Vraag

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-11 15:33
Mijn vraag:
Kan ik een (oude) GretagMacbeth Eye-One (I1) in W10 (64bit) aan de praat krijgen?..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zoals gezegd, W10 64 bit. Heb de oorspronkelijke cd van het apparaat geprobeerd, en ook een nieuwere versie via de website (Eye-One Match versie 3.6.2).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik krijg in de device manager een uitroepteken te zien bij de hardware (via USB). De calibrator zelf wordt niet herkend door de pc. Ik heb USB2 en 3 poorten geprobeerd.

Inmiddels heet het bedrijf X-Rite en ik heb gezocht naar mijn specifieke kit (Eye-One Photo). De beste match is volgens mij deze:
http://www.xrite.com/serv...bration-solutions/i1Basic

Het was destijds een behoorlijk dure kit en ik heb hem nog niet in W10 gebruikt. Ik zou het jammer vinden als dit helemaal niet meer werkend te krijgen is.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al geprobeerd om een ouder OS, wat wel geschikt is voor dit device, te virtualiseren met VirtualBox of VMware en daarna de USB-poort te redirecten naar de VM?

In de FAQ staat trouwens dat "X-Rite customers have reported to X-Rite Technical Support that the use of a powered USB 2.0 hub has been the most successful resolution to this connectivity issue." dus het verbaast me dat dit niet in je startpost staat (als mogelijk geteste oplossing).

Oftewel; heb je al contact gehad met de fabrikant en een eventueel positief/negatief antwoord meegenomen in het gebruik van Windows 10?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-11 15:33
Ik heb nog geen contact gehad met de technical support afdeling. Enerzijds omdat ik er dit weekend mee bezig was en via google een oplossing hoopte te vinden. Anderzijds was ik niet helemaal zeker of het type dat ik vond bij X-rite wel echt de goede was. Ik heb dat van een 'powered usb hub' dus nog niet getest. Moet er zelfs eerst één kopen!

Ik heb nog nooit virtualisering gebruikt, dus daar zal ik me eerst over moeten inlezen hoe dat allemaal werkt.

Ik ga hier dus mee bezig. Eerst maar eens een hubje zoeken.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Is er geen andere software beschikbaar welke overweg kan met de spectraalmeter? EFI verkoopt rebranded X-rite (voorheen Gretag MacBeth) meters, die zijn niet compatibel voor zover ik weet.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:12

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Je zou het kunnen proberen met displaycal (www.displaycal.net) al verwacht die ook gewoon dat je je meetinstrument al met drivers hebt geinstalleerd volgens mij.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."