Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massimiliano
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-07-2024

Massimiliano

Gewoon, omdat het kan!

Topicstarter
Door ervaring wijzer geworden heb ik in de laatste weken helaas vast moeten stellen dat na jaren trouwe dienst de producten van LaCie eigenlijk geen echte NAS(sen) zijn. Ingegeven door een voorgenomen update met twee grotere schijven kom je achter iets heel bijzonders: je verwacht dat je de schijven er uit kunt halen en er nieuwe (bijvoorbeeld dezelfde) voor terug kunt plaatsen.

Welnu, wie dat doet, komt bedrogen uit! Koop dus NOOIT een LaCie NAS over van iemand die de schijven zegt te willen houden. Op de schijven bewaart LaCie namelijk het OS en andere belangrijke informatie over de schijven onderling (het is nog iets gecompliceerder maar ernstig genoeg om de units kwetsbaar te maken).

Om dit probleem op te lossen zet ik de vraag uit of iemand bereid is van zijn werkende LaCie 2BIG NAS en/of Network v2 images of clone bestanden kan maken zodat ik die kan gebruiken om mijn nieuwe schijven mee voor te bereiden, alvorens ze te plaatsen in de 'NAS' units. Dit schijnt een werkende methode te zijn, en veel minder omslachtig dan een hoop low level commando's via een Linux emulatieprogramma (met alle respect overigens, maar het is gewoon niets voor mij).

LaCie zelf geeft niet thuis, mijn units zijn net buiten de garantie, en ik was aan een upgrade toe. eSata hé, ik dacht nog, dat zou toch moeten werken ;-) ?! Helaas niet bij deze productlijn.

Alvast dank voor jouw inbreng, tips, advies, of anderszins :-) !

Massimiliano.

Massimiliano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Heb even gezocht op het internet en kwam deze bestanden tegen:

http://downloads.lacie.nas-central.org/Users/Mijzelf/

Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe jezelf een lol, koop een 2bay Synology. Hang daar de nieuwe schijven in en pomp via netwerk over. Stuk minder risico en volgende keer als je disks wilt uitbreiden heb je je probleem niet meer, want een Synology kan dit soort dingen gewoon online :)
Plus je mag je dan gaan verbazen over wat zo'n ding allemaal kan. Be amazed :)

En laat Lacie in de toekomst lekker ver liggen. Ze maken helemaal niks zelf, alles is opgebouwd uit onderdelen van andere fabrikanten. Hooguit de behuizing maken ze zelf. En in NAS software zijn ze ook al niet goed getuige je topic ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massimiliano

Massimiliano

Gewoon, omdat het kan!

Topicstarter
Nou, ik dacht even kijken of ik een reactie heb (ik kreeg er geen melding van ;-) ! Ik ga er mee aan de slag en neem het advies van The Eagle -ook- ter harte. Mijn dank. Mocht iemand nog tips of suggesties hebben, ik hor het graag!

Massimiliano.

Massimiliano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Massimiliano schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 02:31:
Nou, ik dacht even kijken of ik een reactie heb (ik kreeg er geen melding van ;-) ! Ik ga er mee aan de slag en neem het advies van The Eagle -ook- ter harte. Mijn dank. Mocht iemand nog tips of suggesties hebben, ik hor het graag!

Massimiliano.
offtopic:
Dan moet je even rechtsboven je notificatie-instellingen controleren:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9899OTo.png

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massimiliano

Massimiliano

Gewoon, omdat het kan!

Topicstarter
Ok, aangepast (en meer ;-) ! Dank!

Massimiliano

Pagina: 1