Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bever01
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 12:34
Ik zoek een?
S7 Edge vs Huawei Mate 9 ?.

Wat is je budget?
1000€ max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Foto's, Video"s te maken, Facebook, Snapchat, Youtube, Gaming, muziek afspelen tijdens douchen :)

Welke vragen heb je hier nog over?
Enige vraag is of 32 GB wel genoeg is voor installatie van apps en games + eigen os geheugen van die Samsung. Wat bij Huawei voldoende is met de interne 64 Gb + extra sd kaart. Welke van de 2 is dan het best passende volgens andere gebruiksvoorwaarden..

[ Voor 40% gewijzigd door bever01 op 01-01-2017 17:30 ]

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik kom zelf van een Huawei P8 Lite naar een S7 Edge sinds 2 weken. Vind het een verademing v.w.b. de user-experience. De Samsung werkt gewoon super fijn, goede camera en lekker vlot.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• bever01
Oke het is beslist ik bestel de S7 Edge.

Wil niet langer wachten.

[ Voor 25% gewijzigd door bever01 op 01-01-2017 17:49 ]

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Goede keus! Wel helaas net een dag te laat voor de gratis Gear VR via Samsung Promotions.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:30

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Doe jezelf een lol en ga voor de gewone versie ipv de edge, de edge functies gebruik je waarschijnlijk na een tijdje niet meer en deze raak je constant per ongeluk aan, daarnaast is dit scherm extra breekbaar en slecht leverbaar bij defecten. Ik las trouwens ergens dat er vanaf komende week een nieuwe promotie in gaat bij de S7 serie: gratis gear s2 smartwatch.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
50Miles schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:39:
Ik kom zelf van een Huawei P8 Lite naar een S7 Edge sinds 2 weken. Vind het een verademing v.w.b. de user-experience. De Samsung werkt gewoon super fijn, goede camera en lekker vlot.
Tja mag ik twijfel zaaien. De user interface van een P8 is niet vergelijkbaar met die van de Mate 9, deze is extreem verbeterd. Ook is de P8 lite een budget toestel en vergelijk je die opeens met een S7? appels / peren. De Mate9 scoort erg goed.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:17
Wat heeft het nou voor nut om een topic te openen als je na 1 antwoord al beslist 8)7

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Gadgeteer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Tja mag ik twijfel zaaien. De user interface van een P8 is niet vergelijkbaar met die van de Mate 9, deze is extreem verbeterd. Ook is de P8 lite een budget toestel en vergelijk je die opeens met een S7? appels / peren. De Mate9 scoort erg goed.
Daar sluit ik mij bij aan. Op dit moment heb ik nog de P8 en in vergelijking met de Samsung toestellen die ik in het verleden heb gehad (S2, S3, S4) is dit toestel na een jaar en 2 maanden nog niet trager geworden. Ook de kwaliteit van de behuizing is top notch, geen enkel krasje op het aluminium zowel achter als de zijkanten, de Samsung en Iphone's zie ik altijd afbladeren en vol krasjes zitten in het aluminium. EMUI heb ik 10 x liever als de touchwich software van mijn broertjes S7 Edge met allemaal onnodige "S" apps, bevalt dit toch niet is er altijd een mogelijk van een andere launcher zoals Nova of Google Now. Daarnaast heb ik inderdaad vernomen dat EMUI 5 van de Mate 9 nog 10 stappen vooruit is gegaan, het ontbreken van een appdrawer is daar ook geen argument meer.

Helaas heb ik op dit moment door mijn leerlingssalaris niet het budget voor de Mate 9 anders was deze zeer zeker weten in mijn broekzak beland. Ik heb nog even gebruik gemaakt van de goede T-mobile Mobile Madness deal en een voordelig abbo afgesloten en krijg daar een dezer dagen de Moto Z Play bij. Dat ik twijfel om deze te houden en nog verder te gaan met mijn P8 zegt genoeg over de kwaliteit van Huawei!

• bever01
Het is nog niet besteld dus nu ik jullie reacties lees doet dit mij terug twijfelen.

Het enige dat doet mij twijfelen is:

* Heb je een even goed regelmatig nieuwe software updates bij Huawei als bji Samsung?

* Blijkbaar een revieuw op Coolblue die zegt dat de batterij van de Mate 9 snel leeg loopt , als je de telefoon in je broekzak laat zitten?????? Wat ik zeer ongeloofwaardig vind.

Alles samengevat is de Huawei mss wel een betere keuze.

[ Voor 44% gewijzigd door bever01 op 02-01-2017 20:54 ]

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

peer

oeps

Ik heb de mate 9 nu een kleine maand. Al 2 updates gehad, emui met de appdrawer werkt super en vooral snel. Verder gaat de accu lang mee, vooral de standby tijd is geweldig, vannacht om 12 uur 100%, vanochtend om 9 uur 97%. Op dit moment na 3 uur en 15 min. Schermtijd nog 42% batterij over

[ Voor 12% gewijzigd door peer op 02-01-2017 21:08 ]

het is geen probleem, het is een uitdaging

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Je mag hem ook gewoon met mij ruilen voor de Moto Z play die ik van de week binnen krijg als hij niet bevalt :p

Serieus: ik heb op de p8 android 5.0 in het begin gehad, toen 5.2 en daarna 6.0 regelmatig security patches (huidig September). Heb alleen begrepen dat 7.0 helaas niet komt ivm de oudere gpu. Wel is er beloofd om updates te blijven geven voor bestaande software. Maar zoals ik al zei de gebruikservaring is nog steeds prima, geen traag toestel na een jaar gebruik.

Overigens heeft mijn vriendin vorig jaar een Honor 7 gekocht welke een dochteronderneming is van Huawei met bijna identieke specificaties en software. Ook zij is nog steeds erg tevreden en haar toestel is ook nog steeds smooth.

[ Voor 19% gewijzigd door Tweakriez op 02-01-2017 22:40 ]

Pagina: 1