Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:04
Beste tweakers,

Enige tijd geleden had ik het probleem dat mijn Oneplus X vastliep na het opstarten. Na een factory reset is alles weer opnieuw geïnstalleerd en werkt alles naar behoren, op één punt na; push notifications komen vaak erg laat binnen. Zojuist kreeg ik bijvoorbeeld een melding van Whatsapp van een bericht dat meer dan een uur geleden verstuurd is. Wi-fi werkt verder naar behoren hier, dus de verbinding zou gewoon goed moeten zijn. Voor de re-install was dit probleem ook niet aanwezig.

Wat details:
- De telefoon draait op Android 6.0.1 en heeft alle updates geïnstalleerd
- Zowel wifi als mobiele data staat aan
- Er staat geen spaarstand o.i.d. aan, en er is geen software geïnstalleerd die hier iets mee doet
- Ook lokale push-notifications werken niet goed (Runkeeper-alarm stond om 17.00, om 17.03 telefoon ontwaakt en toen pas kwam de melding)
- Ook gebeld worden levert problemen, de telefoon gaat soms simpelweg niet over

De heartbeat interval aanpassen kan geloof ik alleen met root-toegang, dat is niet ingeschakeld.

Heeft iemand een idee of dit opgelost kan worden, of kan ik beter wederom een factoy reset doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:38
Probeer eens een aantal apps die problemen geven uit te sluiten van "Doze"
https://www.androidpit.com/android-m-tips-and-tricks
item 8

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:04
Hm...relevante apps zijn uitgezet, maar helaas lost het niks op. Berichten blijven met flinke vertraging binnenkomen :'(

[ Voor 51% gewijzigd door PeeVv op 03-01-2017 18:20 ]