BSOD IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en IPvanish

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanr99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09-2022
Goedemorgen. Sinds een aantal weken krijg ik op willekeurige tijdstippen een blauw scherm met bovengenoemde melding. Het leek volkomen random, maar nu heb ik het idee dat het alleen gebeurt als IPvanish een tijdje loopt. Weet dat niet helemaal zeker. Ik zie ook op internet die combinatie een enkele keer voorbij komen. Meer mensen deze ervaring en evt. een oplossing?

Windows 10 64 bit

Gr. Rob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hier al gekeken?
Wat heb je geprobeerd?
Wat heb je uitgesloten?

Ik hoop dat je het al heb gedaan, maar heb je drivers een update gegeven? Windows up to date? Of juist niet?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanr99
Computer is net 2 maanden geleden geleverd. Geen kant en klaar PC maar gebouwd door gerenomeerd bedrijf. Dus ga (ging...) er vanuit dat de drivers nog wel bij zijn. W10 is tot de laatste update bijgewerkt. Zoals ik al schreef is de enige overeenkomst bij de BSOD's voor zover ik kan nagaan, dat IPvanish actief was. Vandaar de vraag of mensen dit probleem herkennen. Wellicht ligt de oorzaak heel ergens anders, maar dan ga ik denk maar even bij de PC bouwer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
robvanr99 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:33:
Computer is net 2 maanden geleden geleverd. Geen kant en klaar PC maar gebouwd door gerenomeerd bedrijf. Dus ga (ging...) er vanuit dat de drivers nog wel bij zijn. W10 is tot de laatste update bijgewerkt. Zoals ik al schreef is de enige overeenkomst bij de BSOD's voor zover ik kan nagaan, dat IPvanish actief was. Vandaar de vraag of mensen dit probleem herkennen. Wellicht ligt de oorzaak heel ergens anders, maar dan ga ik denk maar even bij de PC bouwer langs.
Je zou kunnen kijken naar een minidump. Die moet genoeg informatie geven waarom het OS crashed.

Als er een BSOD optreed is het omdat een "fout" optreed in RING 0 (kernel space). Het OS draait in ring 0, maar zo ook drivers. De opmerking van Nivida_intel is zo gek dus nog niet. Een driver kan geïnstalleerd zijn, maar wanneer een bepaalde functie van de driver wordt aangeroepen crashed het OS. Met een minidump is dan b.v. te zien welke driver dit is. Deze zou je dan kunnen updaten, vorige versie erop of de applicatie/driver deinstalleren.

[ Voor 9% gewijzigd door Squ1zZy op 01-01-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanr99
Dank voor de reacties, maar ik heb al begrepen dat het lezen van een memory dump niet voor de gemiddelde PC gebruiker is weggelegd. Denk dat ik maar eens contact opneem met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
robvanr99 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:12:
Dank voor de reactie, maar ik heb al begrepen dat het lezen van een memory dump niet voor de gemiddelde PC gebruiker is weggelegd. Denk dat ik maar eens contact opneem met de leverancier.
Dat kan nooit kwaad maar als het met IPVanish te maken heeft zou ik als eerste kijken of er een nieuwe netwerkdriver beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ennuh... nieuwe pc... is het intern geheugen goed? Een irql not less or equal kan ook door een fout in het geheugen veroorzaakt worden. Ga het geheugen even testen, dat zit in Windows 10 ingebakken. ;)

edit: dat doe je zo: Klik met linker muisknop op de startknop en type in (voor NL windows): geheugen (voor EN windows): memory

Klik op de applicatie die verschijnt en laat de pc herstarten.

[ Voor 32% gewijzigd door musiman op 03-01-2017 14:51 ]

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvanr99
Ok, meest recente netwerkdriver geinstalleerd. Memory test gedaan, dat was allemaal ok. Aangezien het blauwe scherm af en toe verscheen kan ik niet even snel testen of het probleem voorbij is. De tijd zal het leren. Ben benieuwd. Een ieder dank voor het meedenken.
Pagina: 1