Getting FarmBot to Utrecht

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikschoonbeek
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-02-2022
Beste Tweakers,

Wellicht hebben jullie FarmBot wel eens voorbij zien komen, een open source kleinschalige (CNC) landbouwrobot, zoals de ontwikkelaars het zelf promoten.

Al meerdere keren werd ik enthousiast van het idee om een FarmBot te bouwen, en nu heb ik de eerste stappen genomen om dat met een groep te doen, in Utrecht.

Heb je interesse om hieraan mee te werken, wellicht om wat te leren op gebied van techniek? Heb je kennis die ons van pas kan komen (over tuinieren, programmeren, elektronica, Arduino/Raspberry Pi, webdesign bijvoorbeeld), of misschien ook niet maar wil je graag deelnemen om iets nieuws te leren, of puur voor de gezelligheid :)?

Kijk dan even op onze Facebookpagina, daarop staat ook al wat extra informatie mocht je geïnteresseerd zijn in meehelpen: https://www.facebook.com/groups/358867591159146/?fref=ts

Likes en delen zijn sowieso handig. Het bouwen van FarmBot gaat wellicht zo'n €2500 kosten, en een van de mogelijkheden om dat bij elkaar te krijgen is dmv sponsoren, voor wie promotie een goed ruilmiddel is.

We zijn als groep pas één keer bij elkaar gekomen. Daaruit zijn een Slack channel en Trello board voortgekomen (te vinden via de Facebookpagina). Momenteel wordt er gekeken naar een locatie waar we kunnen bouwen, en er wordt gezocht waar we de materialen/onderdelen kunnen kopen en wat dat gaat kosten. Aangezien we het geld wellicht dmv sponsoren bij elkaar willen krijgen is het handig dat er ook een website komt, en/of andere kanalen waarop we het idee promoten.

Nadat de FarmBot gebouwd is willen we kijken of we hem kunnen verbeteren, en ik vind het persoonlijk interessant om de opgedane kennis weer aan andere beschikbaar te stellen. Een van de betrokkenen is mede-organisator van het Permanent Future Lab in Utrecht (Seats2Meet), welke ook als doel heeft technische kennis verspreiden, dus dat gaat mooi samen. Verder staan we open voor andere goede ideeën!

Hier een introductiefilmpje van FarmBot
YouTube: Introducing FarmBot Genesis

Ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:59

SA007

Moderator Tweaking
Spam

Dit topic is gesloten.