlijk nooit warmer dan 55 graden (voetnoet: mijn videokaart heeft een blowerkoeler wat ook kan schelen omdat de warmte niet in je kast komt). Je zou het in eerste instantie met de stock koeler kunnen proberen. Bevalt dat, om welke reden dan ook, niet dan heb je nog snel genoeg een andere koeler gehaald.

Verder eigenlijk weinig aan te merken op je samenstelling :)
Geheugen downclocked automatisch toch? Dus dat is opzich toch geen probleem? Ik zal voor de zekerheid nog even de QVL checken. Ik had ook 2133mhz crucial geheugen gezien, maar dat was duurder dan dit geheugen dus zag niet echt een reden om daarvoor te gaan aangezien geheugen voor zover ik weet automatisch downclocked. :)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

De kans is inderdaad groot dat het gewoon werkt. Sommige moederborden zijn wat picky wat dat betreft. pricewatch: Crucial CT8G4DFD8213 wordt veel aanbevolen bij dichte kasten omdat je het dan toch niet ziet. Inclusief verzendkosten is het ongeveer even duur.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:28:
[...]

De voeding had ik in de BBG gezien maar ik zit wat met de levertijd, maar ik zal hem zeker in de gaten houden. :)
De Vengeance heb ik inmiddels ruim een half jaar en besteld bij MaxICT. Ook toen stond de levertijd op 4 - 7 dagen. Met 3 - 4 dagen had ik de voeding in huis.
Is de behuizing veranderen echt nodig? Ik had al deze behuizingen al gezien namelijk maar vind de behuizing die ik zelf uitgekozen heb persoonlijk een stuk mooier. :)
De kwaliteit van de Neos vind ik tov de andere 3 nogal tegen vallen, vandaar mijn advies.
[...]

Geheugen downclocked automatisch toch? Dus dat is opzich toch geen probleem? Ik zal voor de zekerheid nog even de QVL checken. Ik had ook 2133mhz crucial geheugen gezien, maar dat was duurder dan dit geheugen dus zag niet echt een reden om daarvoor te gaan aangezien geheugen voor zover ik weet automatisch downclocked. :)
Zoals ik in mijn vorige post heb gezegd werkt het MSI bord met bijna al het beschikbare ddr4 geheugen. In de QVL worden zelf 4200 MHz modules genoemd. Neem gewoon het goedkoopste.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:33:
[...]

De Vengeance heb ik inmiddels ruim een half jaar en besteld bij MaxICT. Ook toen stond de levertijd op 4 - 7 dagen. Met 3 - 4 dagen had ik de voeding in huis.

[...]

De kwaliteit van de Neos vind ik tov de andere 3 nogal tegen vallen, vandaar mijn advies.

[...]

Zoals ik in mijn vorige post heb gezegd werkt het MSI bord met bijna al het beschikbare ddr4 geheugen. In de QVL worden zelf 4200 MHz modules genoemd. Neem gewoon het goedkoopste.
Hoe denk je over bestellen bij verschillende shops? Ik was eigenlijk van plan om alles bij afuture te bestellen behalve de case, zodat alle werkende componenten in elk geval bij dezelfde leverancier weg komen. Maar misschien slaat dat nergens op? :? Ik ga nog even nadenken over de case in elk geval, het is niet zo dat het systeem in deze case koelingsproblemen ofzo zal krijgen? Het is puur een kwestie van iets betere kwaliteit? En 400W is ook voldoende voor het systeem in vergelijking met de 450W van de CX450M?

Edit: nevermind, de voeding die jij aanraad is maar 2 euro duurder bij afuture dan bij MAX-ict, dat is opzich geen probleem. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 11:39 ]

Verwijderd

Als je zelf gaat bouwen maakt het niet uit of je bij 1 of meerdere shops bestelt. Als er problemen zijn moet je eerst zelf troubleshooten om de oorzaak te achterhalen. Het onderdeel wat de problemen veroorzaakt zend je dan RMA naar de leverancier.

De Neos heeft één casefan welke achterin als outtake is ingebouwd. Voor een goede airflow en koeling zou er in die behuizing een intakefan bij moeten. Dat is geen probleem als je er bijvoorbeeld een pricewatch: Gelid Solutions Silent 12, 120mm in zet.

De Versa H15 heeft bijvoorbeeld ook één fan. Als je die fan naar de voorkant verplaatst (zoals ik in mijn Versa H15 heb gedaan) als intake kan de warmte aan de achterkant veel makkelijker weg omdat aan de achterkant bovenop ook een rooster zit wat in de Neos niet het geval is. In de Neos hoopt de warmte zich veel makkelijker op.

