Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 10:20
Mede-tweakers,

Snap dat dit misschien niet de beste plaats is en niet het meest geschikte onderwerp maar is aankoopadvies dus ik dacht dat dit wel nog enigszins gepast is?

Ik ben al makkelijk een maand op zoek naar een Asus Maximus V moederbord (voorkeur voor de ROG extreme uiteraard) voor men i2600k op te prikken (pci3.0 en moederbord heeft rode tinten zoals men PC-O9 Lian-Li)

Hebben jullie misschien nog ergens tips voor winkels of 'outlets' die oudere hardware hebben liggen? Heb al aardig wat tweedehandssites afgeschuimd en had het liefst eentje gekocht van een mede-tweaker hier, dan heb ik tenminste niet het gevoel dat ik een kat in een zak aan het kopen ben maar tot dusver zonder resultaat dus ik had gehoopt dat iemand misschien hier nog wat tips had voor wat zoeklocaties die ik mss over het hoofd gezien heb?

Als er nog goede alternatieven zijn voor dit mobo met gelijkaardige features en een rood design hoor ik het graag. Nogal moeilijk googlen 'Z77 motherboard with red accents' :?

edit: excuses, moet in Componenten aankoopadvies, als mod dit even zou willen verplaatsen? Mea culpa

[ Voor 13% gewijzigd door JacobsT op 01-01-2017 19:14 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07-2022
Asus H81 misschien een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Hebben jullie misschien nog ergens tips voor winkels of 'outlets' die oudere hardware hebben liggen? Heb al aardig wat tweedehandssites afgeschuimd en had het liefst eentje gekocht van een mede-tweaker hier, dan heb ik tenminste niet het gevoel dat ik een kat in een zak aan het kopen ben maar tot dusver zonder resultaat dus ik had gehoopt dat iemand misschien hier nog wat tips had voor wat zoeklocaties die ik mss over het hoofd gezien heb?
Misschien kijken of je op amazon iets "used" kunt vinden? Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar dat is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
Stefan S schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:49:
Asus H81 misschien een alternatief?
Verkeerde socket niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07-2022
Klopt. |:(
http://www.ebay.com/itm/B...c085e7:g:HXgAAOSwA3dYZpc9
Zoiets misschien. alle Asus maximus bordjes worden voor woeker prijzen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Stefan S schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:24:
[...]

Klopt. |:(
http://www.ebay.com/itm/B...c085e7:g:HXgAAOSwA3dYZpc9
Zoiets misschien. alle Asus maximus bordjes worden voor woeker prijzen verkocht.
Wil echt niet downgraden. Heb momenteel een P8P67 Deluxe en heb toch wel een stevige OC draaien dus wil echt wel een bord dat me stabiliteit garandeert. Draai men i2600k momenteel op 5,05Ghz en mits ik met Vcores speel krijg ik hem zeker nog stabiel op 5,1Ghz.

Daarom dat men eerste gedacht direct ging naar de Maximus bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebay duitsland, polen of mischien zelfs amerika.

Ze zijn echtwel te verkrijgen als je maar goed zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En dan koop je een tweedehands moederbordje, ouder spul dus maar tegen een woekerprijs, en prikt er je sterk overklokte cpu op. Dat is ook zwaar voor je moederbord, en de boel zal het dus weer sneller -dan normaal- begeven.

Misschien toch eens je opties overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:31:
En dan koop je een tweedehands moederbordje, ouder spul dus maar tegen een woekerprijs, en prikt er je sterk overklokte cpu op. Dat is ook zwaar voor je moederbord, en de boel zal het dus weer sneller -dan normaal- begeven.

Misschien toch eens je opties overwegen.
Dat maakt helemaal niets uit. Als de VRM maar 'goed' is en de stroom kan leveren en binnen bepaalde temperaturen blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Waarom moet dit een Z77 moederbord zijn? Je hebt een Core i7 2600K, dus volstaat een P67/Z68 toch ook, mits die de aansluitingen heeft die je zoekt? Enige voordeel van Z77 tegenover Z68 met jouw processor is native USB 3. PCIe 3.0 heb je alleen als je een Ivy Bridge processor hebt, want die lanes komen van de processor. Met P67 moederbord kun je de iGPU van de processor niet gebruiken, maar ik veronderstel dat je dat toch niet van plan was.

Op V&A staat dan deze Maximus IV nog te koop: V&A aangeboden: Asus Maximus IV Extreme.

