Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alanson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05 13:11
Okay, dus ik wil graag (ooit) m'n videokaart vervangen, maar weet niet of dit kan. M'n computer is de Acer Aspire TC-780 I6610 (zie koppeling)

Ik weet dat het een geintegreerde videokaart is (intel hd graphics 530) maar ik zou graag een Nvidia GeForce GTX 1050ti 4gb in willen zetten ik zat te kijken naar de Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti 4GB. Ik vroeg me af of dit kon of dat ik m'n moederbord moet vervangen of niet. Ik hoef trouwens geen antwoorden te krijgen over ''Wat soort spellen speel je'' want dat is niet relevant. ik wil alleen weten of dit mogelijk is of dat ik dingen moet vervangen. Alvast bedankt hieronder zie mn specs, btw ik heb alles gewoon gekopieerd van bol.com. Alles wat ik dacht dat handig zou zijn voor deze vraag heb ik er gewoon in geplenst. Hieronder de link naar de PC:

https://www.bol.com/nl/p/...0000058418501&itm_role=in

[ Voor 57% gewijzigd door Alanson op 03-01-2017 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
goh, dat is een lange post. Dus je systeem is 8,8 kg.
Daar moet een 1050ti wel bij kunnen, heel misschien zakt die door zijn poten, maar ik denk van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:33
Maak die kast eens open en gooi een paar foto's online. Daar hebben we een stuk meer aan.
Zoek het type nummer van de voeding even op en als er zo'n sticker op zit maak daar dan ook een foto van.

Bij de meeste 'merkdesktops' kan je wel een videokaart toevoegen, echter is de kans dat je gelijk de voeding moet vervangen erg groot. Die standaardvoedingen zijn uiteraard zo goedkoop mogelijk gekozen waardoor er weinig marge voor extra's is.

ps. Edit alsjeblieft je post en zet gewoon het bol.com linkje neer in plaats van die lijst. Is een stuk overzichtelijker.

[ Voor 10% gewijzigd door svenvv2 op 01-01-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Aspire TC-780 I6610

Specs:
Processornummer :i5-6400
8 GB
Videokaartmodel :
Onboard videokaart :Intel HD Graphics 530

Is toch niet zo moeilijk de boel kleiner maken.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als ik de productlink bekijk zie ik full-height slots aan de achterkant, dus er kunnen insteekkaarten in.
Kwestie van even open maken om te zien of er een PCIe x16 slot achter 1 van die paneeltjes zit.
Zo ja, dan kan je er een andere videokaart in prikken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_xl/361698/4/medion-p5133-msn6003-4710.jpg

:)

Kort antwoord, ja, er kan een videokaart in. En aangezien een 1050ti geen extra power nodig heeft moet dit op de geplaatste 350w voeding geen probleem zijn.

De enige angst die ik heb is dat er een vendorlock op de PC zit. Maar ook daar zijn manieren voor om er omheen te komen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Blaat schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:56:
[afbeelding]

:)

Kort antwoord, ja, er kan een videokaart in. En aangezien een 1050ti geen extra power nodig heeft moet dit op de geplaatste 350w voeding geen probleem zijn.

De enige angst die ik heb is dat er een vendorlock op de PC zit. Maar ook daar zijn manieren voor om er omheen te komen.
Dat lijkt me niet de correcte machine.
Op de productfoto's in de Pricewatch zitten de PCIe slots onderaan, niet in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Blaat: Dat is een Medion op de foto.

Dit is de Acer:

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_larges/353112/4/acer-aspire-tc-780-i6610-nl.jpg

Er kan dus wel een videokaart in.
Ik zou wel even alles opmeten. Je harde schijf zit misschien net lullig in de weg :P
En op de foto is ook niet duidelijk hoeveel watt je voeding is?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:03:
@ Blaat: Dat is een Medion op de foto.

Dit is de Acer:

[afbeelding]

Er kan dus wel een videokaart in.
Ik zou wel even alles opmeten. Je harde schijf zit misschien net lullig in de weg :P
En op de foto is ook niet duidelijk hoeveel watt je voeding is?
8)7 Net wakker!

Er zit een voeding in die 240w op de 12v rails kan leveren. Lijkt me ruim voldoende voor een 6400 en en 1050ti.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een versie die zo kort en zo laag mogelijk is. Hiermee voorkom je problemen met hdd, ssd en headers op het moederbord. pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti D5 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is volgens mij net ff iets sneller en wat goedkoper: https://tweakers.net/pric...ce-gtx-1050-ti-4g-oc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alanson
McKaamos schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:54:
Als ik de productlink bekijk zie ik full-height slots aan de achterkant, dus er kunnen insteekkaarten in.
Kwestie van even open maken om te zien of er een PCIe x16 slot achter 1 van die paneeltjes zit.
Zo ja, dan kan je er een andere videokaart in prikken.
Ja, ik heb niet de computer opengemaakt maar met Speccy zie ik dat er een PCIex16 in zit, dus was dat het enige belangrijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alanson
Okay bedankt zal er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Alanson schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Ja, ik heb niet de computer opengemaakt maar met Speccy zie ik dat er een PCIex16 in zit, dus was dat het enige belangrijke?
Ruimte en een daadwerkelijk PCIe x16 slot, ja.
En afhankelijk van hoe zwaar de gewenste videokaart is, zal je ook rekening moeten houden met de voeding. 1) of die genoeg Watt vermogen heeft en 2) of er een PCIe Power stekker (6 en/of 8pin) aan zit.

Verder is Speccy een hele leuke tool, maar zeker met pre-built machines is het aangeven dat dat slot er is geen garantie dat die er ook daadwerkelijk is.
Altijd even open maken en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alanson
[quote]McKaamos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:31:
[...]
En afhankelijk van hoe zwaar de gewenste videokaart is, zal je ook rekening moeten houden met de voeding. 1) of die genoeg Watt vermogen heeft en 2) of er een PCIe Power stekker (6 en/of 8pin) aan zit.
Ik kijk nu naar de MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GT OC, dat is denk ik mn definitieve videokaart. Op hardware.info staat dat mn pc 300W heeft. Is dat prima?

[ Voor 48% gewijzigd door Alanson op 08-01-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alanson
svenvv2 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:49:
ps. Edit alsjeblieft je post en zet gewoon het bol.com linkje neer in plaats van die lijst. Is een stuk overzichtelijker.
done.
Pagina: 1