Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:01
Onlangs hebben mijn ouders een bedrijfscomputer aangeschaft, een Lenovo HTCP zonder videokaart.
Desondanks zou ik graag wat prestaties uit deze "overbuy" willen halen. ;)
De computer vrij smal, een redelijke videokaart zal hier niet in passen en de onderdelen wil ik niet overzetten i.v.m. garantie. Ik hoorde van iemand dat er externe pci-e slots bestaan, zelf heb ik hier geen ervaring mee. Weten jullie wat voor onderdeel je nodig bent om deze pc aan een goede gpu te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Wat wil je er mee gaan doen dan, een game systeem van maken? Anders zie ik niet direct waarom de integrated graphics of desnoods een LP kaartje niet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zoiets?
http://www.onestopsystems.com/desktop-pcie-enclosures

(Da's even het eerste dat ik vind als ik Google. Vast ook in NL te vinden. Volgens mij niet goedkoop en over het algemeen niet echt nuttig als je enkel een PCI kaartje in je PC wilt duwen.)

Wat voor type is het precies en wat *kan* er in?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Je gelinkte product heeft gewoon een PCIe slot. Kwestie van een LP kaartje scoren als een 750Ti en je bent klaar, mits je voeding minimaal 200-250W kan.

[ Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 31-12-2016 14:29 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
De computer heeft idd wel een PCIe slot, zelf heb ik nog een GTX 760 die er niet linea recta in past. Deze kaart zou samen met een i5 6400 wel bf3 kunnen draaien, dat kan niet met de integrated graphics. Een LP kaartje is ook een optie, maar ik heb nog wel een redelijke videokaart. Ik denk ook niet dat de HTPC genoeg stroomvoorziening heeft voor een LP kaart.
Zou een PCI-e verlengkabel als deze kunnen werken?

http://www.dx.com/nl/p/pc...LGGwodDeYLew#.WGe1R3194dU

[ Voor 37% gewijzigd door RofLolPImp1997 op 31-12-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een fatsoenlijke externe PCIe enclose is vast een stuk duurder dan een nieuwe LP kaart.

Met enkel een riser ga je er niet mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
Gezien de prijzen van zo'n extern PCI-e slot kan ik dat beter uitsluiten. Ik heb liever geen LP kaart, als ik er later iets van de 1000 serie in kan zetten is de pc all the way up.
Ik denk dat een riser wel zou kunnen werken, zo'n kabel past wel door het i/o shield. Ik zou een tweede voeding kunnen gebruiken voor de videokaart. Het heeft alleen een praktische doelstelling.
Zou het kunnen werken wanneer ik meerdere van deze risers aan elkaar vast maak?

http://www.ebay.com/itm/P...nsion-Cable-/221954979256

[ Voor 33% gewijzigd door RofLolPImp1997 op 31-12-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

nelizmastr schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:28:
Je gelinkte product heeft gewoon een PCIe slot. Kwestie van een LP kaartje scoren als een 750Ti en je bent klaar, mits je voeding minimaal 200-250W kan.
Met dat verschil dat zo'n enclusure meerdere PCIe kaarten aan kan en full-height, double-width kaarten. Mogelijk word dat een uitdaging in den PC van TS. Ik lees iets over LP kaarten en double-width word denk ik ook een uitdaging.

Voeding kan ook een probleem worden. Zo'n enclusure neemt zijn eigen voeding mee. Daarom kun je in grotere enclosures 8+ kaarten duwen. (Zit dan ook een voeding in die "iets" meer vermogen kan leveren dan 200-250W.)

EDIT: Ik zie nu pas dat je het gelinkte product van TS bedoelt, niet dat van mij...
Da's idd gewoon een PCIe kaart, daar heb je niets aan. Je hebt echt een externe enclosure nodig als je dat wilt doen.

[ Voor 12% gewijzigd door unezra op 31-12-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een GTX 760 gaat 'm niet worden in dit systeem. De mist de benodigde aansluitingen en is waarschijnijk veel te licht. Met die kaart heb je 400w op 12v nodig om om nog wat marge te hebben.

De snelste kaart die zonder aanpassingen zal gaan werken is de pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP. Presteert beter dan een GTX 760. Enige wat je nog zou moeten checken of het PCI-e slot 75w kan leveren. Er zijn zat van die prebuilds die maar 35 - 45w doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
Welke aansluitingen bedoel je precies ACB2401? De 500 watt voeding die de 760 nu aandrijft in een andere pc zou ik dan weer gebruiken als tweede voeding op de HTPC. Of kan het PCI-e slot van die HTPC zelf geen 760 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

RofLolPImp1997, kun je aangeven om welk type het precies gaat?
Liefst met een link naar de pricewatch zodat we enige notie hebben van de specs van het ding?

