Watercooling fans maakt veel geluid (Corsair h100i)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetality
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Mijn vraag
Kan ik de fans van mijn Corsair h100i vervangen door fans die wat minder luid zijn

Relevante software en hardware die ik gebruik
Corsair h100i

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Had al advies gevraagd in wat winkels, hun advies was om dit niet te doen omdat het erg complex is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
Je kan prima de fans vervangen hoor. Tenzij 4 schroefjes per fan te complex is.... ik vraag is alleen zijn het de fans en niet de pomp?

En hoe staat je fan curve? Grote kans hij er weinig van klopt.

[ Voor 19% gewijzigd door loki504 op 01-01-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
loki504 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:53:
Je kan prima de fans vervangen hoor. Tenzij 4 schroefjes per fan te complex is.... ik vraag is alleen zijn het de fans en niet de pomp?

En hoe staat je fan curve? Grote kans hij er weinig van klopt.
Je moet wel even opletten welke fan je er op zet in verband met de druk. Een fan op een radiator moet meer druk kunnen genereren dan een casefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
Uiteraard is SP beter.(Maar met een case fan kom je een heel eind hoor) Alleen zijn die ook makkelijk te vervangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04 01:16
Kan zeker, maar je kan ook je fans wat bijstellen met corsair link of speedfan bijv.

die h100 fans zijn best oke op lagere rpms, echter op de volle 2350rpm kan ik me voorstellen dat het nogal luid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
heb hier zelf ook best wel last van heb het persoonlijk opgelost door handmatig een fancurve te maken met speedfan. is alleen niet echt aan te raden als eerste redmiddel want ben er zeker wel een paar dagen met bezig geweest om dat goed in te stellen.
Pagina: 1