Schone installatie iPhone en iTunes opslagruimte vrijmaken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensVE02
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-09 11:23
Hi,

Ik heb 2 vragen:

1. Mijn iPhone 6s is best wel traag geworden sinds het eerste gebruik, helpt het als ik heel mijn iPhone wis en daarna een back-up terug zet?
2. Als ik een app wil installeren vanuit iTunes naar mijn iPhone, komt er opeens onderaan te staan dat er 20GB vrij is in plaats van 5GB, wordt er dan wat verwijderd zoals een app?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10

SuBBaSS

-has Ryzen

1: Ervan uitgaand dat het "traagheidsprobleem" niet in de backup zelf zit: ja dat zou een goede oplossing kunnen zijn.
2: Je bedoelt die gekleurde balk die de capaciteit weergeeft? Zou ik niet 100% op vertrouwen. Heb zelf vooral ervaring met windows & itunes en inhoudelijk klopt er van die weergave vaak maar weinig (soms classificeert hij de inhoud ineens als "Andere" ipv. verschillende categorieen).

Wat het ook zou kunnen zijn, is dat je bij de synchronisatie-instellingen zaken uitgevinkt hebt staan (je hebt op je telefoon bijv. een afspeellijst staan maar bij de instellingen van itunes staat het vinkje bij "Muziek synchroniseren" niet aan. Dan zal hij bij de synchronisatie gaan verwijderen vanaf de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:47
Ik zou eerst eens kritisch kijken of er geen overbodige apps zijn die je kan verwijderen. Bepaalde apps kunnen ook traagheid veroorzaken, en die zet je met een backup gewoon weer terug dus dat schiet niet op.

Een iPhone 6S behoort gewoon nog supersnel te zijn, dus er zal wel iets mis zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door yorroy op 31-12-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensVE02
SuBBaSS schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:56:
1: Ervan uitgaand dat het "traagheidsprobleem" niet in de backup zelf zit: ja dat zou een goede oplossing kunnen zijn.
2: Je bedoelt die gekleurde balk die de capaciteit weergeeft? Zou ik niet 100% op vertrouwen. Heb zelf vooral ervaring met windows & itunes en inhoudelijk klopt er van die weergave vaak maar weinig (soms classificeert hij de inhoud ineens als "Andere" ipv. verschillende categorieen).

Wat het ook zou kunnen zijn, is dat je bij de synchronisatie-instellingen zaken uitgevinkt hebt staan (je hebt op je telefoon bijv. een afspeellijst staan maar bij de instellingen van itunes staat het vinkje bij "Muziek synchroniseren" niet aan. Dan zal hij bij de synchronisatie gaan verwijderen vanaf de telefoon.
Ja, de balk die aangeeft hoeveel opslag 'ie heeft veranderd als ik een app installeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
LaurensVE02 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:46:
1. Mijn iPhone 6s is best wel traag geworden sinds het eerste gebruik, helpt het als ik heel mijn iPhone wis en daarna een back-up terug zet?
Nee. Behalve een Placebo effect krijg je eigenlijk niets maar misschien is een placebo effect voor deze "storing" wel voldoende, ik zou het gewoon even proberen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaurensVE02
Donstil schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:15:
[...]

Nee. Behalve een Placebo effect krijg je eigenlijk niets maar misschien is een placebo effect voor deze "storing" wel voldoende, ik zou het gewoon even proberen.
wat is een placebo effect als ik vragen mag en hoe voer ik het uit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:27

Yor

Yor1313#2571

LaurensVE02 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:26:
[...]

wat is een placebo effect als ik vragen mag en hoe voer ik het uit?
Joke van 2016! We have a winner!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensVE02
waauw 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Die gekleurde balk werkt prima, hij is alleen wat vaagjes om te interpreteren...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Waar haal je de info vandaan dat er maar 5GB vrij is die opeens dan 20GB wordt?

