Vraag; specs retro game pc

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyfromutrecht
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 17:07
Beste mede tweakers,

Ik ben op zoek naar de specificaties voor een kleine retro pc waarop ik alle games kan draaien voor naast de tv in de woonkamer.

Eisen;
- Roms kunnen draaien van GameCube, Playstation 1,Nintendo 64 en alles daarvoor.
- HDMI uitgang
- minimaal 4 usb poorten
- systeem dat ook de niet te veeleisende spellen van de Steam OS kan draaien.

Kunnen jullie mij helpen om de Processor en grafische kaart en ram uit te rekenen?

Met vriendelijke groet,
Boy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh nee...?

Elke emulator heeft precies op de website/readme staan welke specs je minimaal moet hebben. Als je dus even eerst alles gaat vergelijken, weet je exact welke PC je moet hebben (de sterkste van alle vergelijkingen).

Daarna vul je je startpost aan met die informatie en ook een boodschappenlijstje wat voldoet aan de eerder genoemde vergelijking. En als je dan specifieke vragen hebt over jouw boodschappenlijstje, kan je die stellen.

Wat jij "niet veeleisend van Steam" noemt, kan voor de ene persoon Pacman zijn, voor de andere persoon CS:GO. Ook deze games hebben allemaal specificaties/eisen; ook die kan je opzoeken en tegen je boodschappenlijstje aan houden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:12
Rasperry pi 3 met retropie. Nintendo 64 gaat wat lastig maar de rest perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:10

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Wat heb je zelf al uitgezocht? Zoals al eerder gemeld is alles na te lezen op de sites van de emulators. Hetzelfde geldt voor de spellen van Steam.

Zodra je meer energie steekt in jouw eigen uitgangspositie zal men geneigd zijn om je te helpen. Het lijkt er namelijk op dat 'wij' jouw huiswerk moeten doen..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
De Raspberry Pi gaat Gamecube emulatie nooit draaien - dat is echt behoorlijk zwaar. Nintendo 64 zal ook lastig worden.

De meeste emulatoren (vrijwel alle) zijn heel CPU heavy, dus je moet het vooral zoeken in je CPU.

Ik ben het daarnaast eens met de andere reacties, je hebt totaal geen eigen onderzoek gedaan. Dat mag wel wat meer voordat je hulp in het forum gaat vragen.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:12
Foodie88 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:39:
De Raspberry Pi gaat Gamecube emulatie nooit draaien - dat is echt behoorlijk zwaar. Nintendo 64 zal ook lastig worden.

De meeste emulatoren (vrijwel alle) zijn heel CPU heavy, dus je moet het vooral zoeken in je CPU.

Ik ben het daarnaast eens met de andere reacties, je hebt totaal geen eigen onderzoek gedaan. Dat mag wel wat meer voordat je hulp in het forum gaat vragen.
Gamecube had ik over het hoofd gezien, dat gaat idd niet op een pi, N64 eigenlijk ook niet maar alles daarvoor gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zie alle reacties hierboven. Je eigen inzet is wel erg karig en je vraagt nu gewoon anderen dit voor je uit te zoeken. Je zou op zijn minst zelf even wat uitzoekwerk kunnen verrichten en hier navragen of je wel aan alles hebt gedacht met de producten die volgens jou voldoen aan jouw eisen.

Ik sluit dit topic. Een eventueel nieuw topic met eigen inzet kun je plaatsen in Desktop Aankoopadvies.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.