Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor aansturing beeld / DMX

Pagina: 1
Acties:

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen en weet 1 ding zeker, de pc moet in een 19 inch rack gebouwd worden omdat hij in een flightcase gebouwd zal moeten worden. De case is dan ook ondertussen afgeleverd en staat te wachten op onderdelen.

De PC moet ingezet worden om 2 softwarepakketten te draaien tijdens een avondje plaatjes draaien. Nu gebruik ik voor beide programma's een aparte pc.

Het eerste softwarepakket is Daslight en bedient de DMX kanalen van de verlichting. De recommended computer requirements staan hier: 2 Ghz speed processor, dual core, 4 Gb Memory (RAM) Video card with 1GB video memory 1920*1080 pixel screen OpenGL 3.1 (for 3D) niet echt schokkend dus. Het tweede programma is Arkaos GrandVJ en dat heeft deze zaken nodig: OS: Windows™ XP, Vista, 7, 8 or 10.
Processor: Intel™ Core 2 Duo 1.83Ghz RAM: 4GB Media Component: QuickTime™ 7.x (and up), DirectX™ 9 Ext. (and up).

Het VJ Pakket moet naast de instelmonitor minimaal 2 maar liever ooit 3 schermen op Full HD kunnen aansturen. Nu werkt dat met het samenstellen van 2 monitoren onder de instellingen van de NVidea Surround, mogelijk dat er dus nog een scherm bijkomt dus dat moet meegenomen worden in deze pc. Op de schermen worden video's afgespeeld in max. fullHD, Ik neem aan dat het wel de nodige rekenkracht voor nodig is op de videokaart.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder de case, want die is er al graag rond de 500 euro max?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De beeldschermen zijn er evenals de input (muis en toetsenbord)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat hoop ik van jullie te horen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken, moet wel stabiel zijn natuurlijk, geen spontane reboots tijdens de avond!

Wat verwacht je van ons?
Graag een combinatie processor, moederbord en videokaart. Ik heb ook al gedacht om de twee machines apart te laten virtualiseren, zodat er als er 1 programma vastloopt, de andere gewoon doorgaat. Maar dat is misschien toch wel erg vergezocht.

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zit er al een voeding in je case?
Moet er ook een Windows licentie in die €500 zitten?
Hoeveel storage wil je minimaal hebben?

Wellicht is reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017 wat voor je?

[ Voor 61% gewijzigd door TommyboyNL op 01-01-2017 22:03 ]

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Nog een vraag: Hoeveel U is dat rack? (Linkje naar het rack/flightcase wordt ook gewaardeerd.).

edit: Zoals TommyboyNL terecht aangaf bedoelde ik met rack uiteraard de case O-)

[ Voor 22% gewijzigd door svenvv2 op 01-01-2017 22:10 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
svenvv2 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:05:
Nog een vraag: Hoeveel U is dat rack? (Linkje naar het rack/flightcase wordt ook gewaardeerd.)
Oef, inderdaad ook een belangrijke! Hoewel de hoogte van de PC behuizing interessanter is dan de hoogte van het rack ;)

• pvanmegen
  • Nu online
Een potje darten verder en al drie reacties!

- Er zit geen voeding in de case, pricewatch: Chenbro RM42300-F2, hij is 4U hoog. De flightcase is er nog niet, maar die zal rond de computer en de overige onderdelen worden besteld.
- De Windows licentie hoeft er niet in.
- Ik dacht een SSD van 120 GB en een HDD van 2 TB voor de video's van het VJ programma (hoeven ook niet in die 500 euro te zitten)

• svenvv2
Met 4U hoef je eigenlijk nergens rekening mee te houden, niks low-profile kaartjes dus :P
Wellicht een setje als dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 118,90€ 118,90
1Asus B150M-C€ 87,75€ 87,75
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Windforce OC 2G€ 143,95€ 143,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 49,33€ 49,33
1Corsair CX450M€ 55,90€ 55,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 455,83

Heb het moederbord en de videokaart vooral op de aansluitingen uitgezocht. Voor zover ik kan nagaan kan je met deze setup in totaal 7 1080P schermen tegelijk aansturen. 3 Op het moederbord en vier via de GPU.

Nu ben ik helaas totaal niet bekend met de gebruikte software en is dit lijstje daarom ongetwijfeld voor verbetering vatbaar.

