Goh, een andere versterker. Dat is een optie, al ligt het aan de aansluiting. Nu kan ik HDMI gebruiken om het geluid naar de versterker te zenden, maar met twee versterkers is er een HMDI poort tekort. Tenzij het zou gaan om een versterker die speciaal voor een PC is gemaakt. Vanwege het besparen van (nog) een apparaat, dacht ik aan een 2 x 2 setup. Dan zijn het naast speakers, enkel twee kabel(tjes) die er extra bijkomen.
Wat zou tape-out tape-in bieden? Want als er een ander setje bijkomt in z'n geheel, mogen ze van mij van elkaar gescheiden blijven.
Aangezien de versterker dichtbij de PC staat, maar de 2 speakers aan één zijde, is het niet prettig met gamen.
FeaR schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:05:
[...]
Let op dat alleen de aanwezigheid van de optie Multi Zone niet zaligmakend is. Lagere serie receivers kunnen bijvoorbeeld alleen maar signalen die op een analoge input binnen komen doorzetten. Hoe hoger je in de series/types kijkt des te meer is er mogelijk. De hoogste series hebben zelfs een HDMI output voor naar een extra zone. Al is dat veelal ook weer met een beperkingen van bijvoorbeeld slechts tweekanaals geluid en geen surround.
Nadeel is dat de beperkingen veelal niet worden genoemd in de specificaties of de handleiding. Veelal is er een klein regeltje dat laat blijken dat Zone 2 alleen analoge signalen doet. Dat moet je dan bijvoorbeeld vinden achterin de handleiding op de pagina met foutoplossing (Q/A) van Zone 2.
Waar ik achter ben, is dat Zone 2, enkel gebruik kan maken analoge signalen. Dus het lijkt mij niet dat het geluid van de PC zo verstuurd kan worden. AUX L/R naar Zone 2 L/R.
Tenzij... want soms begrijp ik de uitleg niet direct.. de bron hetzelfde is, kan het wel via de andere manier. En ik denk dat de bron hetzelfde is, geluid dat bij de PC vandaan komt. Maar ik wil niet dat het geluid door alle 4 de speakers klinken, en dit zelf kan kiezen, of het de ene of het andere setje is, waar het geluid uit gaat komen.
Als ik de handleiding hieronder lees, klinkt het alsof het geluid alsnog uit 4 speakers tegelijk zal komen. Maar de speakers op een andere plek staan. Dat lijkt mij standaard, en niet veel met zones te maken te hebben. Vandaar ik het misschien verkeerd begrijp. Waarom is er anders zone 2? Als dat toch hetzelfde af laat spelen (tegelijkertijd) als de main zone?
[
Voor 59% gewijzigd door
Luxicon op 01-01-2017 14:52
]
...