En als je niet wilt downgraden, overweeg dan je P8P67 Deluxe en Core i7 2600K te verkopen en een nieuwe set te kopen die wel de juiste kleur heeft. Qua MHz is een 6700K dan misschien niet echt sneller, het IPC is er wel wat op vooruit gegaan, er zijn nieuwe instructies zoals AVX2 en je krijgt veel nieuwe IO (USB 3.x, meer SATA 3, M.2 PCIe, eventueel TB3, meer PCIe 3.0 lanes, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
MacPoedel schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:59:
Waarom moet dit een Z77 moederbord zijn? Je hebt een Core i7 2600K, dus volstaat een P67/Z68 toch ook, mits die de aansluitingen heeft die je zoekt? Enige voordeel van Z77 tegenover Z68 met jouw processor is native USB 3. PCIe 3.0 heb je alleen als je een Ivy Bridge processor hebt, want die lanes komen van de processor. Met P67 moederbord kun je de iGPU van de processor niet gebruiken, maar ik veronderstel dat je dat toch niet van plan was.

Op V&A staat dan deze Maximus IV nog te koop: V&A aangeboden: Asus Maximus IV Extreme.

En als je niet wilt downgraden, overweeg dan je P8P67 Deluxe en Core i7 2600K te verkopen en een nieuwe set te kopen die wel de juiste kleur heeft. Qua MHz is een 6700K dan misschien niet echt sneller, het IPC is er wel wat op vooruit gegaan, er zijn nieuwe instructies zoals AVX2 en je krijgt veel nieuwe IO (USB 3.x, meer SATA 3, M.2 PCIe, eventueel TB3, meer PCIe 3.0 lanes, etc).
Zeer complete en interessante post, thx!

Grootste issue die ik heb is: ik wou meteen even stevig upgraden maar door men OC naar 5,05 Ghz draait men systeem eigenlijk echt weer super soepel. Ik had last van random framedrops in BF1 zelfs zonder bewegen en dacht dat het mss wel is tijd werd om men bakbeest te upgraden. Ik had echter nog een waterkoel loop liggen in spares dus ik dacht, wrm niet en heb me een Supremacy EVO blokje besteld en men CPU opgekieteld. Plots draait alles als een speer en speel ik BF1 op ultra zonder framedrops. (Vind ik trouwens krankzinnig voor zo'n oud systeem. Die 2600k is beste value die ik OOIT uit een CPU heb gehaald). Ik denk zelfs dat ik makkelijk nog een jaar of 2 zou meekunnen als ik er binnenkort een nieuwe GPU in kan knallen. (Ben stiekem aan het wachten op de GTX 1080 Ti)

Ik zou het alleen zonde vinden als de upgrade niet echt merkbaar is of erg beperkt merkbaar.
Als ik een nieuwe rig bouw wil ik dat deze echt een pak sneller aanvoelt en ik vrees dat dat momenteel niet het geval is. Heb ook weinig problemen om veel geld neer te tellen voor een systeem maar moet dan de moeite zijn.

Men huidige specs:
i2600k@5,05Ghz
16 Gb ram
Asus P8P67 Mobo
Radeon R290

Lijkt me dus nogal zinloos om nu ff 1500+ euro te gaan neertellen voor een upgrade naar een Rampage 10 + 6850k + 32 Gb (of 64 Gb RAM) terwijl ik dit nog gerust ff kan uitstellen.

Komt er dus eigenlijk op neer dat ik een PC-O9 van 430 euro gekocht heb met als plan, ik ga er men nieuw systeem inbouwen en netjes hardtuben maar door de overclock zie ik weinig nut van de aankoop van nieuwe parts. Daarom wou ik mobo swappen zodat ik men dure maar o zo mooie case :9~ in gebruik kan nemen zonder dat het visueel vloekt. (if that makes any sence whatsoever haha >:) )

Het geld is van minder belang maar het 'plaatje moet gewoon kloppen'. Als het naar mijn gevoel de moeite waard is tel ik met plezier het bedrag neer maar ik vrees dat ik te teleurgesteld zou zijn in de minimale performance increase en wil een systeem dat ik iets gelijkaardig mee kan doen als men huidige: nieuwe GPU erin als de performance zakt en hops weer mee met de current gen generatie op vlak van gaming performance zonder elk jaar nieuw mobo/cpu te moeten kopen.

Zou denk ik liever wachten dan op de nieuwe Intel generatie die er Q2-Q3 2017 zit aan te komen.
Ik vond het altijd erg leuk als men systeem te traag werd en ik dan naar een gloednieuw systeem overging waar je echt absurde snelheidswinst mee had. Sprongen zoals van men Pentium 2 350Mhz naar men Pentium 3 500mhz en dan naar de Athlon 1400Mhz (wat een bakbeest was dat ook but loved it to bits!)
Nu ga ik blij mogen zijn met 10% winst max met een 5 jaar oud systeem te upgraden en 1500 euro neer te tellen. Niet interessant genoeg dus.

[ Voor 18% gewijzigd door JacobsT op 02-01-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Begrijp ik hier nu uit dat een P67 of Z68 ook goed voor je zou zijn dan?

