Teamviewer & trusted devices... en hoe kom je daar weer vana

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Ik gebruik sinds heel kort Teamviewer, de laatste versie. Het is een mooi pakket en als thuisgebruiker gratis te gebruiken.

Eerst alles werkend gemaakt binnen mijn eigen lan en op verschillende pc's de varianten geprobeerd. Dat lijkt oog helemaal goed te gaan tot nu toe. Op een server heb ik het als permanente host gezet zodat die altijd overgenomen kan worden. Op een laptop moet ik nog even kijken hoe ik het als service start zonder steeds de management console aan te treffen die ik echter wel wil...

Op een stick heb ik een speciale, complete versie gezet die altijd te starten is vanaf die stick ongeacht de pc waar ik dan op zit. Op die manier kan ik ook vanuit het Kremlin toch mijn servertje aansturen....

En daar loop ik tegen de vraag aan...

Als ik die stick gebruik met de spullen die daar specifiek voor bedoeld zijn dan moet ik die desbetreffende pc eerst via een ontvangen mailtje toevoegen aan mijn trustes apparaten...

Das in principe geen probleem maar hoe krijg ik die trust na gebruik weer weg ??

Zolang ik achter de pc van piet zit voor een klusje s die pc dus idd trusted, maar als ik mijn stick eruit trek en webben moet die pc van piet natuurlijk niet trusted blijven....

Hoe verwijder ik zo'n trust weer ? En waar kan ik zien welke machines er allemaal inmiddels als trusted te boek staan ?

Iemand enig idee?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Inloggen op TeamViewer.com met het betreffende account.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Ik vermoed dat ik het niet goed uitleg.

Ik heb op de console idd de pc' s staan die binnen mijn netwerk zitten waardoor ik die door simpel aan te klikken kan overnemen.

Dat is echter niet wat ik bedoel.

Wat ik bedoel is het volgende;

Als ik achter een willekeurige pc ga zitten ergens in de wereld die ik alleen even gebruik om mijn server over te nemen met Teamviewer kan ik via de website van Teamviewer inloggen op mijn management console of ik kan een USB stick gebruiken waar de console op staat.

Als ik dat op die willekeurige pc voor het eerst doe krijg je altijd eerst de melding dat je het apparaat waar je op dat moment achter zit moet "trusten"

( https://www.teamviewer.co...r-your-TeamViewer-account )

Je krijgt dan een email daar moet je op een linkje klikken en je kunt verder vanaf die willekeurig pc. Dat is volgens Teamviewer een extra beveiliging.

Echter, die pc waar ik dat even gedaan heb wil ik daarna weer kwijt als trusted pc... het was immers enkel voor die actie dat ik dat ding nodig had.

Ik zie echter nergens hoe ik een apparaat moet " un trusten " ... ook zie ik nergens een overzicht van de apparaten die ik al een keer als trusted heb gemarkeerd....

Kortom, het gaat niet om de apparaten die ik wil overnemen, het gaat om de apparaten die ik eenmalig kortdurend voor die actie gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Gompy58 op 31-12-2016 20:21 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Die vraag staat al een half jaar open: http://ideas.teamviewer.c...n-management-console-with

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat doet het knopje DELETE dan onderin mijn TeamViewer Management Console?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qeqnz6SZm0UmOD3fwPfJbqYx/full.jpg
Volgens mij is dat precies wat topicstarter wil; PC's die tijdelijk getrust zijn om over te nemen, daarna weer "wegflikkeren" uit zijn trusted devices.

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 31-12-2016 23:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
@max3400

Nee, ik wil niet de pc's eruit knikkeren die ik heb overgenomen, ik wil geen permanente trust van de pc waar vanaf ik dat toevallig een keer heb gedaan.

Stel ik zit bij jouw thuis en ik moet even snel iets aanpassen op mijn server. Ik mag jouw pc daar even voor gebruiken. Daarvoor MOET ik jouw pc eerst trusten anders kan het niet vanaf jouw pc. Het lukt en ik ben klaar en zie jou en jouw pc nooit meer. Punt is echter dat jouw pc WEL in mijn trusted lijstje blijft staan...

Dus ALS jij kwaad zou willen is dat obstakel al weg, jij bent nu trusted... dat wil ik dus niet...

Maar ik ben geloof ik idd niet de enige die hierom vraagt....

Pagina: 1