Toon posts:

Twee beeldschermen, één HDMI aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een korte en waarschijnlijk ook een hele simpele vraag. Echter kom ik er zelf niet uit. Welke held kan mij helpen? (Want Google laat me in de steek)

Ik heb (een relatief krachtige) ultrabook. Echter heeft deze een (mini) HDMI aansluiting. Nu wil ik twee externe beeldschermen aansluiten op deze ene aansluiting. Is een splitter voldoende of krijg ik dan twee dezelfde schermen?

Mijn vraag is dus hoe kan ik op een HDMI poort twee beeldschermen aansluiten. Eventuele aanraders van producten zijn zeker welkom!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat heb je zelf al gevonden? Dit klinkt als een Google dossier

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:51
Welk model ultrabook heb je precies?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-01 12:06
nelizmastr schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:25:
*knip* als je je ergens aan stoort, doe een topicreport. Usermodden vindt men immers net zo irritant.

Verder wat nooberke zegt. Een splitter is niks anders dan een signaal verdeler dan krijg je dus altijd twee de zelfde schermen.

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 31-12-2016 15:31 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• HollowGamer
  • Niet online
nelizmastr schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:25:
Zo'n slechte vraag is het nog niet. Als je Googled kom je meerdere oplossingen tegen, elk met zijn voordeel en nadeel.

Ben zelf totaal niet bekend, maar volgens mij moet je zoeken naar een USB oplossing, want HDMI zal simpel het beeld doorgeven en dus niet als twee losse monitoren zien wat jij wilt.

• HollowGamer
  • Niet online
xzaz schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:29:
[...]

Verder wat nooberke zegt. Een splitter is niks anders dan een signaal verdeler dan krijg je dus altijd twee de zelfde schermen.
Misschien een goed voornemen om je niet meer te ergeren in het nieuwe jaar aan dit soort opmerkingen. ;)

Klopt, misschien twee rPi als oplossing? Of Miracast?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Matrox Dualhead 2 Go Digital.
Problem solved.

pricewatch: Matrox DualHead2Go Digital ME

Kleine sidenotes:
- De input is Displayport. Er bestaan echter HDMI naar Displayport adapters (meestal zijn ze andersom, maar het bestaat) Dus dan kan je van HDMI naar DP en zo de DH2GD aansluiten.
Dat kan met een actieve adapter zoals deze: pricewatch: Startech.com Adapter HDMI naar DisplayPort
Of een kabel met geintegreerde circuits voor het omzetten, zoals: pricewatch: Lindy 1m, HDMI - DisplayPort
(kijk ook goed naar de HDMI connector, de pijltjes wijzen de kabel in, plus dat de HDMI stekker vrij lomp is omdat er electronica in zit voor de conversie)

- Output is 2x DVI. Echter, DVI en HDMI zijn compatible en zijn om te zetten met passieve stekkertjes.
Zie ook: http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/faq/#16
Passief stekkertje: pricewatch: Ednet 84522

Kortom, alles bij elkaar een geintje van 220 euro.
- Dualhead2Go Digital voor 160 euro
- HDMI naar Displayport adapter (actief) voor 50 euro
- 2 passieve DVI->HDMI stekkertjes voor minder dan 5 euro p/s

Edit:
Wat ik niet durf te garanderen is dat je HDMI output in staat is om de dubbele breedte resolutie te outputten.
Een DH2G werkt in essentie zo dat hij de resoluties van beide schermen bij elkaar op telt en dan als één dubbel brede monitor meld aan Windows en dat dan weer virtueel omzet naar twee schermen in software.
Weet je trouwens zeker dat je ultrabook HDMI heeft en geen DP? want DP kan het sowieso aan.

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 31-12-2016 15:15 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
*knip* topicreport it is, mods hebben we genoeg.
Via Google kom ik met de search "2 monitoren op 1 hdmi" op:

http://forum.fok.nl/topic/1675989
http://pc-en-internet.inf...aansluiten-op-een-pc.html
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=127324

TLDR:

Dure, maar technisch/performance-wise de mooiste oplossing is die van McKaamos boven mij (ik ben overigens niet zeker wat dan de maximale resolutie is die je kunt halen, het moet in eerste instantie natuurlijk wel over HDMI).
De andere is een USB>DV/HDMI converter te kopen. Dat werkt redelijk, over het algemeen genoeg voor desktopwerk. Niet voor video kijken of gamen.

[ Voor 61% gewijzigd door br00ky op 31-12-2016 15:35 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Even dicht om de troep op te ruimen.

En weer open. @TS, zoals je leest ontbreekt er vrij veel essentiële informatie. Welke laptop gaat het om is er bijvoorbeeld een van. Ook mis volledig wat je dan op Google gevonden hebt en wat daar niet duidelijk aan is. Tweakers is geen helpdesk/dump voor je vraag. Je hebt er vast moeite is gestoken om er zelf uit te komen maar vermeld dat dan ook, zodat je medetweakers je geen tips gaan geven waar je niets aan hebt :).

[ Voor 85% gewijzigd door br00ky op 31-12-2016 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk!

Ik heb een Asus Zenbook met een i5 processor, 8GB werkgeheugen en een standaard Intel 520 videokaart welke alleen (!) een micro HDMI poort heeft. Heb hier eventueel een opzetstuk voor HDMI. Ik heb maar 1 USB 3.0 en 2 2.0's.

Ik heb dus gevonden dat je een splitter zou kunnen gebruiken. Echter geeft iedereen een ander antwoord over het feit of deze dupliceert of echt split (ik denk zelf dupliceren).

Mocht dit geen oplossing zijn dan zouik graag willen weten of iemand ervaring heeft of een product aan me kan aanraden.

Hopelijk levert het ditmaal geen problemen op.
Pagina: 1