Ik heb al jaren een Asus UX31A met Belkin USB Video Dock (DisplayLink). Sinds de anniversary update werkt dit ding niet meer naar behoren. Het probleem dat ik sindsdien heb is een duidelijke mouse lag, met name bij browserwerk. Ongeveer sinds die tijd heb ik ook problemen met mijn wifi (Centrino 6235). Ik dacht dat het installeren van een oudere Intel driver het probleem heeft opgelost, maar sinds een week (rond die tijd heb ik een nieuwe Displaylink driver (8.1) geinstalleerd) ondervind ik weer problemen met wifi. Ping is stabiel maar bij het ophalen van websites gebeurt er de helft van de tijd niks. Zit dus constant te F5-en.
Getest met een andere laptop ernaast, pingtijden zijn daar hetzelfde, en internet werkt vlekkeloos. Conclusie: probleem met Asus US31A, niet met Ziggo. Andere USB wifi dongle geprobeerd op UX31A, probleem blijft. Loskoppelen Belkin USB dock geprobeerd: internet werkt weer prima. Terugsteken USB dock gaat heel even goed, maar na een paar minuten treedt het probleem weer op.
Het Belkin USB Video Dock is in feite een USB 3 hub met daarin een DisplayLink video adapter, Realtek netwerkkaart en audio. Displaylink levert heel expliciet alleen ondersteuning op de video adapter, en Belkin verwijst naar Displaylink voor drivers.
Zelfs als ik in Apparaatbeheer de Displaylink en Realtek lan disable blijft het probleem zich voordoen.
Iemand enig idee in welke hoek ik een eventuele oplossing kan zoeken?
Getest met een andere laptop ernaast, pingtijden zijn daar hetzelfde, en internet werkt vlekkeloos. Conclusie: probleem met Asus US31A, niet met Ziggo. Andere USB wifi dongle geprobeerd op UX31A, probleem blijft. Loskoppelen Belkin USB dock geprobeerd: internet werkt weer prima. Terugsteken USB dock gaat heel even goed, maar na een paar minuten treedt het probleem weer op.
Het Belkin USB Video Dock is in feite een USB 3 hub met daarin een DisplayLink video adapter, Realtek netwerkkaart en audio. Displaylink levert heel expliciet alleen ondersteuning op de video adapter, en Belkin verwijst naar Displaylink voor drivers.
Zelfs als ik in Apparaatbeheer de Displaylink en Realtek lan disable blijft het probleem zich voordoen.
Iemand enig idee in welke hoek ik een eventuele oplossing kan zoeken?
Nederlands is makkelijker als je denkt