Kan ik een center gebruiken met een 2.1 set?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb een tijdje geleden een 2.1 set gekocht, onkyo tx-sr444 met quadral argentum 520 speakers en een JBL 250p subwoofer.

Nu wil ik hier een 5.1 of 7.1 set van maken als ik groter woon maar de ruimte is nu te klein, maar ik zou wel graag een center bij kopen omdat ik wat geluid mis.

De subwoofer gaat gigantisch laag met mooi geluid maar de Quadral boxen zijn juist hoog maar ik mis er wat tussen in en een center zou de uitkomst zijn zoals ik begrijp.

Maar kan ik deze gewoon met een 2.1 set gebruiken? En zo ja waar moet je precies op letten bij het kopen van een center? En bijvoorbeeld actief vs passief?

Budget +-300 euro max, weet niet als dit in verhouding staat met de rest.

Beste antwoord (via dudee op 04-01-2017 09:58)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:45

FeaR

In GoT we trust

dudee schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:25:
De subwoofer gaat gigantisch laag met mooi geluid maar de Quadral boxen zijn juist hoog maar ik mis er wat tussen in en een center zou de uitkomst zijn zoals ik begrijp.
Is dit serieus of heb je te veel op en zit je te trollen?

Een center is een losse speaker, een los kanaal. Zoals je het nu beschrijft zoek je een speaker die de midden tonen doet omdat de subwoofer laag gaat en de andere speakers hoog? Zo werkt het niet.

Een center plaats je veelal in het midden (hence the name) en deze speaker verzorgt in films het overgrote deel van de dialoog.
Maar kan ik deze gewoon met een 2.1 set gebruiken? En zo ja waar moet je precies op letten bij het kopen van een center? En bijvoorbeeld actief vs passief?
Als je een 2.1 set hebt en je voegt een center speaker toe dan krijg je een 3.1 set. Verschil tussen actief en passief moet je zelf wel kunnen vinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:45

FeaR

In GoT we trust

dudee schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:25:
Is dit serieus of heb je te veel op en zit je te trollen?

Een center is een losse speaker, een los kanaal. Zoals je het nu beschrijft zoek je een speaker die de midden tonen doet omdat de subwoofer laag gaat en de andere speakers hoog? Zo werkt het niet.

Een center plaats je veelal in het midden (hence the name) en deze speaker verzorgt in films het overgrote deel van de dialoog.
Als je een 2.1 set hebt en je voegt een center speaker toe dan krijg je een 3.1 set. Verschil tussen actief en passief moet je zelf wel kunnen vinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een center hoeft je probleem niet per definitie op te lossen; het ligt er maar net aan hoe jouw bronmateriaal gecodeerd is en of/hoe de versterker dat wil/zal verdelen over de aangesloten speakers.

Persoonlijk denk ik dat je beter af bent om te bekijken of je je versterker niet anders kan afregelen dat er iets meer lage tonen toch richting de Quadrals wordt gestuurd. Volgens een snelle Google zijn jouw speakers "gewaardeerd" op 45 tot 45000HZ dus je zal toch echt wel iets van middentonen moeten kunnen realiseren.

Maar als je een center erbij wil hebben; pak de handleiding van je versterker, lees waar dat ding aan moet voldoen en ga eens rustig wat reviews lezen van centers?

Hoi, FeaR :w

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof