Ik heb een Gigabyte GA-B150-HD3P waar een NVMe PCI-e 3.0 x4 slot op zit. Nu heb ik nog een sata3 EVO 840 ssd als bootschijf en een gewone hdd voor opslag. Ik wil met een SM961 de bootschijf een upgrade geven, maar als ik nu in de handleiding kijkt lijkt het erop alsof de ssd alleen in PCI-e 3.0 x4-mode werkt als er geen andere ssd's aangesloten zijn. Ik vind het echter niet helemaal duidelijk, dus ik wil graag horen of dat inderdaad het geval is. Dit is het gedeelte uit de handleiding:

De SM961 hangt nu als extra ssd in het systeem en is nog leeg. Als ik met AS SSD een benchmark draai (zie hierboven) zijn de prestaties niet zoals verwacht, met name schijven is slecht. Ik moet nog een backup maken en dan Windows opnieuw installeren op de SM961. Pas dan kan ik de EVO 840 loskoppelen en testen of het dan wel lekker snel is. Als het inderdaad niet goed samenwerkt zal ik de EVO 840 uit het systeem halen. Zou het verder geen problemen geven in combinatie met de hdd?

De SM961 hangt nu als extra ssd in het systeem en is nog leeg. Als ik met AS SSD een benchmark draai (zie hierboven) zijn de prestaties niet zoals verwacht, met name schijven is slecht. Ik moet nog een backup maken en dan Windows opnieuw installeren op de SM961. Pas dan kan ik de EVO 840 loskoppelen en testen of het dan wel lekker snel is. Als het inderdaad niet goed samenwerkt zal ik de EVO 840 uit het systeem halen. Zou het verder geen problemen geven in combinatie met de hdd?
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).