Wat zegt je toestel zelf bij instellingen en dan algemeen en bij info?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensVE02
SpoekGTi schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:24:
Waar haal je de info vandaan dat er maar 5GB vrij is die opeens dan 20GB wordt?

Wat zegt je toestel zelf bij instellingen en dan algemeen en bij info?
Via mijn info van mijn iPhone staat dat er 5gb vrij is, maar nadat ik een app wil installeren via iTunes dan springt het balkje van iTunes van 5 naar 20gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Kortom iTunes weet niet waar hij over praat.... de telefoon zal altijd gelijk hebben neem ik aan, en waarom installeer je eigenlijk nog Apps via itunes

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Inderdaad. Het is geen 2007 meer. Apps gaan via de App Store op je telefoon :P

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

iTunes is idd een absoluut waaaaardeloos stukje software. Degene die dat heeft gemaakt moet zich doodschamen.

Maaaar.....

Je hebt niet zoveel keus. Nelizmastr met De opmerking dat het inmiddels geen 2007 meer is en je apps via de AppStore doet mist namelijk een klein puntje..
Tot een paar iOS en terug maakte je iPhone een volledige backup naar iCloud. Alles zat erin, ook je apps. Die tijd is dus voorbij, apps gaan niet meer mee, enkel de user data van de apps.
Als je nu je iPhone wist en een backup terugzet moet je zelf je apps terug halen uit de store en daar zit een probleem. (Als je dus nog een complete backup hebt met echt alles erin op iCloud van een vorig toestel ofzo, dan zou ik die daar lekker laten staan en koesteren. Een oude backup van bijv. Een iPhone 4s met iOS 6.01 kun je prima terugzetten naar een iPhone 6/7 met hoger ios, ios gaat immers niet mee)

Soms wil je niet de laatste versie van een app hebben omdat die juist niet lekker werkt en de voorlaatste wel, die krijg je nu echter niet, nee nu krijg je de laatste.
Soms staat een app niet meer in de app store. Bedrijf is failliet of wat dan ook...
Dat je een app in je aankoop historie hebt maakt niks uit, dat is alleen zinvol als je er ook bij kunt komen.

Mooi voorbeeld is TomTom.
Die hebben hun TomTom app helemaal veranderd en dat is nu TomTom mobile met een abo geworden. Werkt ook heel anders.

Die krijg je dus niet meer terug via je backup uit de iCloud. In de AppStore is de app niet meer beschikbaar. Apple wast zoals altijd zijn handen in onschuld, wij kunnen u niet helpen uw heeft zaken gedaan met TomTom. Uhm ja maar jullie naam staat op de aankoop factuur, DUS.... uhm rug, ja dat moet u anders zien.
Kortom Apple laat je barsten....
een TomTom medewerker kon helpen met een linkje in de mail om toch nog de Hidden app terug te halen maar dat werkt niet al te lang meer.

Dus...

Roepen dat iTunes zooo ouderwets is, is een beetje kortzichtig, je hebt geen keuze want je zult echt de ipa bestanden moeten downloaden en bewaren, DAT is immers de software die je nodig hebt om terug te zetten en zolang jij die bestand hebt heb je de AppStore niet nodig als het verkeerd gaat.
En gaat het verkeerd, dan heb je ook weinig aan de AppStore dus....

[ Voor 6% gewijzigd door Gompy58 op 02-01-2017 01:17 ]

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik denk dat het verschil in verbruik eerder te maken heeft met onderdelen die nu wel op je telefoon staan maar na de sync niet meer. Denk bijvoorbeeld aan muziek.
Dat doet me dan ook vermoeden dat je een andere iTunes installatie gebruikt als voorheen?
Of wellicht je muziek library hebt opgeschoond, of bepaalde apps niet meer gaat syncen etc.

Neem je toestel eens grondig door en verwijderd de apps die je niet meer gebruikt of wilt gebruiken.
Pagina: 1