Eventueel is deze V&A aangeboden: EVGA Z68 FTW ook een optie voor je PC-09. Er passen E-ATX moederborden in je Lian Li, en dit is ook best een luxe moederbord. Het zijn niet alleen Asus ROG moederborden die goed overklokken (en het zijn zelfs niet noodzakelijk heel dure moederborden die goed overklokken, je moet vooral de kwaliteit van de power delivery opzoeken).

Wat dan betreft upgraden naar nieuwe hardware, maak je volgens mij geen eerlijke vergelijking. Een Core i7 6850K is door de extra cores alleen al (mits je die overklokt) 50% sneller dan een Core i7 2600K, In de meeste games is het verschil minder groot, maar dan vrees ik dat je nog heel lang zult mogen wachten. Je hebt nu een mainstream Core i7, eerlijker zou zijn dan te vergelijken met een mainstream 6700K, die upgrade kost een stuk minder dan €1500. Je huidige hardware is daarnaast ook nog een duit waard, waardoor je dan eerder €400 moet opleggen.

Maar goed ik bedoel dat alleen maar hypothetisch, voor nieuwe hardware zou ik wachten op wat AMD met Ryzen gaat brengen, en als de beloftes daarvan waargemaakt worden, zal Intel mogelijk eindelijk de prijzen van processors met meer dan 4 cores wat doen zakken. Op dit moment is DDR4 vrij duur en dat zou een upgrade ook wat duurder maken dan bv een half jaar geleden.

[ Voor 7% gewijzigd door MacPoedel op 02-01-2017 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
MacPoedel schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:43:
Begrijp ik hier nu uit dat een P67 of Z68 ook goed voor je zou zijn dan?

Eventueel is deze V&A aangeboden: EVGA Z68 FTW ook een optie voor je PC-09. Er passen E-ATX moederborden in je Lian Li, en dit is ook best een luxe moederbord. Het zijn niet alleen Asus ROG moederborden die goed overklokken (en het zijn zelfs niet noodzakelijk heel dure moederborden die goed overklokken, je moet vooral de kwaliteit van de power delivery opzoeken).

Wat dan betreft upgraden naar nieuwe hardware, maak je volgens mij geen eerlijke vergelijking. Een Core i7 6850K is door de extra cores alleen al (mits je die overklokt) 50% sneller dan een Core i7 2600K, In de meeste games is het verschil minder groot, maar dan vrees ik dat je nog heel lang zult mogen wachten. Je hebt nu een mainstream Core i7, eerlijker zou zijn dan te vergelijken met een mainstream 6700K, die upgrade kost een stuk minder dan €1500. Je huidige hardware is daarnaast ook nog een duit waard, waardoor je dan eerder €400 moet opleggen.

Maar goed ik bedoel dat alleen maar hypothetisch, voor nieuwe hardware zou ik wachten op wat AMD met Ryzen gaat brengen, en als de beloftes daarvan waargemaakt worden, zal Intel mogelijk eindelijk de prijzen van processors met meer dan 4 cores wat doen zakken. Op dit moment is DDR4 vrij duur en dat zou een upgrade ook wat duurder maken dan bv een half jaar geleden.
Goh ben echt wel aan het twijfelen. Denk dat de 6850k voor gaming niet echt een meerwaarde biedt.
Ik wil zeker wel naar 32Gb geheugen om mezelf wat te future proofen in zoverre dat nodig zal zijn, mss zelfs 64gb als ik een goed setje op de kop kan tikken voor bij de Rampage 10. (Heel gedoe om een set te vinden die 100% compatibel is en waar je zonder issues mee kan overclocken) Is misschien allemaal wat overbodig maar dat is 1000pk in een Bugatti Veyron ook natuurlijk. Omdat het kan en omdat we nog altijd tweakers/geeks zijn .

Is nu bijna 5 jaar geleden dat ik nog eens een systeem gebouwd heb en wil er is echt een pareltje bouwen, ook al is het overkill.

Ben idd wel benieuwd naar de nieuwe AMD line-up maar ik heb niet het gevoel dat ze echt grote potten gaan breken. Verwacht dan veel meer van de nieuwe Intel CPU's die eraan komen, echter is dat natuurlijk speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08

MsG

Forumzwerver

Kan je niet gewoon een ander goed moederbord nemen en die rode accenten zelf aanbrengen? Die plastic componenten lijken me eenvoudig over te verven in een andere kleur.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
MsG schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:55:
Kan je niet gewoon een ander goed moederbord nemen en die rode accenten zelf aanbrengen? Die plastic componenten lijken me eenvoudig over te verven in een andere kleur.
Ja dat zie ik dan helemaal niet zitten.

Misschien dat ik toch maar is moet zoeken naar welk geheugen ik in een Rampage 10 zou prikken en gewoon een 6850k kopen :)

Zal dan kastje kopen voor men huidige rig en die daarin verwerken.

Pagina: 1