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,90€ 187,90
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Windforce OC 2G€ 143,95€ 143,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 49,33€ 49,33
1Corsair CX450M€ 55,90€ 55,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 489,03

Goedkoper moederbord, want de monitoren kun je via de videokaart aansluiten. Ook een betere processor erbij gedaan, 4 echte cores is beter dan 2 met hyperthreading.

• pvanmegen
  • Nu online
De genoemde configuraties zijn niet echt hi-end en misschien dus ook niet nodig. Ik gebruik nu een I5 750 met 6 GB geheugen. Zo die dat ook nog moeten kunnen klaren? Ik vrees dat de videokaart niet zal passen op dat moederbord uit 2010?

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
De videokaart past waarschijnlijk wel gewoon, kan alleen zijn dat de pci-express slot van je moederbord gebruik maakt van iets oudere technologie (PCI-E 1.0/2.0 ipv 3.0), dit zou verder geen groot probleem moeten zijn. De i5 750 is momenteel beter dan de i3 6100 en minder goed dan de i5 6400, maar zou nog goed mee kunnen. Verder zou ik er nog een stickje van 2GB bijdoen (let wel op dat voltages hetzelfde moeten zijn als degene die je nu hebt.)
Als je trouwens nog het moederbord dat je nu hebt zou kunnen linken kunnen we je verder helpen.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Als ik naar de system requirements kijk dan is een moderne pentium al meer dan voldoende zoniet overkill voor die software, en vermoedelijk kun je het met een celeron ook al prima draaien.

• pvanmegen
  • Nu online
Geen idee wat t moederbord is, dit is de pc.
pricewatch: Acer Aspire M5810 (91.MFW7R.TPN)

Verwijderd

svenvv2 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 23:21:
Voor zover ik kan nagaan kan je met deze setup in totaal 7 1080P schermen tegelijk aansturen. 3 Op het moederbord en vier via de GPU.
Het is toch altijd OF het moederbord OF de GPU videokaart? Beiden tegelijk kan nooit, toch?

• pvanmegen
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:02:
[...]

Het is toch altijd OF het moederbord OF de GPU videokaart? Beiden tegelijk kan nooit, toch?
Dat is inderdaad wel belangrijk, al kan ik op de Gigabyte GeForce GTX 1050 Windforce OC 2G al 3 HDMI schermen aansluiten en 1 gewone monitor. Maakt het voor de performance niet uit of ik een oude aansluiting heb op mijn moederbord?

OVerigens zie ik enkel al van Gigabyte 8 (!) versies van de 1050 kaart, hoe zo zie ik door de bomen het bos niet meer, en dan al die afkortingen. Dat moet toch simpeler kunnen zou je zeggen.

Verwijderd

pvanmegen schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:43:
[...]

Dat is inderdaad wel belangrijk, al kan ik op de Gigabyte GeForce GTX 1050 Windforce OC 2G al 3 HDMI schermen aansluiten en 1 gewone monitor. Maakt het voor de performance niet uit of ik een oude aansluiting heb op mijn moederbord?

OVerigens zie ik enkel al van Gigabyte 8 (!) versies van de 1050 kaart, hoe zo zie ik door de bomen het bos niet meer, en dan al die afkortingen. Dat moet toch simpeler kunnen zou je zeggen.
Klopt, vanaf de videkaart heb je al genoeg. In de specs op de Gigabyte site staat dat je er 4 tegelijk kan doen. 3x HDMI en 1x displayport, zie ik op de afbeelding van die videokaart. Aan 3x full hd gaat dus lukken.

Nee die aansluiting op je mobo maakt niet uit. Je videokaart 'is de baas'.

Ja er is ook een Ti variatie met 4GB, dat is de beste. Die raden ze ook aan in de Tweakers review. Ze zeiden daar dat de 2GB versie vaak al net wat tekort komt in games t.o.v. de 4GB versie. Okee, je doet geen games, maar toch, iets met futureproof...

• svenvv2
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:02:
[...]
Nee hoor, je kan meerdere GPU's tegelijk gebruiken. Hoewel het voor de IGP soms ingeschakeld moet worden in de Bios.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YUsFm3f.png

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 15:32
Moeten alle schermen iets anders weergeven? Of wil je 1 instelscherm en meerdere schermen voor de weergave aan je "zaal"?

• pvanmegen
  • Nu online
De (2 of 3) schermen moeten tot 1 groot scherm kunnen worden samengevoegd en dat presenteren aan de zaal. Verder moet er dan 1 instelscherm zijn. Hoe stel je dat in met de twee videokaarten?

Pagina: 1