400w is ruim voldoende en zeker als je een voeding van erg goede kwaliteit neemt als de Vengeance. Het systeemverbruik zal niet boven de 250w uit komen.
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:37:
Edit: nevermind, de voeding die jij aanraad is maar 2 euro duurder bij afuture dan bij MAX-ict, dat is opzich geen probleem. :)
€12,- Edit: 8)7 €2,- incl verzendkosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:51:
Als je zelf gaat bouwen maakt het niet uit of je bij 1 of meerdere shops bestelt. Als er problemen zijn moet je eerst zelf troubleshooten om de oorzaak te achterhalen. Het onderdeel wat de problemen veroorzaakt zend je dan RMA naar de leverancier.

De Neos heeft één casefan welke achterin als outtake is ingebouwd. Voor een goede airflow en koeling zou er in die behuizing een intakefan bij moeten. Dat is geen probleem als je er bijvoorbeeld een pricewatch: Gelid Solutions Silent 12, 120mm in zet.

De Versa H15 heeft bijvoorbeeld ook één fan. Als je die fan naar de voorkant verplaatst (zoals ik in mijn Versa H15 heb gedaan) als intake kan de warmte aan de achterkant veel makkelijker weg omdat aan de achterkant bovenop ook een rooster zit wat in de Neos niet het geval is. In de Neos hoopt de warmte zich veel makkelijker op.

400w is ruim voldoende en zeker als je een voeding van erg goede kwaliteit neemt als de Vengeance. Het systeemverbruik zal niet boven de 250w uit komen.

[...]

€12,- Edit: 8)7 €2,- incl verzendkosten.
Ik denk dat ik er dan voor kies om die fan erbij te kopen. :) Dat komt qua kosten op hetzelfde neer en dan heb ik toch de behuizing die ik zelf mooier vind. Daarmee bereik ik dus hetzelfde effect en is de keuze voor de Neos geen enkel probleem? :) En heb ik nog dingen nodig om die fan in de voorkant te monteren of word dat allemaal bij de case geleverd? :?

Verwijderd

Schroeven worden normaal gesproken met de fan meegeleverd. Het moederbord heeft 2 casefanheaders dus dat is ook geen probleem. Verder heb je een schroevendraaier nodig welke niet wordt meegeleverd :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:12:
Verder heb je een schroevendraaier nodig welke niet wordt meegeleverd :P
Thanks captain obvious. :P

Dan zou dit mijn uiteindelijke systeem worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1XFX Radeon RX 480 RS 8GB Hard Swap€ 279,50€ 279,50
1BitFenix Neos Zwart/Zilver€ 36,-€ 36,-
1Cooler Master TX3 i€ 19,95€ 19,95
1Gelid Solutions Silent 12, 120mm€ 4,85€ 4,85
1Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB€ 52,95€ 52,95
1Corsair Vengeance 400W€ 57,87€ 57,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 712,97

Dat zou dus goed moeten komen? :) Uiteindelijk 12 euro boven budget, valt heel erg mee. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de GPU bij alternate te kopen omdat ik er dan gratis Civilization VI bij krijg, nu zie ik dat de pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC daar even duur is als de xfx versie die ik uitgezocht had. De sapphire variant schijnt een betere koeler te hebben, kan ik deze gewoon uitwisselen in mijn build of levert dat problemen op? :?

Of de pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G die zelfs iets goedkoper is. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 15:22 ]

Verwijderd

Geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Top, bedankt. :) Dit weekend de hele set maar bestellen dan in combinatie met de Gigabyte kaart. :) (momenteel op vakantie en durf het niet aan dat zo'n bedrag eventueel bij de buren zou belanden of iets dergelijks. :X )

Heel erg bedankt voor de hulp iedereen. :)

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
De Gigabyte zal ik je niet aanraden, deze wordt ook erg heet. De Sapphire daarentegen wel.

[ Voor 61% gewijzigd door Finntasy op 03-01-2017 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Finntasy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:29:
De Gigabyte zal ik je niet aanraden, deze wordt ook erg heet. De Sapphire daarentegen wel.
Sapphire it is then. :) Bedankt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor €15,40 extra zou ik een pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed kunnen krijgen bij afuture. In combinatie met deze service: https://www.afuture.nl/kl...e-processor-plaatsen.html moet dat toch goed komen? Zo ja, is dat de extra €15,40 waard? Of kan ik toch beter voor de pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed gaan?
Pagina: 1