"Lenovo HTPC" zegt zo weinig en daardoor is het gissen en gokken wat voor apparaat het nu om gaat en wat er binnen dat apparaat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
Excuses, het gaat om deze pc:

pricewatch: Lenovo Ideacentre 300S-11ISH 90D9005DNY

Moederbordchipset: Intel H110

[ Voor 8% gewijzigd door RofLolPImp1997 op 31-12-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Trek CPU en geheugen er uit en bouw een compleet nieuw systeem?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

@Tsurany: Da's toch zonde? Het is een hardstikke mooi kastje...
Dan kun je beter deze op marktplaats zetten en een compleet nieuwe PC kopen.

Daarbij, redelijke kans dat de form-factor van het board niet standaard is, dus heb je op dat gebied weer uitdagingen.

Ik zie helaas in de Tweakers specs niet wat voor voeding d'r in zit en welke connectoren die heeft. Dus ik zou er vanuit gaan dat het idd een 200W oid voeding is en voor een goede LF kaart gaan die niet al te veel vermogen nodig heeft en niet extern (dus buiten het PCI slot om) gevoed moet worden.

That is, je kunt natuurlijk ook de kast open trekken en kijken of die connectoren er wel zijn en hoe zwaar de voeding is. Als de voeding zwaar genoeg is, de connectoren zijn er niet en je bent niet vies van een beetje soldeerwerk, kun je ook zelf de juiste connectoren d'r aan solderen.

Zo heb ik dat met mijn HP PC gedaan (dcnogwat). Had ook geen extra connectoren voor mijn videokaart (wel full-height, double-width kaarten mogelijk), maar er zat wel een floppy connector in. Die d'r af geknipt, juiste connectoren d'r aan gesoldeerd en gaan! Werkt als een tierelier, maar HP heeft het niet zo bedoeld zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
Ik zat nog even rond te kijken en kwam het volgende tegen:
Zou een extender als deze kunnen werken?

http://m.banggood.com/0_6...rd-Adapter-p-1114535.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RofLolPImp1997 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:48:
Ik zat nog even rond te kijken en kwam het volgende tegen:
Zou een extender als deze kunnen werken?

http://m.banggood.com/0_6...rd-Adapter-p-1114535.html
Ja, ware het niet dat je maar x1 snelheden hebt (niet zo heel erg over het algemeen) en dat je dan dat ding nog ergens moet gaan laten. De videokaart zal waarschijnlijk ook nog gevoedt moeten worden, en een behuizing ervoor is 't dan ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:42:
Een GTX 760 gaat 'm niet worden in dit systeem. De mist de benodigde aansluitingen en is waarschijnijk veel te licht. Met die kaart heb je 400w op 12v nodig om om nog wat marge te hebben.

De snelste kaart die zonder aanpassingen zal gaan werken is de pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP. Presteert beter dan een GTX 760. Enige wat je nog zou moeten checken of het PCI-e slot 75w kan leveren. Er zijn zat van die prebuilds die maar 35 - 45w doen.
Dit is toch wel de beste optie die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
aah oke, bedankt voor de reacties :)
Ik heb deze extender al besteld: http://www.banggood.com/0...114535.html?rmmds=myorder

Mijn plan is om nog een computerkast te gebruiken voor een tweede voeding en extender met videokaart. De usb kabel van extender naar pci-e slot kan ik wel uitbreiden, dus de lengte moet geen probleem zijn.
Een LF kaart is wellicht de beste optie die ik heb, maar ik heb nog wel een redelijk kaartje liggen. Zo'n extender geeft ook de mogelijkheid om wat makkelijk te upgraden.
Als er maar één usb kabel uit de htpc komt, blijft ie ook nog wel redelijk netjes denk ik.
Laat wel even weten of ie straks werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets om rekening mee te houden dat als het werkt, is dat je met iedere kaart sterker dan een GTX 980/GTX1060 gemiddeld minstens 25% performance-verlies krijgt op 1080p:
https://www.techpowerup.c...I-Express_Scaling/21.html

PCIe 1.1 x4 staat gelijk aan PCIe 3.0 x1.

Bij een GTX 1080 is dit al bijna 30%:
https://www.techpowerup.c...I_Express_Scaling/24.html

De AMD R9 Fury X lijkt er wat minder last van te hebben:
https://www.techpowerup.c...I-Express_Scaling/18.html

Maar toch nog 19% op 1080p.

Best zonde als je dan zo'n dure kaart koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
Aah oké, bedankt voor de informatie JVRadeon. Dan zou een dure kaart wel zonde zijn idd. Maar als een 760 op 80% draait, is ie nog wel sneller dan de on board graphics denk ik.
Pagina: 1